שתף קטע נבחר

ראב4 היברידי (2016־2018)

אחד מרכבי הפנאי ההיברידיים העממיים הראשונים בשוק. מוחלף בימים אלה עם הגעת ראב4 עדכני שמחירו הוזל משמעותית. דו"ח רכישת רכב משומש

קבוצה: רכבי פנאי היברידיים.

דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-123 אלף שקל ל-2016 ועד 166 אלף שקל ל-2018 (מחירון לוי יצחק).

תעודת זהות: אחד מרכבי הפנאי ההיברידיים העממיים הראשונים בשוק. מוחלף בימים אלה עם הגעת ראב4 עדכני שמחירו הוזל משמעותית בדגם ההיברידי.

פרטים טכניים: מנוע בנזין, 2.5 ליטר ומנוע חשמלי, עם הספק משולב של 200 כ"ס. תיבה אוטומטית רציפה והנעה קדמית.

זיהום אוויר: 115 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 4 מ-15. לא הצליח להידחק לקבוצת זיהום 2 כמו רוב היברידיים בשל נתוני פליטה גבוהים, מה שמנע קבלת הטבת מס וייקר את מחירו.

בטיחות: 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר. ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. בלימת אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, תאורה דינמית וזיהוי תמרורים קיימים רק מדגמי 2017.

שמירת ערך: ירידה של כ-10% בשנה לפי לוי יצחק. כחדש נמכר יותר מגרסת הבנזין ויהיה פופולרי ממנה בשוק היד השנייה. עם זאת, הגעת הדגם החדש שמחירו באולם התצוגה ירד מ-190 ל-170 אלף שקל, צפויה לפגוע בזמן הקרוב במחירי השוק של הדגם המשומש.

מה לבדוק לפני שקונים: כלי רכב שנמכרו כחדשים דרך חברות ליסינג לא זוכים לחמש שנות אחריות לסוללה היקרה שמקבלים הרוכשים הפרטיים. בכל מקרה מומלץ לבדוק את מצבה במוסך מורשה לפני הקנייה, ולהאריך את האחריות עד 10 שנים בביטוח שמציע היבואן, תמורת 300 שקל לשנה.

למי הוא מתאים: למי שרוצה לנסוע מהר בכסות של מחבק עצים.

למה כן: היברידי שמכוון לביצועים, עם 8.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש וזריז בכל תאוצה. מרווח ושימושי.

למה לא: פחות מוכוון לחסכון בדלק מהיברידיות אחרות, עם צריכה משולבת של 13.5 ק"מ לליטר. לא מבריק בנוחות הנסיעה ובהתנהגות הכביש. תא נוסעים פשוט. אין הנעה כפולה ומרווח הגחון מגרד מלמטה את ה-18 ס"מ.

למחפשי אלטרנטיבות: דגמי דיזל של ניסאן קשקאי או רנו קדג'אר יהיו חסכוניים יותר וזולים יותר לרכישה. כך גם קיה נירו, למרות שהוא נמוך וקטן ממנו.

השורה התחתונה: מי שרוצה טויוטה היברידית וחסכונית שייקח פריוס+. ראב4 היברידי מעניק רק פוזה של ידידותיות לסביבה, אבל לפחות משפיל ברמזור ובתחנת הדלק את רכבי הפנאי הקוריאניים.

ציון: 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים