שתף קטע נבחר

ועד מקורות משבית תיקוני תחזוקה: "ההנהלה מפרה הסכם"

במכתב ששלח לעובדים, הודיע ועד עובדי מקורות כי ישבית תיקונים ועבודות שתוכננו ברשת המים. הסיבה: "שינוי מבני בחברת מקורות העלול לפגוע בזכויות העובדים"

ועד עובדי מקורות הודיע אתמול (ג') לכלל העובדים שהוא משבית לאלתר תיקוני תחזוקה ועבודות אחרות שתוכננו ברשת המים. זאת מכיוון שהמדינה, לדבריו, מפריטה את החברה במעמד צד אחד בלבד.

 

לכתבות נוספות במדור כלכלה

 

במכתב שנשלח לעובדים נטען שביום חמישי האחרון רשות המים הודיעה על שימוע שתכליתו סגירת אחת מהחברות הבנות של מקורות, חברת שח"מ. מדובר בזרוע הביצוע של החברה בכל הקשור לתחזוקה וטיפול ברשת המים הארצית, אולם לאחר ההפרטה היא מתוכננת לשמש כחברת ייעוץ ותכנון בלבד, ככל הנראה בידיים פרטיות.

מקורות ()

בחודשים הקרובים מתוכננת גם מכירת החברה־בת השנייה של מקורות, מקורות ייזום, שאחראית על הטיפול בשפכים ועל מתקני ההתפלה. המהלך אמור להוביל לפרישה של כ־100 עובדים מתוך כ־650 איש שמועסקים בה היום.

 

הפסדים של כ-800 מיליון שקל

הכוונה לבצע רפורמה במקורות נחשפה בסוף אוקטובר, וזאת לאחר הכישלון של החברה להפעיל את מתקן ההתפלה שהיא הקימה באשדוד תוך הפסדים של כ־800 מיליון שקל. למקורות תוכניות ארוכות טווח שאמורות לשפר את משק המים המקומי שסובל מחמש שנות בצורת רצופות, ואחת התוכניות היא מכירת שטחים באזור המרכז למטרת הקמת אלפי יחידות דיור, פעולה שאמורה להכניס לקופת החברה כ־2.7 מיליארד שקל.

 

בוועד טוענים שמקורות לא רק שעושה מהלכים חד־צדדיים אלא גם מפירה ביד גסה הסכמים קיבוציים. ההסתדרות שלחה מכתב לדירקטוריון החברה שבו היא מתריעה מפעולות קשות, אולם המכתב לא נענה ובמקביל החליטה החברה לגייס חוב באמצעות הנפקת אג"ח חדשה.

 

"אנו עדים בימים האחרונים לביצוע בפועל של שינוי מבני בחברת מקורות העלול לפגוע בזכויות העובדים", כתב הוועד לעובדים, "זאת למרות שעדיין יש מחלוקות, והנושאים הנלווים לשינוי טרם הבשילו לכדי סיכום. ארגון העובדים שמר עד כה על איפוק וניסה בכל דרך להגיע להסכמות, אך מהלכים חד־צדדיים אלו אינם מותירים לארגון ברירה אלא לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו ולבצע בימים הקרובים פעולות ארגוניות מכאיבות. פעולות אלו נועדו לשמור על זכויותינו וביטחוננו התעסוקתי. לפיכך אנו קוראים לכל העובדים להישמע ולבצע את הנחיות והוראות ארגון העובדים והוועדים המקומיים והסקטוריאליים".

 

קבלני המשנה וכלל הגופים שעובדים מול מקורות כבר קיבלו הוראה שלא להגיע לאתרי העבודות, ובסביבת הוועד טוענים שתקלות באזור ירושלים ואפילו אלו הקשורות לאספקת המים מהכנרת לירדנים לא יטופלו. החשש הוא שגם אספקת המים לבתי הצרכנים עלולה להיפגע בעתיד בהיעדר תחזוקה שוטפת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים