שתף קטע נבחר
צילום: ירון ברנר

יגאל בשן הלך לעולמו

הזמר והיוצר יגאל בשן הלך לעולמו בביתו שבתל אביב בגיל 68. במהלך קריירה מצליחה שנמשכה יותר מחמישה עשורים, היה חתום על עשרות להיטים ובהם "סיון", "יש לי ציפור קטנה בלב" ו"בואי נעשה לנו חג". לפני כשנתיים הוענק לו פרס מפעל חיים מטעם אקו"ם

הזמר יגאל בשן הלך היום (א') לעולמו בגיל 68 בביתו בתל אביב. בשן אמון על להיטים ישראליים ואהובים כמו "סיון", "יש לי ציפור קטנה בלב", "בואי נעשה לנו חג" ועוד. בשן, שחזר להופיע לפני כשנתיים אחרי היעדרות ארוכה מהבמות, אמור היה להופיע גם בשבועות הקרובים. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

 

ממשפחתו נמסר: "בצער רב ובכאב גדול אנו מודיעים על לכתו של אהובנו יגאל בשן. איש משפחה חם ואוהב, אמן ויוצר. פרטי הלוויה יפורסמו בהמשך".

 

 

יגאל בשן (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
יגאל בשן(צילום: ירון ברנר)
 

בשן נולד בספטמבר 1950 בשם יגאל בשארי. הוא החל את הקריירה המוזיקלית שלו עוד כנער, ובשנות ה-70, ה-80 וה-90 היה לאחד הזמרים המצליחים והאהובים בישראל. בתחילת דרכו, כבר בגיל 17 הופיע במחזמר "איי לייק מייק", לצד שולה חן ומוטי גלעדי. בהמשך התגייס ללהקת פיקוד צפון, המשיך לתחזק את קריירת הסולו שלו והפך לאליל נוער. במהלך שירותו הצבאי בשנת 1969 זכה בפרס "כינור דוד" ובשנת 1971 הוציא את אלבום הבכורה שלו שכלל את "מתוק מתוק" ו"סיירת אגוז".

 

בריאיון ל-ynet לכבוד יום הולדתו ה-60, סיפר בשן על תחילת הקריירה שלו, "יום אחד מגיעה טלוויזיה, ואני בן 18, רק התגייסתי לצבא והגיע פסטיבל הזמר הראשון. עד היום זה נראה לי כמו לנסוע לירח. זו הייתה התחושה. לגעת בחלום שחלמתי אי פעם, להופיע בטלוויזיה בשידור חי ושיראו אותי".

  

 
נפרדים מיגאל בשן:

"רעדתי כששמעתי, לא רצינו להעיק עליו". חברים נפרדים מיגאל בשן

ציפור קטנה בלב: השירים הגדולים של יגאל בשן

הבלורית, הסלסולים והקאמבק שלא הושלם: פרידה מיגאל בשן

הפועל ת"א נפרדת מיגאל בשן

 

בשנות ה-70 ביסס את מעמדו עם שירים כמו "יש לי ציפור קטנה בלב" ו"קפה אצל ברטה" וזכה פעמים מספר בתארים כמו זמר השנה ושיר השנה במצעדי הפזמונים העבריים. לקראת סוף העשור הוא ניסה את מזלו בחו"ל, והוציא באירופה בשנת 1977 את התקליט You Got The Power בהפקתו של אבי עופרים, שכלל גרסאות באנגלית לשיריו. בהמשך הוציא עוד שני אלבומים דוברי אנגלית.

 

בשן שב לארץ בשנות ה-80, ושחרר את השיר "סיון" בשנת 1981 אותו הקליט יחד עם להקת ברוש, השיר הפך ללהיט ענק. לצד אלבומי הרוק שהוציא עם הלהקה, הוא החל להיכנס גם לתחום הילדים - הופיע בפסטיגל ומאוחר יותר גם בקדם אירוויזיון התחרה עם השיר "כמו צועני" (שהפסיד ל"עולה עולה" של יזהר כהן). מהשיר נולדה  השלישייה "כמו צועני" עם עוזי חיטמן ויונתן מילר שהופיעה ברחבי הארץ - מאוחר יותר היא שינתה את שמה ל"הופה היי".

 

יגאל בשן (צילום: SA'AR YA'ACOV, לע
יגאל בשן, 1979(צילום: SA'AR YA'ACOV, לע"מ)
 

הופה היי (צילום: אייל פישר)
הופה היי. אהרון פררה, יגאל בשן ואבי דור(צילום: אייל פישר)

הלהקה "הופה היי" קיבלה תוכנית טלוויזיה, וזו הפכה את כוכביה לאהובים על דורות של ילדים. "תוכנית ילדים בכלל לא הייתה בכיוון שלי אז", אמר בשן בריאיון ל-ynet לרגל 29 שנה לתוכנית, "עד אז גם לא עשיתי שום דבר לילדים, אולי רק פרפר נחמד פעמיים-שלוש אבל זה לא דומה. יצא שזאת הייתה תוכנית לכל המשפחה מאשר לילדים, לפחות זה הרושם שקיבלתי מהתגובות ברחוב. כמובן שהיה ערוץ אחד באוויר ולא היה משהו אחר לראות".

 

לצד עבודתו בעולם הילדים, בשנות ה-90 בשן המשיך להפיק ולהוציא אלבומי סולו, שכללו שיתופי פעולה עם ברי סחרוף, אבי סינגולדה ושמוליק בודגוב. לאורך השנים הוציא עשרות אלבומים, השתתף בפסטיבלי זמר ובקדם האירוויזיון, ובמקביל כתב והלחין שירים לו ולאחרים ושיתף פעולה עם מיטב האמנים במוזיקה הישראלית. לא מעט מעבודתו כללה הפקה מאחורי הקלעים לדוגמה לאחינועם ניני ולאה שבת. המוזיקה של בשן נעה בין פופ מתקתק לרוק מקורי, והוא היה בין האמנים הראשונים בארץ ששילבו ביצירתם מאפיינים מערביים ומזרחיים. אלבומו האחרון "פגישה לאין קץ" יצא בשנת 2009.

 

לפני כשנתיים, אחרי תקופה ארוכה שבה לא הופיע, חזר בשן לבמה. "התגעגעתי לזה", אמר אז בריאיון ל-ynet, "אני מתרגש מעצם הרעיון שאני חוזר להופיע וחוזר בכל הכוח".

בטקס פרסי אקו"ם 2016 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
בטקס פרסי אקו"ם 2016(צילום: עידו ארז)
 

כמה חודשים לפני כן, קיבל פרס מפעל חיים מטעם אקו"ם. "אני מחכה המון שנים להכרה כיוצר", הודה אז. "זה קצת היה חסר לי - יותר תויגתי כזמר, אבל אני הרגשתי תמיד קצת יותר יוצר. יש באמתחתי מאות שירים. אלו הם ילדיי, כל השירים הללו. הם הלכו איתי לכל אורך הדרך, ורציתי באמת שמישהו יכיר בזה".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים