שתף קטע נבחר

ג'יפ מתגוננת: הרנגלר לא מתאים למבחני בטיחות עירוניים

בעקבות מבחן הריסוק אותו סיים עם הציון הנמוך ביותר שהוענק לרכב חדש בהיסטוריה של ה-Euro-NCAP והביקורת העזה מכל עבר, מנסים אנשי יצרנית רכב השטח ג'יפ להסביר את הסיבות לכשלון הרנגלר החדש. בדקנו עד כמה טענותיהם מוצדקות

יצרנית רכב השטח ג'יפ רנגלר JL מתגוננת לאחר שבוע קשה מבחינה תדמיתית. חטיבת רכבי הפנאי ושטח בקונצרן הרכב פיאט-קרייזלר, אשר ספגה ביקורת קשה בעקבות ציון מביך של כוכב אחד במבחן הריסוק של ה-Euro NCAP, ניסתה למזער נזקים בתקשורת, כשהיא מבהירה את גרסתה לציון הנמוך ביותר שקיבל דגם חדש במבחן הריסוק הנחשב בעשור האחרון.


 

דובר קבוצת FCA (פיאט-קרייזלר), אריק מאיין, ציין את המובן מאליו ואמר כי "הרנגלר החדש עונה על כל דרישות הבטיחות הנדרשות בכל שוק בו רשאי להמכר". עוד אמר כי "הרגנלר מתוכנן לספק ביצועים מצוינים וחווית נהיגה יוצאת דופן בתנאי שטח התובעניים ביותר", הצהרה העולה בקנה אחד עם ממצאי המבחן שערכנו לו לאחרונה. מאיין בחר גם להסביר כי "בחינת רמת הבטיחות בתרחישים עירוניים, אינה מתאימה לרכב שכזה".

 

בכך אישר למעשה כי גם מבחינת היצרנית, במבחני ריסוק על הכביש הרנגלר אינו מיישר קו עם הסטנדרט המקובל בתעשייה. זאת עקב מבנהו הייחודי והלא סטנדרטי - שלדת סולם וסרנים חיים מלפנים ומאחור - והבחירה לצייד אותו בחלקי מרכב פריקים (דלתות למשל), המעניקים לו את אופיו ויכולותיו יוצאות הדופן.

ג'יפ רנגלר מבחן ריסוק ()
יש להזכיר בהקשר זה כי כל יצרניות הרכב המייעדות את דגמיהן לשטח, או כאלה הנעזרות במבנה חסון במיוחד, מתמודדות עם בעיות דומות ובכולן מבלים כלי הרכב שהן מייצרות - גם הקיצוניים שבהם - את מרבית זמנם על הכביש הציבורי כשהם חשופים - וחושפים אחרים - לסכנות מוטוריות. וכדי לבדוק האם מבחני הריסוק אכן מבטאים זאת, בדקנו את להיסטוריית המבחנים האחרונים שערך אותו ארגון בטיחות לדגמים אחרים והתוצאות שוב אינן מחמיאות לג'יפ.

מבחן ריסוק ()

כאשר מדובר ברכב חסון לצרכי עבודה ו-או נהיגת שטח, טנדרים מודרניים יכולים להוות אמת מידה. כך למשל אלה בעלי שלדת סולם חסונה - בדומה לג'יפ רנגלר - כמו מיצובישי L200 טריטון, או ניסאן נבארה, זכו לציון של ארבעה כוכבים במבחן הריסוק. מתאים יותר להשוואה כזו הוא סוזוקי ג'ימני המבוסס על תצורת מכלולים כמעט-זהה של שלדת סולם וסרנים חיים. הג'ימני הצנוע קיבל ציון של שלושה כוכבים. לא רק בשל העובדה כי הוא מצויד במערכת בטיחות אקטיביות כציוד תקני - ציוד נוסף בתשלום ברנגלר - כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום והתראה על סטייה מנתיב, אלא גם מבחינה פסיבית.

ג'יפ רנגלר מבחן ריסוק ()

לעומת הרנגלר היקר משמעותית, הג'ימני הגן על נוסעיו טוב באופן ניכר: 73% לעומת 50% על מבוגרים, 84% לעומת 69% על ילדים ו-52% לעומת 49% על הולכי רגל. אגב, בדיקה של רכבי שטח אחרים מלמדת אף היא שאפשר גם אחרת. הגרנד-צי'רוקי של ג'יפ עצמה זכה בארבעה כוכבי בטיחות, בעוד שהצ'ירוקי הצנוע ממנו זכה בחמישה. לנד רובר דיסקברי סיים את מבחן הבטיות עם חמישה כוכבי בטיחות, כמו למשל טויוטה היילקס החסון. טנדרים מודרניים אחרים מסתפקים בארבעה כוכבי בטיחות, בהם איסוזו דימקס ופולקסווגן אמרוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים