שתף קטע נבחר

אפקט מולר

מסקנות מולר טרם נחשפו, אך השבוע כמה תפניות מפתיעות התפרסמו והצליחו להסעיר גם את הנשיא

רק לפני שנתיים ראינו את פול מנפורט משמש כאחד האנשים הבכירים בקמפיין שהוביל את דונלד טראמפ לנשיאות. הוא אמנם שירת בתפקיד ראש הקמפיין מספר חודשים, אבל עדיין, הוא נראה היה כדמות מאוד חשובה במסלול של הנשיא לנשיאות.

 

מאז, הוא נעלם, נחשד, נחקר, הובא למאסר ונראה היה שיחתום עם התובע המיוחד רוברט מולר על עסקת טיעון. זאת עד שפורסם השבוע שככל הנראה, מנפורט מספק מידע שיקרי לחוקרים שבוחנים את פרשת רוסיה, והעסקה בדרך להתפוצץ. השבוע פרסם מולר מסמך על פיו שקריו של מנפורט בנוגע ל"שלל נושאים"מפרים את הסכם הטיעון שנחתם עמו. יש לציין שמנפורט כבר הודה במעשים שיוחסו לו עם חתימת עסקת הטיעון, לכן יוכל לעבור לתהליך משפטי אחרי הודאה באשמה.

מנפורט הורשע באוגוסט האחרון בשמונה מתוך 18 סעיפי האישומים נגדו, בגין הונאות מס. עשרת האישומים הנותרים בוטלו על ידי בית המשפט, לאחר שחבר המושבעים לא הצליח להגיע להחלטה בנוגע אליהם.

 

לפני כשנה הועמד לדין מנפורט יחד עם שותפו ריק גייטס, ששימש כיועץ בכיר במטה הבחירות של טראמפ וחתם על עסקת טיעון. גייטס סיפר בעדותו במשפט מנפורט כי הוא ומנפורט החזיקו ב-15 חשובונות בנק במדינות זרות שעליהם לא דיווחו לממשלה. הוא אף הוסיף כי אי הדיווח על החשבונות נעשה "בהוראתו של מר מנפורט".

 

מנפורט עשה רושם של עד מרכזי ומהותי בפרשת החשדות נגד הקמפיין שניהל טראמפ לקראת הבחירות. מי שעבד במשך שנים כלוביסט וכיועץ לפוליטיקאים במזרח אירופה, הודה בקשירת קשר נגד ארה"ב ובניסיון לשבש הליכים משפטיים, הודאות במעשים חמורים ביותר אשר העונש עליהם הוא עשרות שנים בכלא.

בהצהרה שהגישו לבית המשפט עורכי דינו של פול מנפורט הכחישו את הטענות לפיהן הוא שיקר. להגדרתם הוא "מאמין כי סיפק מידע אמיתי". עורכי דינו ואנשיו של מולר הכריעו והודיעו באופן רשמי כי על בית המשפט לקבוע מועד למתן גזר הדין. מנפורט נותר במעצר עד תום ההליכים.

 

 

- ()
מנפורט ואסאנז'.

 

עורך דינו של הנשיא טראמפ, ראש העיר לשעבר רודי ג'וליאני יצא אל התקשורת והודיע כי הנשיא איננו שולל מתן חנינה למנפורט.

ואם זה לא מספיק, השבוע הטיל הגרדיאן הבריטי פצצה של ממש כשדיווח כי מנפורט קיים שיחות חשאיות עם מייסד אתר ”וויקיליקס", ג'וליאן אסאנג'. השניים נפגשו בשגרירות אקוואדור בלונדון, שם מסתתר אסאנג‘, מספר פעמים בשנים האחרונות. הפגישה האחרונה נערכה ממש בסמוך לבחירות ב-2016 כשמנפורט כבר מוביל את קמפיין הבחירות לנשיאות.

 

תוכן הפגישות והשיחות בין השניים לא פורסם, אבל יש להניח, על פי זמני המפגש והאירועים סביב ימי הבחירות המתוחים, שיש חשד סביר שנושא הבחירות עלה. העובדה היא שחודשים ספורים אחרי אותה פגישה, פורסמו בוויקיליקס יותר כ-7,000 מיילים של ג'ון פודסטה, ראש מטה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון. "זרוע תעמולה של הממשלה הרוסית שמתערבת לטובת טראמפ", כתבו אז אנשי קלינטון בתגובה לפרסום של וויקיליקס. אז הודיע אסאנג' רק ימים ספורים קדם לכן כי יפרסם מידע מפליל על המועמדת הדמוקרטית וגם אנשיו ומקורביו של טראמפ צוטטו כמי שמרגישים את הפתעת אוקטובר באוויר. וויקיליקס מכחישים והודיעו כי יגישו תביעת דיבה נגד ה‘גרדיאן'.

 

במקביל ממש השבוע פורסם כי מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של הנשיא שחתם על עסקת טיעון בקיץ האחרון, בילה 80 שעות בחקירה עם החוקר המיוחד מולר. הוא הודה באשמה וחשף כי שיקר בעדותו הראשונית לקונגרס בנוגע לעסקת נדל"ן של טראמפ ברוסיה. בתגובה מסר הנשיא כי עורך דינו לשעבר משקר. הוא הגדיר אותו כ"אדם חלש" שמסלף את העובדות כדי לקבל גזר דין מופחת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים