שתף קטע נבחר

טורקיה נאבקת במשבר הכלכלי - וצדה בצלים

המחירים של מוצרים בסיסיים מזנקים בטורקיה, ושר האוצר של ארדואן שלח פקחים לעצור חקלאים שמחביאים בצלים - כדי שהמחירים יעלו עוד יותר

ממשלת טורקיה "צדה בצלים" במסגרת המאמצים שלה להיאבק באינפלציה הגבוהה ובעליית המחירים של מוצרי בסיס. מחירי הבצל בטורקיה זינקו, וטורקיה מאשימה חקלאים ש"מחביאים בצלים" כדי לגרום למחסור ולעליית מחירים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

טורקיה נמצאת על סף משבר כלכלי בעקבות היחלשות ערך המטבע שלה. לפי NBC, האינפלציה בטורקיה הגיעה בספטמבר ל-25% - שיא של 15 שנה. הלירה הטורקית איבדה 40% מערכה. ב-NBC אמרו שבחודש שעבר עלה שק בצלים בעיר איזמיר 50 סנט, היום הוא עולה דולר, ועד סוף השנה הוא יעלה שני דולרים.

תמונה מחולקת של רג'פ טאיפ ארדואן עם בצל  (צילום: shutterstock, EPA)
(צילום: shutterstock, EPA)
 

כדי לעצור את עליית המחירים הורה שר האוצר ברט אלבייראק, חתנו של ארדואן, לשלוח פקחים לאזורים חקלאיים בטורקיה. המטרה היא לתפוס את השלל של חקלאים שאוגרים בצלים כדי לגרום לעליית מחירים. במקרה דומה במצרים שלחה המדינה שוטרים לתפוס חקלאים שהחביאו תפוחי אדמה. גם הם עשו זאת כדי שיהיה מחסור והמחירים יעלו.  

 

"אנחנו לא נאפשר לאגור בצלים", הבהיר שר האוצר. "לאף אחד אין הזכות למכור מוצרים יקרים לאזרחים שלי", הכריז הנשיא ארדואן בתקשורת הטורקית. למבצע כבר יש תוצאות חיוביות: ביום חמישי מצאו הרשויות בעיירה מרדין בדרום טורקיה 30 טונות של בצלים במחסן, והודיעו על צעדים משפטיים נגד בעלי המחסן.

 

החיפושים אחר הבצלים שעשעו את הגולשים בטורקיה ואת כלי התקשורת. "שחררו את הבצלים! עצרו את המבריחים!", צחקו הטורקים ברשת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock, EPA
"לאף אחד אין זכות למכור מוצרים יקרים לאזרחים שלי"
צילום: shutterstock, EPA
מומלצים