שתף קטע נבחר

דיון מיוחד בכנסת בנושא הכספים שלא הוקצו לספורטאים האתיופים

בעקבות חשיפת ynet על מיליוני השקלים שהוקפאו ולא הועברו לטובת פרויקטים שונים, ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת המשנה לספורט בכנסת, יכנס דיון מיוחד בשבוע הבא: "זו שערורייה. מצפה שרגב תצהיר שהיא מפשירה את התקציבים". ח"כ מוסי רז: "השרה שכחה את העדה האתיופית"

לאחר חשיפת ynet לפיה עשרה מיליון שקלים שהיו אמורים להגיע לפרויקטים שונים שיקדמו את ספורטאי העדה האתיופית, לא הגיעו ליעדם, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), יו"ר ועדת המשנה לספורט בכנסת, יקיים דיון מיוחד בנושא בשבוע הבא (יום שני, 17 בדצמבר).

 

פורר קרא למשרד התרבות והספורט לספק תשובות לגבי הנעשה עם הכסף: "נראה שבענייני קליטת עלייה משרד התרבות והספורט שכח את המשימות שלו. זו שערורייה שאחרי שהממשלה פועלת ומתקצבת תכניות ליוצאי אתיופיה משרד התרבות והספורט מכניס את התכניות לפריזר ולא מעביר את התקציבים".

 

עודד פורר (צילום: הלל מאיר/TPS)
פורר. "משרד הספורט שכח את המשימות שלו"(צילום: הלל מאיר/TPS)

 

"במשרד הספורט נזכרו אחרי תקופה ארוכה שהכסף מעלה אבק, לציין שבכוונתם לפעול בנושא ואני תוהה מה הם עשו עד עכשיו?" הוסיף פורר. "לספורטאים הצעירים, בני העדה האתיופית, מגיע לקבל תשובות ומגיע לקבל את התקצוב שהובטח להם. מירי רגב צריכה לדעת שזה לא מספיק לצעוק לטובת הפריפריה והאוכלוסיות המוחלשות, צריך גם לעשות". לסיום אמר: "אני מצפה ששרת הספורט תופיע בעצמה לדיון שנקיים בוועדה ותצהיר בו לפרוטוקול שהיא מפשירה את התקציבים שהוקפאו."

 

ח"כ מוסי רז (מרצ): "השרה רגב, שרוממות הפריפריה בפיה, שכחה את העדה האתיופית. מלווה אותי תחושה קשה, שלו היה מדובר בקהילה אחרת, רגב לא הייתה שוכחת אותה".

 

מסמך הזימון לדיון המיוחד
מסמך הזימון לדיון המיוחד

 

לאן נעלם הכסף?

הכל התחיל בעקבות מחאת העדה האתיופית ב-2015, שהובילה להקמת תוכנית ממשלתית לשילובה בחברה. התוכנית, בעלות של 500 מיליון שקל על פני ארבע שנים, כללה משרדי ממשלה רבים ובהם משרד הספורט. במסגרת התוכנית הוקצבו למשרד הספורט 20 מיליון שקל על פני ארבע שנים – חלקם במימון ממשלתי והיתר מהטוטו.

 

הכסף נועד לטובת פרויקטים שיסייעו להצלחת ספורטאים בעלי פוטנציאל מהעדה, אבל למרבה התדהמה הוא כלל לא יצא לדרך. כל זאת בזמן שחלק ממשרדי הממשלה המקבילים כבר מימשו את מלוא התקציב שהוקצה עבורם לטובת העניין מתחילת 2017. למעשה, משרד הספורט הוא היחיד שלא השתמש אפילו באחוז אחד מהתקציב שקיבל.

 

י
רגב. משרד הספורט יצטרך לספק תשובות(צילום: אורן אהרוני)

 

משרד הספורט קיבל ב-2017 שני מיליון שקלים, אחרי שהתעקש שהכסף יועבר אליו לפני שיתחיל לתכנן כיצד להשתמש בו. במקביל, הטוטו אמור היה להוסיף שלושה מיליון שקלים משלו לאחר אישור התוכניות. עם זאת, לדברי הגורמים המעורים בנושא, במקום להתניע את התוכנית ולהשתמש בכסף, משרד הספורט הקפיא אותה, יצר סחבת ולא ביצע דבר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל מאיר/TPS
ח"כ עודד פורר
צילום: הלל מאיר/TPS
מומלצים