שתף קטע נבחר

שרה נתניהו בשליחות דיפלומטית בגואטמלה: "אין לה מעמד מיוחד"

רעיית ראש הממשלה נחתה במדינה המרכז-אמריקנית שהיחסים עמה התהדקו לאחרונה - בפעם הראשונה שהיא משתתפת במשלחת רשמית מטעם המדינה. עם זאת, היועמ"ש הבהיר כי אין לנתניהו מעמד מיוחד: "במצב המשפטי הקיים בישראל לא מוקנה מעמד חוקי מיוחד לרעיית רה"מ"

 

 

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו נחתה הלילה (ב') בגואטמלה במסגרת משלחת רשמית של משרד החוץ - הפעם הראשונה שנתניהו יוצאת לשליחות כזו. עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע שלרעיית ראש הממשלה אין סמכויות מיוחדות מטעם המדינה בשליחות הדיפלומטית. כך פורסם ב"הארץ".

 

מדוברות משרד המשפטים נמסר כי "היועמ"ש קבע כי במצב המשפטי הקיים בישראל לא מוקנה מעמד חוקי מיוחד לרעיית ראש הממשלה. לפיכך, ככל שמנכ"ל משרד החוץ סבור שקיימת הצדקה לצרף את רעיית ראש הממשלה למשלחת משרד החוץ לגואטמלה, הרי שיש להסדיר את העניין בהתאם לתקנות העוסקות בנסיעות לחו"ל מטעם המדינה של מי שאינם עובדי מדינה".

שרה נתניהו בנימין נתניהו מטוס שליחות גואטמלה ()
בני הזוג נתניהו מתחבקים לפני ההמראה

לפני ההמראה, בני הזוג נתניהו פרסמו סרטון שבו גינו את הפיגוע בעפרה ואיחלו רפואה שלמה לפצועים. בסוף הסרטון רעיית ראש הממשלה התייחסה לנסיעתה: "אני נרגשת מאוד הערב לצאת בשליחות חשובה לגואטמלה, בהזמנתה של ידידתי רעיית נשיא גואטמלה פטריסיה מוראלס, ויחד עם המשלחת שלנו, אני מקווה לייצג את ישראל בכבוד".

 

ראש הממשלה נתניהו ליווה את רעייתו עד לתוך המטוס, וטופז לוק, מהאחראים על הניו-מדיה בלשכתו שהצטרף גם הוא למשלחת, העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה של בני הזוג מתחבקים במטוס. נתניהו התייחס לנסיעה של שרה גם בדבריו בכנס השגרירים של משרד החוץ: "אשתי נסעה לגואטמלה במשלחת של משרד החוץ. הזמינו אותה. פותחים שם כפר ורחוב ירושלים. מחסנים מיליון ילדים נגד זיהום וישראל נוטלת חלק בזה והם מאוד מתרגשים".

 

עם נחיתתה, התקבלה נתניהו על-ידי סגן שר החוץ של גואטמלה לנושאי כלכלה ושיתוף פעולה בינלאומי, חיירו אסטרדה, ושגריר ישראל במדינה מתי כהן.

שרה נתניהו ()
נתניהו עם נחיתתה בגואטמלה

שרה נתניהו ()

שרה נתניהו ()

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי נתניהו נוסעת לגואטמלה כאמור בהזמנת פטריסיה מוראלס, רעייתו של נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס. את הוצאות מימון הנסיעה יממנו משרד רה"מ, משרד החוץ וממשלת גואטמלה. "מימון הלינה וההסעה בגואטמלה הוא על-ידי ממשלת גואטמלה. משרד החוץ ומשרדי ממשלה אחרים מממנים מדי שנה טיסות של אזרחים ישראלים, לרבות אמנים, סופרים וספורטאים כדי שייצגו את מדינת ישראל", נמסר. המשרד הוסיף כי "התקציב הוא בהתאם להוצאה בפועל ויסתכם בסוף הביקור, בהתאם לנהלים ולפי כללי החשב הכללי".

 

עוד נמסר, כי במסגרת הביקור הוזמנו רעיית רה"מ והמשלחת הישראלית להשתתף באירועים רשמיים בנושאי מי שתייה וסיוע לנפגעי אסון טבע, וזאת לאור הסיוע שישראל העניקה לגואטמלה לאחר אסון התפרצות הר הגעש לפני כחצי שנה. באירועים יוכרז על סיוע ממשלתי נוסף של ישראל, כולל סיוע רפואי לילדים. המשלחת תניח אבן פינה להקמתו מחדש של כפר שנהרס בהתפרצות הר הגעש פואגו. "ביקור המשלחת בה תשתתף רעיית ראש הממשלה יהווה נדבך נוסף להידוק היחסים המיוחדים בין המדינות, והוא בעל חשיבות רבה במישור המדיני", נמסר.

 

על המשלחת שיצאה למדינה המרכז-אמריקנית נמנים גם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, יאיר קספריוס שאחראי לסיורים בלשכת ראש הממשלה ומקורב לרעייתו וציפי נבון, מנהלת לשכתה של שרה נתניהו.

 

בשנים האחרונות חל הידוק משמעותי ביחסים בין ישראל לגואטמלה, שבא לידי ביטוי בביקור הנשיא בישראל - והגיע לשיאו בהעברת השגרירות לירושלים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי רעיית נשיא גואטמלה ציינה בהזמנתה לשרה נתניהו כי מדובר ב"בביקור היסטורי שיהווה אות לידידות בין המדינות ולחיזוק מחויבותן ההדדית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתחבקים במטוס. בני הזוג נתניהו
מומלצים