שתף קטע נבחר

חשש ש-85 אלף ילדים מתו מרעב בתימן

לפי ארגון Save the Children רבבות ילדים מתו מתת-תזונה מתחילת המלחמה, בגלל המצור של סעודיה: "על כל ילד שנהרג בהפצצה עשרות הורעבו למוות". היום הגיע לתימן שליח האו"ם כדי לקדם את הפסקת האש

ארגון הסיוע הבינלאומי Save the Children מעריך שכ-85 אלף ילדים מתחת לגיל 5 מתו מרעב מתחילת מלחמת האזרחים בתימן. הארגון מתבסס על שיעורי התמותה של ילדים שסבלו ממקרים קיצוניים של תת-תזונה ולא קיבלו טיפול.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

האו"ם מעריך שיותר מ-1.3 מיליון ילדים סבלו מתת-תזונה קיצונית מאז שהקואליציה בהנהגת סעודיה פתחה במרץ 2015 במלחמה נגד המורדים החות'ים, שנתמכים על ידי איראן. לפי Save the Children, "ההערכה הזהירה" היא ש-84,701 ילדים מתו מרעב.

"84,701 ילדים מתחת לגיל 5 מתו מרעב" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"84,701 ילדים מתחת לגיל 5 מתו מרעב"(צילום: רויטרס)

ההערכה הזו מתבססת על מחקרים היסטוריים שמראים ש-20%-30% מהילדים הרעבים שלא מקבלים טיפול מתים. הארגון שקלל את הנתונים לפי מספר המקרים שדווחו באזורים שבהם ארגוני הסיוע אינם יכולים לטפל בילדים.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
  

"על כל ילד שנהרג מפצצות וכדורים עשרות הורעבו למוות, ולחלוטין אפשר היה למנוע את זה", אמר תאמר קירולוס, ראש ארגון Save the Children בתימן. "הילדים שמתו בדרך הזאת סבלו לאין שיעור. התפקוד של האיברים החיוניים שלהם דעך בהדרגה ולבסוף פסק".

 

המצב ההומניטרי בתימן לא היה פשוט גם לפני המלחמה, ובעקבותיה הפך למשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם. כ-75% מהתימנים צריכים סיוע מציל חיים, ויותר מ-8 מיליון נמצאים בסכנת רעב. ההערכות הן שעשרות אלפים נהרגו בהפצצות. ב-Save the Children מאשימים את סעודיה, שהטילה מצור על אזורים בשליטת המורדים, באחריות לרעב הכבד.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

בחודשיים האחרונים חזרה המלחמה בתימן לכותרות בעקבות רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י. הרצח, שלהערכת רבים בעולם נעשה בהוראה ישירה של שלטונות סעודיה, הסב את תשומת הלב לכך שבמקביל לרפורמה הליברלית-לכאורה שמוביל יורש העצר מוחמד בן סלמאן בסעודיה, ארצו ממשיכה להפר זכויות אדם באופן בוטה ועל בסיס יומיומי.

 

ארה"ב, שמאמנת לוחמים בקואליציה של סעודיה ומעבירה להם ציוד צבאי, הפסיקה החודש לתדלק מטוסי קרב סעודיים בתימן – לטענת גורמים אמריקנים בגלל מותם של אזרחים חפים מפשע בתימן. ארה"ב קראה להפסקת אש בין הצדדים הלוחמים, ובתחילת השבוע הודיעו החות'ים שהם מוכנים לחתום על הפסקת אש עם סעודיה. היום הגיע שליח האו"ם מרטין גריפיתס לצנעא כדי להיפגש עם מנהיגי החות'ים לקראת שיחות שלום שייערכו בשוודיה בחודש הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"84,701 ילדים מתחת לגיל 5 מתו מרעב"
צילום: רויטרס
מומלצים