שתף קטע נבחר

בגלל בעיות רפואיות: גוטמן התפטר ממכבי חיפה

המאמן, שעמד על הקווים של הירוקים רק בשני משחקים, חש אתמול ברע ונבדק בבית החולים. אחרי שרופאיו המליצו על הפרישה מאימון, הודיע על סיום תפקידו: "מבחינתי זו טרגדיה, הגעתי למקום שכל כך רציתי להיות בו". לשחקנים: "אני אוהב אתכם, תאמינו בעצמכם". יעקב שחר: "הבריאות קודמת לכל". רוני לוי המועמד המוביל להחליפו

מכבי חיפה בהלם. מאמן הקבוצה, אלי גוטמן, התפטר מתפקידו היום (שני). גוטמן לא הרגיש טוב אתמול בערב. לחץ הדם שלו עלה והוא חש קוצר נשימה. הוא ניגש לבית החולים כרמל ובהמלצת הרופא, וכדי למנוע אירוע לב נוסף, החליט יחד עם משפחתו לפרוש מאימון.

 

האם גוטמן טעה כשלקח את התפקיד? הצביעו

הרשת התפוצצה אחרי ההתפטרות - כל הציוצים

סוף עונת החרטוטים / עמיר פלג על אלי גוטמן

האמירה האומללה של אלי גוטמן

לא שוביניסט, לא סקסיסט ולא נעליים / דניאל סעדון

 


לטבלת ליגת העל

 

"בימים האחרונים עבר אלי גוטמן, סדרת בדיקות ובהמלצת רופאיו החליט לפרוש מאימון פעיל בכדורגל. נשיא המועדון יעקב שחר עודכן כל העת על ידי המאמן והיום בצהריים נפגשו השניים, פגישה בה קיבל הנשיא את בקשתו של אלי לפרוש מאימון", הודיע המועדון.

  

גוטמן (צילום: ראובן כהן)
הגוף אמר את שלו. גוטמן(צילום: ראובן כהן)

 

גוטמן עצמו אמר: "מבחינתי זו טרגדיה. סוף סוף הגעתי למקום שכה רציתי להיות חלק ממנו. אלו היו שלושה שבועות בהם פרחתי ושבה אליי התשוקה לאמן כדורגל. חזרתי לאמן במועדון שבו התחלתי בליגת העל ובו אני מסיים את תפקידי כמאמן כדורגל". המאמן הגיע להדלקת נרות חגיגית עם השחקנים במועדון, ונפרד מהם בהתרגשות: "נהניתי להיות איתכם, אני אוהב אתכם. יש פה חבורה מוכשרת, תאמינו בעצמכם".

 

הדברים מגיעים יומיים לאחר ההפסד בדרבי של חיפה להפועל, 3:1, ולא פחות מכך - לאחר שגוטמן הסתבך עם אמירה שנויה במחלוקת בראיון בסיום המשחק, כשהשווה בין עבודתו כמאמן לזמן שלוקח לשדרית הקווים רותם ישראל להתאפר. בעקבות ההתבטאות הוא ספג ביקורות רבות בתקשורת וברשתות החברתיות ונאלץ לפרסם התנצלות.

 

אלי גוטמן  (צילום: עוז מועלם)
שני משחקים ופרידה. גוטמן (צילום: עוז מועלם)

 

הנשיא יעקב שחר אמר לאחר ההתפטרות: "אין לנו צל של ספק שבריאותו של אדם היא מעל לכל, לכן ההחלטה לקבל את בקשתו של אלי הייתה מתבקשת. שני הצדדים מאוד מצטערים על כך. היו לי תקוות רבות שבהנהגתו של אלי נעלה מחדש על דרך המלך. ראיתי את חדוות הנעורים והתשוקה חוזרת לאלי בתקופה שהיה פה. אני מאחל לו בריאות ואריכות ימים". כרגע, המועמד המוביל להחליף את גוטמן בתפקיד הוא רוני לוי, ששמו כבר עלה לאחר פיטורי פרד רוטן. 

 

לגוטמן עבר רפואי לא פשוט. ב-2000/1 עזב את בית"ר ירושלים במהלך העונה, כשהיא מדורגת במקום השני, לאחר שאושפז בגלל בעיות לב. כעבור עשר שנים, בינואר 2011, כשהוא מאמן את הפועל ת"א, חש גוטמן כאבים בחזה ועבר צנתור. הוא חזר לעבודה אחרי חודש וחצי וזכה עם האדומים בגביע.

 

גוטמן בפרידה מהשחקנים (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)
גוטמן בפרידה מהשחקנים(הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

גוטמן בפרידה מהשחקנים (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)
"אוהב אתכם". גוטמן(הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

 

השתתפה בהכנת הידיעה: מיקי שורץ


פורסם לראשונה 03/12/2018 15:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים