שתף קטע נבחר

בנט: "אהיה האבא של העלייה מצרפת"

על רקע מחאת האפודים הצהובים והמצב הלא יציב בצרפת אומרים אנשי הקהילה הצרפתית בישראל כי יש פוטנציאל ל-200 אלף עולים מצרפת. בנט: "הייתה החמצה אדירה והיא תתוקן"

 

הוואקום במשרד הקליטה לאחר ההתפטרות של סופה לנדבר מתמלא במהירות: שבוע לאחר שהכריז על על תוכנית אב לעידוד העלייה מצרפת, אומר שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, כי "הייתה החמצה אדירה והיא תתוקן, מהיום אני מתכוון להיות האבא של יהודי צרפת בישראל". בנט אמר את הדברים בכנס של "קעליטה", ארגון הגג של עולי צרפת בישראל, שנערך ביום חמישי שעבר.

 

בנט התייחס למצב העלייה מצרפת ואמר כי, "200 אלף יהודים בצרפת יעלו מחר לישראל אם נעשה את מה שצריך. המצב בצרפת לא טוב, והם רוצים להגיע. הייתה כאן החמצה אדירה, אבל אנחנו לא מסתכלים אחורה אלא קדימה. יצאתי לדרך במשרד החינוך עם התכנית לילדים ונוער עולים מצרפת, אבל זה חלק אחד. לכן, העליתי את הנושא בישיבת הממשלה ולשמחתי ראש הממשלה הבין את החשיבות והטיל עליי להוביל את גיבוש תוכנית. מכיוון שאף אחד עד היום לא הוביל את הנושא הזה, אני מכריז בצורה ברורה: אני אהיה 'האבא' של העלייה מצרפת. מהיום, אני השר הצרפתי בממשלת ישראל".

 

בנט בכנס העלייה ()
בנט בכנס העלייה. פוטנציאל של 200 אלף עולים

 

אריאל קנדל, מנכ״ל "קעליטה" הגיב לדברים: "מצב היהודים בצרפת והאנטישמיות במדינה מהווים הזדמנות בלתי חוזרת לעלייתם של יהודים רבים מצרפת לישראל. הזדמנות, שמדינת ישראל מפספסת בגלל שהיא לא ערוכה לקליטת העולים מצרפת. אני מקווה שהתכנית החדשה תגובש בהקדם, ותכלול פתרונות תעסוקה, חינוך ודיור שיאפשרו למדינה לקלוט וליישב עשרות אלפי עולים מצרפת בצורה מותאמת ואפקטיבית".

 

מחאה בפריז (צילום: AFP)
מחאה בפריז. גורמת לאי יציבות במדינה(צילום: AFP)

 

בשנים האחרונות הגיעו לישראל אלפי עולים מצרפת, אשר מתגוררים בעיקר בערים נתניה, ירושלים, אשדוד, תל אביב ורעננה. החסמים העיקריים של יהודי צרפת נותרו בעיות של תעסוקה ודיור, כאשר גם ליוקר המחיה השפעה על ההחלטה האם להגר לישראל. לאחרונה נחנך בתל אביב מרכז תעסוקה שמיועד לקשר בין העולים מצרפת לבין אפשרויות תעסוקה במשק הישראלי. ברקע הדברים עומדת מחאת האפודים הצהובים והמצב הלא יציב בצרפת, אשר גורם ליהודים רבים במדינה לשקול את עתידם. בצרפת מתגוררים כחצי מיליון יהודים, רובם יוצאי מדינות צפון אפריקה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ישראל סלם
נפתלי בנט ישיבת ממשלה
צילום: מארק ישראל סלם
מומלצים