שתף קטע נבחר

ארגון השחקנים צפוי לדחות את המלצות ועדת שרעבי

השחקנים יתכנסו ב-17 בדצמבר בבניין ההסתדרות ויצביעו על ההמלצות שמבטלות את החוק הרוסי, מפלות מתאזרחים ומאפשרות לכל קבוצה לרשום עד שישה זרים בטופס המשחק. גורם בארגון: "אין סיכוי שזה יעבור אצלנו"

 

ארגון השחקנים צפוי לדחות את המלצות ועדת שרעבי, שקמה בעקבות השביתה שנערכה לקראת סיום העונה הקודמת. השחקנים הישראלים החברים בארגון הוזמנו לפגישה שתיערך ב-17 בדצמבר בבניין ההסתדרות בתל אביב בה הם יצביעו האם הם מאשרים או דוחים את המלצות הוועדה.

 

לטבלת ליגת העל בכדורסל

 

"אין סיכוי שההמלצות יעברו אצלנו", אמר גורם בארגון השחקנים. "אם תשאל אותי, ההמלצות התייחסו למספרים במקום לעקרונות ואנחנו ממש לא אוהבים את זה".

 

גיא פניני (צילום: יאיר שגיא)
פניני. איך הוא יצביע?(צילום: יאיר שגיא)

 

כזכור, ועדת שרעבי, אחרי כל מכבסת המילים (Home grown player), המליצה לבטל את החוק הרוסי ולהוריד את מספר הישראלים על הפרקט בכל שלב נתון לאחד בלבד. כמו כן, כל קבוצה תוכל לרשום עד שישה זרים בטופס המשחק.

 

עוד המליצה הוועדה על קטלוג מתאזרחים. כך למשל, מתאזרח ששיחק בארץ שנים רבות אבל לא ייצג את נבחרת ישראל בארבעה משחקים לפחות, ייחשב במניין הזרים של קבוצה כאחד מתוך השישה. ההמלצה של הוועדה מפלה מתאזרחים והכוונה שלה בשורה התחתונה היא למנוע מהקבוצות להעדיף אותם על פני הצברים.

 

הפועל באר שבע  (צילום: הרצל יוסף)
קולמן. אזרח סוג ב'(צילום: הרצל יוסף)

 

יש לציין כי קבוצות שירשמו שבעה שחקנים ישראלים בטופס המשחק וחמישה זרים יקבלו בונוס של 250 אלף שקלים. המצב נכון לעונה הנוכחית הוא שקבוצה שרושמת ארבעה זרים זוכה למענק של 250 אלף שקלים.

 

בהמשך, גם דירקטוריון המינהלת המורכב מכל נציגי ליגת העל צפוי להצביע על המלצות הוועדה. במידה ואחד הגופים (ארגון השחקנים או דירקטוריון המינהלת) לא יאשרו אותן, ההסכם שהושג בתום השביתה בעונה שעברה (עד חמישה זרים וביטול החוק הרוסי) ייכנס לתוקף. כמו כן, קבוצה שתרשום שלושה זרים תזכה במסגרת ההסכם למענק המוערך ב-700 אלף שקלים. קבוצה שתרשום חמישה תאלץ לשלם קנס של כ-500 אלף שקלים. הסכומים עדיין לא נקבעו סופית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ניר אלון
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים