שתף קטע נבחר

הליגה הערבית: העברת שגרירות ברזיל לי-ם תפגע ביחסים עם מדינות ערב

המזכ"ל אחמד אבו אל-רייט שיגר מכתב למשרד החוץ הברזילאי, והזהיר מפני המהלך שהוכרז בעקבות הנשיא טרמאפ. גורם דיפלומטי ערבי: "היחסים עם ברזיל נהדרים ואנחנו רק רוצים לשפר אותם"

 

הליגה הערבית קהיר מצרים (צילום: EPA)
נציגי הליגה הערבית(צילום: EPA)

הליגה הערבית הזהירה הלילה (שלישי) את נשיאה הנבחר של ברזיל, ז'איר בולסונרו, כי העברת השגרירות בישראל לירושלים תפגע ביחסים עם מדינות ערב.

 

מזכ"ל הליגה, אחמד אבו אל-רייט, העביר מכתב למשרד החוץ הברזילאי, ונציגי המדינות ייפגשו בבירה ברזיליה לדיון בנושא. אנשי הליגה ציינו במכתב כי "המצב הנוכחי בישראל אינו תקין, ישראל כבשה שטחים פלסטיניים, ובהם גם את מזרח ירושלים".

 

ז'איר בולסונרו מועמד בחירות ל נשיאות ברזיל (צילום: AP)
ז'איר בולסונרו(צילום: AP)

עם זאת, בנו של בולסונרו, אדוארדו, נפגש לאחרונה עם היועץ הבכיר בבית הלבן ג'ארד קושנר ואמר כי "העברת השגרירות היא רק עניין של זמן, ההחלטה כבר התקבלה". הנשיא הנבחר הצהיר במהלך הבחירות כי הוא מתכנן לסגור את נציגות אש"ף ואמר כי "פלסטין איננה מדינה".

 

בולסונרו הכריז על העברת השגרירות בתחילת החודש שעבר, וראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אותו על ההחלטה. "זהו צעד היסטורי, נכון ומרגש", כתב נתניהו בטוויטר בתגובה להחלטה.

 

ברזיל תומכי ז'איר בולסונרו ניצחון בחירות נשיאות נשיא (צילום:  AFP)
תומכיו של בוסלונרו בליל הבחירות(צילום: AFP)

גורם דיפלומטי ערבי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "העולם הערבי מכבד מאוד את ברזיל, ואנחנו לא רוצים רק לשמור על היחסים אלא לשפר ולגוון אותם". הגורם הוסיף כי "העברת השגרירות הברזילאית בישראל לירושלים בהחלט יכולה לפגוע ביחסים", הוסיף.

 

החלטתו של בולסונרו שוברת מסורת של שנים בממשל הבריזלאי שתמך בפתרון שתי המדינות לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. ברזיל נחשבת ליצרנית הגדולה ביותר של בשר חלאל, הנשחט לפי ההלכה המוסלמית, ויצואני הבקר והעוף למזרח התיכון מפעילים בימים האחרונים לחצים כבדים על הנשיא על-מנת לשכנע אותו שלא להעביר את השגרירות.

 

בשנה שעברה ברזיל ייצאה בשר בקר בשווי כולל של 5.06 מיליארד דולר, מתוכו 19.4% (983 מיליון דולר) הגיע ל-17 מדינות ערביות. בין צרכניות בשר הבקר הגדולות שמייבאות מברזיל נמצאות מצרים (מקום רביעי), סעודיה (שביעי) ואיחוד האמירויות (מקום עשירי). 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מזכ"ל הליגה הערבית אל-רייט
צילום: EPA
מומלצים