שתף קטע נבחר

באמצע הארלם - בית ספר בעברית. צפו

מה מחפשים עשרות ילדים והוריהם, לא יהודים כלל ועיקר, בבית הספר העברי "היברו אקדמי צ'ארטר סקול" שבשכונת הארלם? כבר עשר שנים קיים בית הספר המסקרן הזה, המלמד עברית ותכנים ישראליים. צפו במפגש מרגש עם סמדר שיר במסגרת משלחת Community של "גשר" ומשרד התפוצות

 

ילדי הגן – ביניהם אפרו-אמריקנים, לטינים ויהודים – קיבלו בשירה את המשלחת שנכנסה בשערי בית הספר. הם שרו את שירה של סמדר שיר, "שלום", בעברית שוטפת ומבטא אמריקני קל. שיר עצמה, חברת משלחת Community של "מכון גשר למנהיגות" ומשרד התפוצות, הייתה נרגשת עד דמעות מהמחווה. הילדים מצדם היו נרגשים מהמפגש.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >> 

 

מה מחפשים מאות ילדים והוריהם, לא יהודים כלל ועיקר, בבית הספר העברי "צ'ארטר סקול" השוכן בלב-לבה של שכונת הארלם בניו-יורק? כבר עשר שנים קיים בית הספר המסקרן הזה, המעסיק בין היתר מורים ישראלים, ומלמד תכנים ישראליים ואת השפה העברית.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

בבית הספר הציבורי "הארלם היברו אקדמי צ'ארטר סקול" לומדים בשפה העברית. הוא נתמך על ידי מדינת ניו-יורק והארגון "היברו פאבליק" (הממומן גם על ידי יהודים, אך לא רק). בית הספר פתוח לכל תושבי השכונה ללא הבדלי דת, גזע ומין. אין בו תכנים יהודיים או דתיים, אלא תרבות ישראלית בלבד. לכל כיתה יש 2 מורות, האחת מלמדת בעברית, השנייה - באנגלית.

 

חגיגה בלי עוגה

אנשי בית הספר אומרים כי התלמידים הלא יהודים בחרו ללמוד בו מכיוון שהוא מהווה מסגרת חינוכית איכותית, וכי לימודי העברית עשויים לשמש את התלמידים בקשרים עתידיים עם ישראל: "עברית כשפה שנייה היא בדיוק כמו ספרדית, רוסית או צרפתית", מסבירים שם. "אנחנו מקווים שהלא יהודים שלומדים עברית יפתחו הבנה ויעריכו את ישראל ואת הישראלים בהמשך חייהם".

 

בית הספר העברי בהארלם -
סמדר שיר מופתעת. עם התלמידים בבית הספר העברי בהארלם - "הארלם היברו צ'ארטר סקול"

 

כאמור, את פניה של סמדר שיר קיבלו הילדים בשיר "שלום" שנכתב על ידה והולחן על ידי משה דץ. שיר המופתעת שאלה בתגובה האם השיר לכבודה - ומשנענתה בחיוב, הצטרפה לילדים לשעה ארוכה של שיח ושירים – "אין חגיגה בלי עוגה" ו"חיים שלי", אף שניהם בלחנו של משה דץ.

 

משלחת Community ביקרה בבית הספר כחלק ממסע היכרות עם התפוצות. במסגרתו נפגשה המשלחת עם יהודים מהקהילות השונות, עם הסטודנטים והמנהיגות הצעירה בכל קהילה. בנוסף נפגשה המשלחת עם דני דיין, קונסול ישראל בניו-יורק, עם אנשי פדרציית בוסטון ואנשי פדרציית ניו-יורק.

 

מנכ"ל "גשר", אילן גאל דור, מספר כי מטרת הביקור הינה היכרות וחיבור בין יהודי התפוצות לבין תושבי ישראל: "לצערנו, יש ריחוק ופער הולך וגדל, ואנחנו מנסים לבנות את הגשר מחדש ולהכיר לישראלים את הקהילות היהודיות בתפוצות", הוא מציין. "גשר רעיוני כזה יכול לקרות רק אם נפגשים ומדברים ומחזקים קשרים בפועל, או בונים אותם מחדש לגמרי".

 

בית הספר העברי בהארלם -
מורה בעברית ומורה באנגלית לכל כיתה. "הארלם היברו צ'ארטר סקול"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אפרו-אמריקנים, לטינים ויהודים
מומלצים