שתף קטע נבחר

מבוכה גדולה לג'יפ רנגלר: כוכב אחד בלבד במבחן הריסוק

רכב השטח המיתולוגי שגרסתו העדכנית הגיעה לאחרונה ארצה נכשל במבחן הריסוק של גוף הבטיחות האירופאי. פיאט פנדה הוותיקה לא קיבלה אפילו כוכב אחד. שאר הנבחנות סיימו עם חמישה כוכבים

מכה קשה לג'יפ רנגלר JL החדש ומבוכה לקונצרן פיאט. רכב השטח שהגיע לאחרונה ארצה ושיווקו החל השבוע, כשל באופן מביך במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP. רכב השטח המסיבי והמודרני קיבל כוכב בטיחות אחד בלבד (מתוך חמישה אפשריים) במבחן הריסוק הנחשב, מהציונים הנמוכים ביותר שקיבל רכב חדש לחלוטין בהיסטוריה של הארגון. פיאט פנדה השייכת אף היא לקונצרן פיאט סיימה את מבחן הריסוק בציון נמוך עוד יותר - 0 כוכבי בטיחות.

 

 

אם התוצאה המביכה לא הספיקה, גם מזכ"ל ארגון הבטיחות, מייקל ואן רנטיגן, מצא לנכון להעביר ביקורת נוקבת על קונצרן הרכב האיטלקי-אמריקאי: "זה מאוד מאכזב לגלות מכונית חדשה לגמרי שמשווקת (כחדשה) ב-2018 ללא מערכת בלימה אוטונומית או סיוע בשמירה על נתיב. הגיע הזמן שקבוצת פיאט-קרייזלר תציע אבזרי בטיחות שיאפשרו לה להתמודד (בהצלחה) עם המתחרים שלה".

ג'יפ רנגלר מבחן ריסוק ()

הרנגלר ששיווקו בישראל החל ממש השבוע, מצויד בארבע כריות אוויר בלבד (לעומת שש לפחות בכלי רכב חדשים) ונטול כל מערכת בטיחות מתקדמת אקטיבית המסוגלת לא רק להתריע אלא גם להתערב באופן עצמאי בעת זיהוי מצב מסוכן העלול לגרום לתאונה. במבחן הריסוק שערך לו הארגון האירופאי, קיבל רכב השטח הגדול רק 50% בהגנה על מבוגרים (לעומת ציונים באזור ה-90% בכלי רכב חדשים במחיר דומה), עם דירוג נמוך במיוחד לחזה הנוסע מאחור וחלש לחזה הנהג. ציון הבטיחות בהגנה על ילדים עומד על 69%, עם דירוג "גבולי" לפגיעת ראש. בהגנה על הולכי רגל מקבל הרנגלר 49%, במערכות בטיחות רק 32%.

 

מבחן ריסוק ()

ובכך לא תמו היום הצרות של קונצרן פיאט. דגם נוסף שנבחן הוא פיאט פנדה, המיני העירונית ששיווקה אצלנו הופסק, אך היא עדיין נמכרת באירופה - ללא מערכות בטיחות מתקדמות. הפנדה קיבלה במבחן הריסוק ציון נמוך עוד יותר - 0 כוכבי בטיחות. בין היתר עם 45% בלבד בהגנה על מבוגרים (ציון חלש בהגנה על חזה וצוואר נוסע מאחור, וחלש לחזה הנהג), 16% בלבד בהגנה על ילדים (ציון חלש להגנה על הראש), 47% הגנה על הולכי רגל ו-7% בלבד על מערכות בטיחות.

מבחן ריסוק ()

לצד שתי המכוניות של קונצרן פיאט שקיבלו ציונים נמוכים במיוחד, חמישה דגמים עדכניים נוספים של יצרניות אחרות עברו את המבחן בהצלחה עם ציון מירבי של חמישה כוכבים, בהן אודי Q3, ב.מ.וו X5, יונדאי סנטה פה, פיז'ו 508 וולוו S60 ויגואר I-פייס.

 

עם זאת, גם בדגמים אלו התגלו בעיות – בסנטה פה כריות האוויר הצידיות חשופות לקריעה ברכבים המצוידים בחלון שמש פנוראמי. לדברי הארגון, התיקון כבר בוצע בפס הייצור ולקוחות שכבר קיבלו את רכבם יוזמנו בקרוב למוסך לקריאת תיקון. במקרה של ה-X5, כרית האוויר לברכי הנהג לא נפתחה כראוי בתאונת חזית ובכך סיפקה הגנה מועטה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים