שתף קטע נבחר

ציר עוקף - ביטוח

עלויות ביטוח גבוהות בעיקר לנהגים חדשים-צעירים הם חסם משמעותי בתחילת קריירת הנהיגה של כל אחד מבני המשפחה הצעירים ומקור ללילות לבנים להורים. איך מתמודדים עם זה?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

"תתחדשו על המכונית!", איזה משפט יפה, מלא בתחושת הישג והרפתקאות שבדרך. אבל באותה מידה שהמשפט משמח, הוא טומן בחובו בעיות. כי אל תשכחו שמכונית חדשה צריך לבטח, ואם לקחתם הלוואה או שהרכב משועבד זהו תנאי פתיחה בסיסי. אז נכון, אתם בוודאי חושבים שאין בעיה בלבטח מכונית, כי "הולכים לסוכן הביטוח, או פותחים את המחשב וקונים פוליסה אונליין". לא כך?

 

 (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)

 

במציאות זה לא עובד בדיוק כך. אי אפשר באמת להיכנס ולצאת עם ביטוח תוך חמש דקות, אלא אם אתם נהגים ממש טובים. אין לכם ילדים. אין לכם בני זוג או בנות זוג. אתם נהגים מושלמים ללא בעיות ותאונות או עבירות תנועה בעבר. בקיצור, אתם אנשים נדירים. כל הכבוד לכם, המדליה בדרך.

 

הבה נצלול רגע למחשבי חברות הביטוח הגדולות. אנחנו מעוניינים לבטח מכונית משפחתית. נאמר טויוטה קורולה חדשה. או סקודה אוקטביה. אולי שברולט טראקס. חברת הביטוח עושה תחשיב לפני שבכלל אמרנו לה שלום ומה שלומך, בין היתר מכיוון שהיא אינה מכירה אותנו. היא בודקת למשל האם הרכב שאנחנו רוצים נחשב גניב. אם כן, אז הפרמייה עולה שכן מבחינת חברת הביטוח הסיכוי גדל שבבוא היום היא תצטרך לפצות אותנו.

 

עכשיו חברת הביטוח רוצה לדעת האם אנחנו נהגים צעירים. יותר נכון, בני כמה אנחנו. האם אנחנו בני שלושים עד ארבעים, או אולי שישים עד שבעים? כי הכול משנה ולכל פיסת מידע יש משמעות בכיס. מתברר למשל שלהיות צעיר זה לא תמיד טוב. אבל גם להיות מבוגר זה לא להיט גדול אם אנחנו רוצים לבטח מכונית חדשה. עכשיו חברת הביטוח רוצה לדעת אם אנחנו גבר או אישה, כי מתברר שסטטיסטית, נשים נוהגות פחות קילומטרים בשנה ולכן פחות מעורבות בתאונות דרכים.

 

אז עד כה מחיר פרמיית הביטוח קפצה לנו בכמה מאות שקלים, בגלל הגיל, מידת הגניבות של הרכב והמין. הלאה. עבירות תנועה. שואלים מה הקשר בין עבירת התנועה שעשינו בפקק לפני חצי שנה ובין הביטוח שלנו עכשיו? מתברר שנהג שיש לחובתו עבירות תנועה הוא נהג פחות בטוח מבחינת חברת הביטוח. ולמען האמת, די בצדק. ויש הרבה נהגים שעוברים עבירות תנועה, כי היום כל דבר מצולם מתועד ונשמר. אז עוד כמה מאות שקלים שהתאדו.

 

ועכשיו השאלה הקשה ביותר: יש בבית נהג צעיר? כי נהג צעיר עולה המון כסף. מבדיקה שערכנו עולה שמחירו של ביטוח מקיף למכונית משפחתית פופולארית במשפחה שיש בה נהג צעיר - שלא להזכיר מישהו שצבר עבירת תנועה, או חמור מכך, שתי עבירות - יכול לזנק מ-3,000 שקלים ל-6,000 שקלים. ומה אם יש שני ילדים בבית? שני נהגים צעירים בבית יכולים לעלות עוד 4,000 שקל, ואז זינקנו בכיף מ-3,000 שקל למכונית משפחתית חדשה ל-10,000 שקל.

 

וכאן בדיוק יש יתרון אדיר לליסינג תפעולי פרטי: מלבד התשלומים הנוחים על המכונית, יש עוד יתרון משמעותי: הביטוח זול. תוספת של עשרות שקלים בחודש לנהג צעיר בלבד. כי חברת הליסינג מבטחת מאות אלפי לקוחות ומנצלת את כוח הקניה שלה. וכך קבלת המפתח למכונית החדשה הופכת ממאורע מטריד לחגיגה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשיתוף שלמה
צילום: יריב כץ
עוקפים אותו
צילום: יריב כץ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים