שתף קטע נבחר

אש לעבר בית מעצר בשרון: "הכרזת מלחמה של ארגון פשע"

חודש לאחר שמטען חבלה התפוצץ ברכבה של קצינה מכלא רימונים, אלמונים ירו מרכב חולף בכביש 4 לבית המעצר הדרים הסמוך. הם נמלטו, ובזירה אותרו קליעי תת-מקלע. אסירים מארגון הפשע החשוד במעורבות יועברו לכלא אחר

 

 

אלמונים ירו לפנות בוקר (ד') לעבר בית המעצר הדרים שבשרון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות האירוע נחסם כביש 4 לתנועה מצומת רעננה לצומת בני דרור בשני הכיוונים למשך 40 דקות. על פי החשד, ארגון פשיעה עומד מאחורי הירי לבית המעצר, ונבדק הקשר למטען החבלה שהתפוצץ בחודש שעבר ברכבה של קצינת שב"ס בנתניה. בשב"ס אמרו כי "מדובר בחציית קו אדום של ארגוני פשע, זו הכרזת מלחמה".

 

הירי אירע בסביבות השעה 4 לפנות בוקר. אלמונים פתחו באש מרכב חולף לכיוון בית המעצר, שהוא חלק ממתחם בתי כלא הכולל גם את כלא השרון, כלא רימונים ובית הסוהר אופק לבני נוער. הירי זוהה על ידי צוות הביטחון ברכב הסיור במתחם, אך היורים נמלטו מהמקום.

 

כלא רימונים, סמוך לבית המעצר (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
כלא רימונים, סמוך לבית המעצר(צילום: יריב כץ)

 

 

המשטרה הוזעקה למקום והחלה בחקירת המקרה יחד עם מודיעין שב"ס. בסריקה ראשונית נמצאו קליעי תת-מקלע רבים בנקודת הירי. מהחקירה הראשונית עולה כי הירי אמנם בוצע לכיוון בית המעצר הדרים, אבל על פי החשד הרקע הוא פעילות השב"ס נגד ארגון פשיעה שאנשיו כלואים בבית הסוהר רימונים הסמוך.

 

במהלך פעילות השב"ס בוצעו צעדים המונעים מאותם חברי ארגון פשע להוציא הנחיות פליליות מהכלא החוצה, וכן להוציא הנחיות פליליות בתוך הכלא. בבתי הכלא במתחם הדרים, רימונים והשרון כלואים אנשי ארגוני פשיעה רבים.

מטען חבלה התפוצץ וגרם נזק לאוטו (צילום: רענן בן צור)
הפיצוץ ברכב הקצינה מכלא רימונים. חשד שיש קשר בין המקרים(צילום: רענן בן צור)

דובר שב"ס, גונדר משנה אסף ליבראטי, הגיב לירי באומרו: "אנחנו מתמודדים עם ארגוני פשיעה ומונעים מהם להמשיך לפעול מתוך הכלא החוצה וגם בתוך הכלא. הם לא אוהבים את זה ולא אוהבים את המשמעת שאנחנו מטילים עליהם. בגלל זה הם עושים את מה שהם עושים". בעקבות הירי אמר ליבראטי כי האסירים המשתייכים לארגון הפשיעה וכלואים בכלא הדרים יועברו ממנו לבית סוהר אחר.

 

בשב"ס אישרו כי הם בודקים את הקשר בין הירי לפיצוץ מטען החבלה ברכבה של קצינה בשב"ס בעת שחנה סמוך לביתה בנתניה, בחודש שעבר. הקצינה משמשת מפקדת אגף בכלא רימונים. בשל החשד שהרקע לאירוע הוא תפקידה בכלא, הוצמדה לה אבטחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
כלא רימונים, סמוך לבית המעצר
צילום: יריב כץ
מומלצים