שתף קטע נבחר

ניסיון פיגוע ירי ליד עפרה; רכב פרץ מחסום ליד בית אל

התושבים דיווחו על שמיעת ירי באזור ההתנחלות שבבנימין, ולוחמי צה"ל חסמו כבישים באזור ופתחו בסריקות אחר החשודים. לא היו נפגעים. במקביל: צה"ל ירה לעבר רכב פלסטיני שפרץ מחסום ליד בית אל, הנהג, בן 17 ממזרח י-ם, נהרג

 

צה"ל מסר כי פלסטינים ניסו לבצע הערב (חמישי) פיגוע ירי סמוך לתחנת דלק באזור ההתנחלות עפרה שבבנימין. צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח כי אין נפגעים. לפי הצבא, הירי בוצע ככל הנראה מהכפר הסמוך עין יברוד. לוחמי צה"ל ירו בתגובה, הציבו מחסומים בכבישי האזור ופתחו בסריקות אחר החשודים בירי.

 

צה"ל הודיע כי באירוע מקביל, רכב פלסטיני פרץ מחסום "פוקוס" שליד בית אל ורמאללה - וכוח צה"ל הגיב בירי לעבר יושביו. נהג הרכב נהרג כתוצאה מהירי, והנוסע שהיה עימו נפצע. ההרוג הוא קאסם אלעבאסי, בן 17 משכונת סילוואן שבמזרח ירושלים. בני משפחתו טוענים כי הרכב לא פרץ את המחסום וכי "ירו לעברם בלי שום סיבה".

חשד לירי בעפרה (צילום: הודיה סעדיה/TPS)
סריקות באזור עפרה(צילום: הודיה סעדיה/TPS)
חשד לירי בעפרה (צילום: הודיה סעדיה/TPS)
(צילום: הודיה סעדיה/TPS)
 

קאסם אלעבאסי, בן 17 מסילוואן, נורה למוות ליד מחסום בית אל ()
קאסם אלעבאסי בן ה-17 מסילוואן, שנורה למוות לאחר שהרכב בו נסע פרץ מחסום

הדיווח על ניסיון הפיגוע מתמקד במרחב שספג בשבוע שעבר לא פחות משלושה פיגועים - הראשון בצומת עפרה, השני בגבעת אסף והשלישי בבית אל. הפיגועים בעפרה ובגבעת אסף בוצעו בעזרת ירי - וגבו את חייהם של התינוק עמיעד-ישראל איש-רן, והלוחמים יוסף כהן ויובל מור יוסף ז"ל.

 

ראשי המועצות בנימין ושומרון, ישראל גנץ ויוסי דגן, מסרו בתגובה כי "הפעם רק בנס לא איבדנו נפשות נוספות, אבל אנחנו מבהירים כי לא נהיה מוכנים יותר להיות ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלסטיני". גנץ ודגן אמרו כי הם דורשים להחזיר את המחסומים בכבישים, להסדיר את מעמדה של עפרה ולהקים התנחלות חדשה לזכרו של התינוק שנרצח בפיגוע.

 

במערכת הביטחון סבורים כי אותה חוליית חמאס אחראית לפיגועים האחרונים, וברשות הפלסטינית מעריכים כי מי שעומד מאחוריהם הוא ג'אסר ברגותי, בכיר חמאס ששוחרר בעסקת שליט.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הודיה סעדיה/TPS
כוחות הביטחון ליד עפרה
צילום: הודיה סעדיה/TPS
מומלצים