שתף קטע נבחר

טראמפ: נשמור על הברית עם סעודיה לטובת ישראל

דונלד טראמפ אמר שהרצח של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י לא יפגע ביחסים עם סעודיה, כדי להבטיח שמירה על האינטרסים של ארה"ב וישראל. טראמפ לא מתכוון להעניש את סעודיה, גם אם "יכול להיות" שבן סלמאן ידע על החיסול

דונלד טראמפ אמר הערב (יום ג') שארה"ב מתכוונת לשמור על יחסים יציבים עם בעלת הברית סעודיה, למרות רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. בהודעת הבית הלבן אמר טראמפ ששמירה על הברית עם סעודיה תשמור על האינטרסים של ארה"ב, ישראל ובעלות הברית הנוספות באזור. הוא הוסיף שסעודיה היא "בעלת ברית נהדרת במאבק החשוב מאוד שלנו נגד איראן".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

טראמפ לא מתכוון להעניש בצורה כלשהי את סעודיה על רצח העיתונאי הסעודי שגר בארה"ב. הוא אמר שאם וושינגטון תבטל את הסכמי מכירת הנשק לסעודיה זו תהיה החלטה טיפשית, מכיוון שמי שירוויחו מכך יהיו רוסיה וסין. טראמפ אמר שהקונגרס האמריקני רשאי לנקוט גישה שונה בנושא הסעודי, אך הדגיש שבתור הנשיא הוא ישקול רק אפשרויות שתואמות את האינטרס הביטחוני של ארה"ב.

 

 

דונלד טראמפ נפגש עם מוחמד בן סלמאן (צילום: AP)
טראמפ ובן סלמאן בפגישה בבית הלבן(צילום: AP)

דונלד טראמפ נפגש עם מוחמד בן סלמאן (צילום: AP)
(צילום: AP)

טראמפ אמר שסוכנויות המודיעין האמריקניות ממשיכות לבחון את כל המידע על מותו של חשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. לפי טראמפ "יכול מאוד להיות" שמוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי והאיש החזק בממלכה, ידע על הכוונה לרצוח את חשוקג'י. "אולי הוא ידע על האירוע הטראגי הזה ואולי לא", אמר טראמפ.

 

"ייתכן שמעולם לא נדע את כל העובדות סביב הרצח של ג'מאל חשוקג'י", נכתב בהודעת טראמפ. בהתייחסות קודמת אמר טראמפ שהוא "רוצה להאמין" שבן סלמאן לא הורה לחסל את חשוקג'י, עיתונאי שהתנגד לשלטון בריאד. הוא ספג ביקורת קשה בארה"ב ובעולם על היחס המקל לסעודיה ובן סלמאן.

נשיא ארה
טראמפ. בן סלמאן ידע או לא ידע?(צילום: AFP)

בכלי תקשורת בטורקיה פורסמו היום תמלילי ההקלטות מהקונסוליה הסעודית ב-2 באוקטובר, אליה נכנס העיתונאי מתנגד השלטון כדי לקחת מסמכי גירושין. על פי הדיווחים, בהקלטה המצמררת נשמעים רוצחיו של חשוקג'י מכנים אותו "בוגד", ואומרים לו כי ידאגו שהוא "יישא בתוצאות".

 

לאחר שחשוקג'י נשמע אומר "שחררו את היד שלי", נשמעים חילופי דברים, קולות של קטטה - ולאחר מכן הכאה ועינויו של חשוקג'י. לפי גורמים טורקים מההקלטה עולה כי חשוקג'י נחנק למוות וגופתו בותרה זמן קצר לאחר שנכנס לבניין הקונסוליה.

ג'מאל חשוקג'י סעודיה טורקיה ארה

הקלטת השמע הגיעה לידי הבית הלבן - וטראמפ אמר כי הוא אינו מעוניין לשמוע אותה. בריאיון לרשת "פוקס ניוז" אמר הנשיא כי הוא קיבל תדריך על תוכן ההקלטה, וכי יועציו המליצו לו שלא להאזין לה. "יש לי את ההקלטה. אני לא רוצה לשמוע אותה בגלל שזו הקלטה של ייסורים", אמר טראמפ. "קיבלתי תדרוך מלא בנושא, ואין לי שום סיבה להאזין לזה. אני יודע בדיוק מה קרה, זה היה אלים מאוד, אכזרי מאוד, זה היה נורא".

 

סעודיה מכחישה שבן סלמאן ידע על הכוונה לרצוח את חשוקג'י. לפי סעודיה הצוות שמנה 15 גברים נשלח לקונסוליה באיסנטבול כדי להביא את חשוקג'י לסעודיה, אך במקום זאת הם הרגו אותו. בסעודיה הועמדו לדין 21 בני אדם בגין מעורבות ברצח. התביעה דורשת עונש מוות לחמישה מהם.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים