שתף קטע נבחר

עשיתי עלייה כדי לשחק כדורסל, מה שעושים לי זה לא מוסרי / טור

"להגיד לכל המתאזרחים בישראל שהם לא יכולים להמשיך לעבוד במקצוע שלהם זה לא רק בלתי מוסרי, אלא גם בלתי חוקי". ווילי וורקמן, שחקנה של מכבי חיפה, מתוסכל מהמלצות ועדת שרעבי

בצער רב אני מתמודד עם המצב הקיים לגבי הישראלים המתאזרחים, והמלצות ועדת שרעבי להחשיב את רובם המכריע של המתאזרחים כזרים. לפני חמש שנים עזבתי את המשפחה שלי ואת הבית שגדלתי בו 23 שנה כדי להיות ישראלי. עשיתי זאת כחלק ממרדף אחרי החלום, התשוקה, בשביל חיים טובים יותר. אני לא מתיימר להיות מיוחד, כי ישראל מלאה באנשים עם סיפור כמו שלי, אבל זאת בדיוק הנקודה.

 

המלצות ועדת שרעבי: מתאזרחים ייחשבו לזרים

המתאזרחים מתאגדים נגד מסקנות ועדת שרעבי

ארגון השחקנים צפוי לדחות את המלצות ועדת שרעבי

 


 

אלו לא המתאזרחים כאן שנמצאים תחת התקפה, בטח שלא ווילי וורקמן באופן אישי, אלא כל המפעל שנקרא ציונות, ובשל כך גם כל מדינת ישראל. להגיד לכל המתאזרחים בישראל שהם לא יכולים להמשיך לעבוד במקצוע שלהם זה לא רק בלתי מוסרי, אלא גם, ללא ספק, בלתי חוקי. וזה לא משנה אם המקצוע הזה הוא רפואה, טכנולוגיה או כדורסל.

 

ווילי וורקמן חוסם את מייקל רול (צילום: אבי מועלם)
לא מתיימר להיות מיוחד. וורקמן בפעולה(צילום: אבי מועלם)

 

היה לי את המזל להיות מוזמן לסעודות שבת רבות בזמן שלי כאן. תמיד יש בהן סבתא, דוד או אמא, שהיו הראשונים במשפחות שלהם שעשו עלייה, בדיוק כמוני. אבל משום מה כשזה מגיע לכדורסל, מתייחסים אלינו העולים החדשים כאל פחות ישראלים. אני רואה את אחות שלי מגדלת פה משפחה, אני רואה הרבה שחקני עבר מגדלים פה ילדים ומאמנים ברמות הכי גבוהות באירופה כמו מייקל בריסקר, דייויד בלאט, בראד ליף וכו'. אין לי ספק: לגדל פה את משפחתי ולאמן פה בעתיד זו אופציה שאני בהחלט שוקל ברצינות. לא רק שכל התהליך הזה לא יפגע בכדורסל הישראלי. זה יקח אמנם זמן, מאמץ וכסף, אבל ניתן יהיה להשתמש בכל זה כדי לשפר את הליגה הישראלית שלנו.

 

ממצאי ועדת שרעבי לא יעזרו לאף אחד מהשחקנים הישראלים, אלא להיפך. לאפשר לכל קבוצה שישה זרים, זה לגרום לפחות הזדמנויות עבור אותם שחקנים ישראלים.

 

אני לא מבין איך הוועדה יכלה להגיע למסקנות האלה, אבל הגיע הזמן שמישהו עם מומחיות בכדורסל הישראלי יהיה אחראי להציע הצעות מהסוג הזה. התהליך כולו הפך להיות פוליטי ומונע על-ידי אגו.

 

מספיק עם השטויות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
ווילי וורקמן
צילום: גיל נחושתן
מומלצים