שתף קטע נבחר

נתניהו בטקס של המוסד: "לחיזבאללה יש עשרות בודדות של טילים מדויקים"

"לפי התוכנית של ארגון הטרור, הם היו אמורים להיות מצוידים באלפי טילים, אך ברגע זה יש להם עשרות בודדות", אמר רה"מ בטקס הענקת פרסים למצטייני ארגון הביון. על המאמצים למניעת נשק מדויק מחיזבאללה: "לא שוללים אותו מהם בצורה מוחלטת, אבל באופן מרשים מאוד"

 

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לארסנל הטילים של חיזבאללה במהלך הטקס השנתי להענקת פרס לשנים עשר עובדים ועובדות מצטיינים במוסד שנערך בבית הנשיא בירושלים.

 

טקס מצטייני המוסד 2018 (צילום: איתי בן און)
נתניהו, ריבלין וכהן מדליקים נר בטקס המצטיינים(צילום: איתי בן און)

"לפי התוכנית של חיזבאללה, הם היו אמורים להיות מצוידים היום באלפי טילים. אבל ברגע זה יש להם עשרות בודדות", אמר נתניהו. "הסיבה שיש להם כמה עשרות בודדות היא, בין השאר, יושבת בחדר הזה. זה שילוב הכוחות של המוסד, צה"ל וכל מערך הביטחון שלנו".

 

נתניהו, שסייר הבוקר בצפון, אמר כי "לחיזבאללה יש שני כלים. כלי אחד הוא המנהרות, והשני הוא נשק הרקטות, הנשק הסטטיסטי. אבל הם רוצים נשק מדויק, שמשנה את מאזן הכוחות באופן קיצוני. אבל אנחנו שוללים את הנשק הזה לא בצורה מוחלטת, אבל בצורה מרשימה מאוד". עוד אמר כי "בתור מי שמאשר אינספור פעולות שלכם, אני רוצה להגיד לכם כמה אני גאה ומאמין בכם וכמה עם ישראל גאה בכם. המוסד הוא מוסד פנטסטי ואתם פנטסטיים".

 

רה"מ הוסיף כי "אני מקווה שגם ההחלטה הערב נגד חמאס באו"ם תזכה לרוב. אנו מצפים לא רק לגינוי, אלא גם להחזרת השבויים והנעדרים שתמיד נמצאים לנגד עינינו. כפי שכל אחד ואחת שיוצאים למשימה מטעם המדינה, הם יקרים לנו ואנחנו מחובים להחזרתם".

 

חסן נסראללה בנימין נתניהו (צילום: AFP, AP)
נתניהו: "פוגעים גם בנשק המדויק של חיזבאללה"(צילום: AFP, AP)

רשימת מצטייני המוסד לשנת 2018 כוללת חמישה אנשי מבצעים, שלושה אנשי מטה וסיוע מבצעי, שני קציני מודיעין ושני טכנולוגים. אחת מתעודות ההצטיינות הוענקה ללוחם שפעל "באומץ לב וביצירתיות לשמירה על ביטחון ישראל". מלשכתו של הנשיא נמסר כי "בשנים האחרונות הוביל הלוחם פרויקט משמעותי שהוביל לפריצת דרך ולהישגים מבצעיים שיסייעו לעליונותה הביטחונית של מדינת ישראל לעוד שנים רבות".

 

תעודות הצטיינות הוענקו גם לקצין ולקצינת מודיעין, אשר פעלו, כל אחד בתחומו, ב"מסירות, בנחישות ובהצטיינות יתרה", כך נמסר. קצין המודיעין המצטיין היה שותף לעשרות מבצעים ופעילויות אשר הניבו מידע ערכי וייעודי, וקצינת המודיעין "הובילה פרויקט שתוצריו משרתים את כלל גופי הקהילה, תוך התמודדות עם עולם תוכן מקצועי, מאתגר ודינמי".

 

 

מצטיינת נוספת משרתת כקצינת איסוף שיזמה והובילה מבצע אסטרטגי בליבת אתגרי המוסד. עליה נאמר כי  "פעלה מתוך שליחות לאומית, אחריות אישית, במקצועיות ובצניעות ומהווה בפועלה דוגמה ומודל לחיקוי".

  

ראש המוסד יוסי כהן אמר באירוע כי "המוסד פועל כאיש אחד - ורק בשילוב כל יכולותיו הוא יכול להגיע להישגים הגדולים שלו, למבצעים מסעירי דימיון שרק מיעוטם נחשף לעיני הציבור. קו ההתחלה שלנו הוא מקצוענות, יסודיות, התמדה ומסירות. מכאן אפשר רק להגביר". כהן פנה לנתניהו וריבלין ואמר: "גם הפעם, במעמד המכובד והמרגש הזה, אני מבטיח לכם שיש לכם על מי לסמוך ושנמשיך לשאת את חלקנו, להצטיין ולהוביל, במערכה הנמשכת למען ביטחון ישראל".

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שאירח את הטקס, התייחס גם לחשיפת ארכיון הגרעין האיראני ואמר כי "השנה הגיעו אנשי הסוד של המדינה לפסגה חדשה, פסגה שהדהימה את כולנו. היה מי שתהה על פרסום ההישג ועמידה מאחוריו בפנים גלויות, אבל אי אפשר להתעלם מכך שבשנת 2018

כשמדינת ישראל חושפת בפני העולם שהיא שמה את ידה על התיקים הללו, העולם רואה אותנו כמעצמה מודיעינית".

 

ריבלין הודה לראש המוסד יוסי כהן ואמר כי "מעל הכל האיכות האנושית, זהו מקור כוחנו, זה מקור כוחכם, זה הערך המוסף של כל מי שיוצא לשדה הקרב בשם המדינה. איננו מאבדים צלם אנוש, גם בגיא צלמוות, אנו פועלים תוך שמירה על ערכים ומוסר".

 

"העם בישראל לא מכיר אתכם בשם וגם לא בפנים", אמר הנשיא למצטיינות והמצטיינים. "הוא אינו יודע מה תרומתכם והוא לא יכול להביט בכם בעיניים מעריצות ברחוב. אבל דבר אחד חשוב שתדעו דווקא העלטה שבה תישארו, מצביעה על כך שההוקרה שאנחנו מעניקים לכם היום היא הוקרה של אמת. אין בה צל של זיוף. כולה אמתית וכולה שלכם". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים