שתף קטע נבחר

הפגנה ספונטנית במחאה על עיכובים: נוסעים חסמו רכבת

נוסעים שהתבקשו לרדת מרכבת פרברית שסיימה את נסיעתה בחדרה, במקום להמשיך לקיסריה-פרדס חנה ובנימינה, פתחו בהפגנה ספונטנית. הם מנעו מרכבת מהירה לכרמיאל שעצרה בתחנה להמשיך בדרכה ואיימו לא לשחרר אותה אם היא לא תעצור גם בתחנות הביניים

 

 

רכבת פרברית שיצאה מתחנת תל אביב השלום בשעה 17:26 סיימה את נסיעתה בחדרה במקום להמשיך לתחנות הבאות - קיסריה-פרדס חנה ובנימניה, והנוסעים שנותרו ברכבת התבקשו לרדת ולהמתין לרכבת אחרת. בעקבות זאת, התפתחה במקום הפגנה ספונטנית של הנוסעים שנאלצו לרדת מהרכבת, והם מנעו במשך כ-20 דקות מרכבת אחרת שעצרה בחדרה בדרכה לכרמיאל - רכבת שלא אמורה לעצור בתחנות הביניים - לצאת לדרכה.

 

הנוסעים איימו שלא ישחררו את הרכבת אם לא יובטח להם שהיא תעצור בשבילם בקיסריה-פרדס חנה. כעבור כ-20 דקות המשיכה הרכבת בנסיעתה, אך הנוסעים לקיסריה-פרדס חנה נותרו ברציף בחדרה והמתינו לרכבת הפרברית הבאה.

 

רכבת פרברית לפרדס חנה עצרה באמצע הדרך בגלל הפגנה, הנוסעים שלה מנסים לעלות לרכבת אחרת שלא אמורה לעצור להם בפרדס חנה (צילום: מור גולדברג)
הודיעו לנוסעים לפני חדרה שהרכבת לא תעצור בפרדס חנה ובעוד תחנות(צילום: מור גולדברג)

רכבת פרברית לפרדס חנה עצרה באמצע הדרך בגלל הפגנה, הנוסעים שלה מנסים לעלות לרכבת אחרת שלא אמורה לעצור להם בפרדס חנה (צילום: מור גולדברג)
(צילום: מור גולדברג)

רכבת פרברית לפרדס חנה עצרה באמצע הדרך בגלל הפגנה, הנוסעים שלה מנסים לעלות לרכבת אחרת שלא אמורה לעצור להם בפרדס חנה (צילום: מור גולדברג)
(צילום: מור גולדברג)

רכבת פרברית לפרדס חנה עצרה באמצע הדרך בגלל הפגנה, הנוסעים שלה מנסים לעלות לרכבת אחרת שלא אמורה לעצור להם בפרדס חנה ()
חסימת הרכבת בתחנת חדרה

מדובר כאמור בנוסעי רכבת פרברית שיצאה מתל אביב והייתה אמורה להגיע לצפון. רגע לפני כניסתה לתחנת חדרה הודיעו לנוסעים כי הרכבת תסיים את מסלולה בתחנת חדרה ולא תמשיך צפונה. כאשר רכבת אחרת שהייתה אמורה להמשיך משם ישירות לכרמיאל נכנסה לתחנה, החליטו הנוסעים לעמוד בין הדלתות שלה ומנעו את סגירתן בטענה שלא יזוזו ממנה עד שהיא תעצור גם בתחנות אחרות בדרך (בנימינה ופרדס חנה). לאחר כ-20 דקות של מחאה שחררו המוחים את הדלתות. גורם ברכבת ישראל טען הערב כי חסימת הדלתות היא זו שמנעה להביא לנוסעים הזועמים רכבת חלופית, והזכיר כי מעשיהם מהווים עבירה על החוק.

 

"קורה כל הזמן שמדלגים על תחנות"

 מור גולדברג, תושבת פרדס חנה שהשתתפה בהפגנה הספונטנית, אמרה ל-ynet: "הרכבת שלנו גם ככה יצאה באיחור רציני והודיעו לנו פתאום לפני חדרה שזו התחנה האחרונה. הם ביקשו שלא נעלה על הרכבת לכרמיאל ולא נתנו לדלתות להיסגר. זה קורה פעם בשבוע, אני עובדת בתל אביב, נוסעת ברכבת ויודעת את זה. כרגע הילדים שלי, תאומים בני שנתיים וחצי, נמצאים עם בייביסיטר. למה הם מודיעים על זה באמצע הנסיעה? זה מרגיז כי אין לנו זמן להתכונן".

 

דנה אשכנזי (37) הוסיפה: "אנחנו יורדים באיחור של 50 דקות, אחרי שהרכבת גם ככה איחרה ברבע שעה. זה קורה כל הזמן שמדלגים על תחנות ומורידים היכן שרוצים. אנחנו קהל שבוי והגיעו מים עד נפש. כשרכבת ישראל מזלזלת בנו אנחנו נעצור אותה, זו מערכת יחסים דו סטרית".

 

לצד הנוסעים שחסמו את הדלתות כמחאה, ל-ynet הגיעו גם תגובות של נוסעי הרכבת לכרמיאל שעוכבה, שטענו כי החוסמים לא היו בסדר. "במשך 20-15 דקות כלל נוסעי הרכבת היו חסרי אונים, ואף אחד מאנשי האבטחה של הרכבת לא הגיע, רק הכרוז ביקש פעם אחר פעם לפנות את הדלתות", טוענת אחת הנוסעות. "רק אחרי 20 דקות, אם לא יותר, נוסע כלשהו הצליח להוציא את הבן אדם שחסם את הדלת. לא הגיוני שבמשך 20 דקות אף אחד ממאבטחי הרכבת לא הגיע לפנות מספר מועט של אנשים".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בשל איחור שצברה רכבת פרברית, קוצר מסלולה והיא הסתיימה בחדרה במקום בבנימינה. לרשות הנוסעים צפונה נוספו עצירות של רכבות אחרות. אנו מבינים את המצב שבו עמדו הנוסעים, אולם תפיסת דלתות של רכבת אחרת לא מסייעת. הדבר מסוכן לתופסי הדלתות וגם לנוסעים האחרים. בנוסף, הדבר גרם לעיכוב של מעל חצי שעה לרכבת המדוברת כמו גם לרכבות נוספות. אנו מבינים ומכירים בצורך של הנוסעים להגיע מהר ככל שניתן ליעדם ועושים הכל שכך יקרה, בכמות הרכבות הנתונה. אנו מפצירים בנוסעים להישמע למידע ולהוראות שניתנות על ידי צוותי הרכבת, לטובת כלל הנוסעים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים