שתף קטע נבחר

ארה"ב על שיגור הטיל האיראני: "הפרה של הסכם הגרעין"

מזכיר המדינה מייק פומפאו גינה את הניסוי של טהרן בשיגור טיל בליסטי לטווח בינוני, היכול לשאת מספר ראשי נפץ. "טהרן צריכה לחדול מהפעילויות האלה, האיום האסטרטגי ממנה עלול לגדול", אמרו בכירי הבית הלבן

 

 

 

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו גינה אמש (שבת) את מה שתיאר כניסוי איראני של טיל בליסטי לטווח בינוני, היכול לשאת מספר ראשי נפץ, ואמר כי מדובר בהפרה של ההסכם הבינלאומי בנוגע לתוכנית הגרעין של טהרן.

 

טיל בליסטי Fateh-110 ()
ניסוי שיגור טיל בליסטי מתוצרת איראן. ארכיון

על רקע המתיחות בין וושינגטון לטהרן בנושא הטילים הבליסטיים, פומפאו הזהיר בציוץ בטוויטר כי איראן מגבירה את קצב הניסויים בטילים, וקרא לרפובליקה האיסלאמית "לחדול מפעילויות אלו". הוא הוסיף כי "ארה"ב מגנה את המעשה הזה וקוראת לאיראן לחדול מפעילויות מסוג זה".

 

אתמול הציגה איראן משחתת חדשה מתוצרת מקומית, בעלת מנחת למסוקים, משגרי טילים בליסטיים וטילי נ"מ, בנוסף לטילי טורפדו ויכולות לחימה נוספות. חיל הים האיראני הציג את המשחתת "סהאנד" בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית, וציין כי ביכולתה לנוע בים במשך חמישה חודשים ללא תדלוק חוזר ולחמוק ממערכות מכ"ם.


מזכיר המדינה של ארה
מזכיר המדינה מייק פומפאו(צילום: EPA)

שר ההגנה האמריקני ג'ים מאטיס אמר אתמול במהלך כנס בקליפורניה כי הניסוי האיראני היה משמעותי, ומהווה תזכורת לכך שטהרן לא תירתע מפיתוח טכנולוגי של טילים או מתמיכה בפתרונות קיצוניים. "זה מראה שהמאמצים שלנו לדבר איתם על מנת שיחדלו מהמאמצים האגרסיביים לתמוך בטרור כנראה לא יצליחו, בדיוק כמו הניסיון של האו"ם למנוע מהם מלשגר טילים", אמר מאטיס.

 

הוא הוסיף כי כי בעוד האיום האסטרטגי מטהרן משמעותי פחות מזה של צפון קוריאה באופן גלובלי, הוא משמעותי מאוד מבחינה אזורית. "זה יכול עוד לגדול מעבר לכך אם הנושא לא יטופל", הוסיף.

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין בין איראן למעצמות בחודש מאי והטיל סנקציות על טהרן, תוך שהוא מבקר בחריפות את ההסכם על כך שאינו מטיל מגבלות על יכולות פיתוח הטילים הבליסטיים של טהרן ועל ההתערבות שלה בסוריה, תימן, לבנון ועיראק.

 

איראן טוענת כי תוכנית הטילים הבליסטיים שלה היא לצורכי הגנה בלבד, אך איימה לשבש את משלוחי הנפט שעוברים דרך מצרי הורמוז אם ארה"ב תנסה לפגוע ביצוא הנפט שלה. בחודש שעבר, מפקד במשמרות המהפכה האיראניים הזהיר כי בסיסיה של ארה"ב באפגניסטן ובקטאר, כמו גם נושאות המטוסים האמריקניות במפרץ, נמצאים בטווח הפגיעה של איראן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים