שתף קטע נבחר

"אני לא יכול לנשום": מילותיו האחרונות של העיתונאי הסעודי

רשת CNN פרסמה קטעים חדשים מתוך תמלול רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול. על פי מקור שמעורה בפרטי החקירה, בתמלול נשמעים צעקות, קולות חנק וניסור. לפי הדיווח, בכיר במשרד המשפטים הסעודי המליץ לרוצחים: "שימו אוזניות או שתשמעו מוזיקה כמוני"

 

 

"אני לא יכול לנשום": אלו היו מילותיו האחרונות של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י. כך דיווחה הלילה (ב') רשת CNN, על פי מקור המעורה בפרטי הפרשה שנחשף לתמלול רצח חשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

סעודיה ג'מאל חשוקג'י עיתונאי סעודי נעלם ב קונסוליה איסטנבול טורקיה חשד שנרצח (צילום: AP)
חשוקג'י. מילותיו האחרונות היו "אני לא יכול לנשום"(צילום: AP)

התמלול מתאר את כניסתו של העיתונאי למקום, את רעשי האנשים שככל הנראה התנפלו עליו, את קולות החנק של חשוקג'י, קולות ניסור צורמים וכמה שיחות טלפון שבוצעו מהזירה - שאומרות למעשה כי "הדבר נעשה". 

 

ההקלטה מתחילה עם כניסתו של חשוקג'י לקונסוליה הסעודית באיסנטבול ב-2 באוקטובר במטרה לקבל את מסמכי הגירושים שלו, כדי שיוכל להינשא בשנית. לפי המקור, העיתונאי זיהה את אחד האנשים שנכחו במקום כבכיר לשעבר שנמנה עם אנשיו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן. האיש אמר לחשוקג'י: "אתה חוזר". חשוקג'י ענה לו: "אתה לא יכול לעשות את זה, יש אנשים בחוץ". ללא דיאלוג נוסף, נשמעים רעשים וצעדים מהירים.

ג'מאל חשוקג'י סעודיה טורקיה ארה

לפי הדיווח, חשוקג'י צעק כמה פעמים שהוא אינו יכול לנשום עד שנדם, ואז, לפי התמלול, נשמעו בחדר קולות ניסור. התמלול גם מציג מילים קצרות שמתארות את שקרה בחדר, כמו כתוביות של סרט: "צרחה"; "צרחה"; "התנשפות", וכן תיאורי רעש: "השתנקות"; "גזירה"; "תפירה".

 

אחד הקולות מזוהה עם ד"ר סאלח מוחמד אל-טוביקי, המזוהה כראש המחלקה לרפואה משפטית במשרד הפנים הסעודי. אל-טוביקי נתן כמה עצות לרוצחי העיתונאי, ככל הנראה במטרה לסייע להם להתמודד עם המשימה המזוויעה: "שימו אוזניות או שתאזינו למוזיקה כמוני".

חוקרים עוזבים חניון בו סרקו את מכונית הקונסוליה הסעודית בטורקיה, בה נמצאו חפציו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י (צילום: EPA)
החוקרים בחניון הקונסוליה הסעודית(צילום: EPA)

בתמלול מתוארות לפחות שלוש שיחות טלפון שבוצעו, כפי שטורקיה טוענת, לבכירים בריאד, וכללו החלפת פרטים מהירה: "תגיד לשלך, הדבר נעשה. זה נעשה". מקור מקורב לחקירת הפרשה אמר ל-CNN כי אל-טוביקי הכחיש את קיומן של שיחות הטלפון.

 

תמלול ההקלטה הוכן ותורגם על ידי שירותי המודיעין בטורקיה, שלא ציינו כיצד הגיעה לידיהם ההקלטה, ואז הופץ לגורמי מודיעין נוספים. גורם סעודי אמר ל-CNN כי "גורמי הביטחון בסעודיה בדקו את הממצאים דרך ערוצים טורקיים, אך לא מצאו התייחסות או כל אינדקציה אחרת לשיחות שבוצעו.

 

"אם יש בידי הרשויות בטורקיה מידע שאנחנו לא מודעים אליו - נשמח אם ימסרו אותו לידינו באופן רשמי, כפי שביקשנו פעמים רבות, ואנחנו עדיין מבקשים, אך לא קיבלנו", הוא אמר. הגורם לא התייחס לתוכן ההקלטה, וגם לא לדיווחים על מילותיו האחרונות של חשוקג'י ושיחות הטלפון.

 

בעוד שההקלטה לא מצביעה באופן ישיר על מעורבותו של בן סלמאן ברצח, גורמים ב-CIA מאמינים כי היה ליורש העצר קשר להזמנת ההתנקשות. הסנאטור לינדזי גרהאם, שהקשיב להקלטה, אמר כי הוא מסכים עם ההערכות הקיימות על מעורבותו של בן סלמאן ברצח: "אין אקדח מעשן - יש מסור מעשן", הוא אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"אני לא נושם", ג'מאל חשוקג'י
צילום: AP
מומלצים