שתף קטע נבחר

סגן הרמטכ"ל הבא: אייל זמיר

אלוף אייל זמיר, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואלוף פיקוד דרום לשעבר, ימונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל. נתניהו, שאישר כשר הביטחון את המלצת הרמטכ"ל המיועד אביב כוכבי, בירך: "קצין מוערך ועתיר הישגים". ניצן אלון צפוי לפרוש מצה"ל

 

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אישר הערב (יום ה') את המלצת הרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, למנות את אלוף אייל זמיר לסגן ראש המטה הכללי של צה"ל. הוא הועדף על פני המועמד הנוסף לתפקיד, אלוף ניצן אלון.

 

נתניהו בירך על מינויו של זמיר, אלוף פיקוד הדרום לשעבר ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה, ומסר כי "האלוף זמיר עתיר הישגים וקצין מוערך שיסייע לרמטכ"ל המיועד אלוף כוכבי להוביל את צה"ל לפסגות חדשות".

אלוף זמיר וראש הממשלה נתניהו (צילום: חיים צח/לע"מ) (צילום: חיים צח/לע
אלוף זמיר וראש הממשלה נתניהו(צילום: חיים צח/לע"מ)

 יום האדמה (צילום: דובר צה
זמיר (עם המשקפת) ומאחוריו ניצן אלון, שצפוי לפרוש מצה"ל(צילום: דובר צה"ל)

חרף הערכה רבה לה זוכה זמיר בתוך הצבא ובדרג המדיני, הוא טרם מילא תפקיד מטה במטכ"ל, כמו ראש אגף או פיקוד על זרוע.

 

זמיר ואלון התמודדו עם כוכבי על תפקיד הרמטכ"ל והפסידו במרוץ, אף שהאלוף אייל זמיר נחשב למועמדו המועדף של ראש הממשלה - כך שהבחירה בו לתפקיד הסגן הייתה צפויה.  

 

עוד לפני התפטרותו של ליברמן נרשמה מתיחות בין לשכתו לבין לשכת רה"מ שהעדיפה את זמיר במרוץ לסגנות. ליברמן האמין כי אזכורו של זמיר כסגנו המיועד של כוכבי עוד לפני שההחלטה התקבלה תצבע אותו כמינוי אישי - והדגיש כי ההחלטה תתקבל בינו לבין הרמטכ"ל המיועד.

 

סגנות הרמטכ"ל היא מקפצה עבור זמיר לקראת ההתמודדות בעוד שלוש או ארבע שנים להחלפת כוכבי. לפיכך, ייתכן שזו תהיה ההתמודדות הראשונה זה שנים על הרמטכ"לות שתכלול קצין שגדל בחיל השריון ולא בצנחנים או בגולני.

 

בעקבות ההחלטה צפוי האלוף אלון לפרוש מצה"ל. אלון, שפיקד על פיקוד מרכז ועמד בראש אגף המבצעים, מנוסה מעט יותר מבין השניים. בהודעה היום נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו מבקש להודות לאלוף ניצן אלון על תרומתו רבת השנים לצה"ל ולביטחון ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים