שתף קטע נבחר

ארבעה פלסטינים נהרגו בעימותים ברצועת עזה

הארבעה נהרגו במהלך ההפגנות סמוך לגדר המערכת, במסגרת קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס - שבהן השתפו כ-8,000 פלסטינים שמתקהלים במספר מוקדים לאורך גבול הרצועה

הפלסטינים מדווחים כי ארבעה פלסטינים נהרגו אתמול אחר הצהריים (ו') בעימותים על הגדר ברצועת עזה.

 

גם אתמול הגיעו כמה אלפי מפגינים לאזור הגדר במסגרת ההפגנות השבועיות של קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס. מצה"ל נמסר כי "כ-8,000 פלסטינים התקהלו במספר מוקדים לאורך גבול הרצועה, רובם במרחק מגדר המערכת. חלקם יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו מספר מטעני חבלה שלא חצו לצד הישראלי. כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

 

התפרעויות פלסטינים רצועת עזה (צילום: AP)
ארכיון(צילום: AP)

בשבוע שעבר השתתפו כעשרת אלפים פלסטינים בהפרות סדר בכמה מוקדים בגבול רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי המפגינים יידו אבנים, בקבוקי תבערה ורימונים - שלא נפלו בשטח ישראל.

 

כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי לעבר המתפרעים המרכזיים. בנוסף, כמה חשודים פלסטינים חצו את גדר הגבול בדרום הרצועה, הגיעו לסוללת אדמה ליד הגדר וחזרו לשטח הרצועה עם הגעת כוחות צה"ל לנקודה.

 

 
ארגון חמאס מציין 31 להקמתו (צילום: AFP)
הנייה בעצרת לציון 31 שנים לייסוד חמאס(צילום: AFP)

יום השנה ה-31 של חמאס ()
יום השנה ה-31 של חמאס

ביום ראשון קיים חמאס את העצרת המרכזית לרגל יום השנה ה-31 לייסודו. מנהיג אגון הטרור, איסמאעיל הנייה הבטיח כי "מי מחיילי צה"ל שינסה להיכנס לעזה ימצא את עצמו הרוג או שבוי".

 

עוד הבטיח הנייה בנאום שנשא, כי ישחרר את האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל: "ההמונים שמשתתפים בעצרת היום הם התגובה הטובה ביותר לאלו שהטילו עלינו מצור ונלחמו בנו. העם הפלסטיני אומר היום כי ההתנגדות היא הבחירה שלו. אנו אומרים לאסירים בבתי הכלא הישראלים כי שחרורכם הוא באחריותנו ונמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. לא יעבור זמן רב עד שנשחרר אתכם".

 

מנהיג חמאס התייחס למבצע של צה"ל שנחשף בחאן יונס ואמר כי הזרוע הצבאית של הארגון עמדה על המשמר: "מקומות הכניסה והיציאה של הכוח המיוחד שנכנס לעזה ידועים לזרוע הצבאית וכך גם הזמנים שבהם נכנסו ויצאו".

 

הנייה רמז כי הזרוע הצבאית של חמאס שמה ידיה במהלך התקרית על אמצעים מיוחדים שהיו בידי הכוח הישראלי. "ישנו אוצר ביטחוני וטכני חשוב וגדול בידיים של מהנדסי הזרוע הצבאית שיתרום להבנת דרכי הפעולה של הכוח שפעל ביותר ממקום אחד ומדינה אחת. הציוד הביטחוני והטכני יגלה הרבה על דרך הפעולה של הכוח הישראלי בגדה המערבית, בעזה, במדינות ערב ובמקומות אחרים", אמר והוסיף כי "לציוד הביטחוני היקר שבידי אל-קסאם יהיו השלכות מרחיקות לכת"


פורסם לראשונה 21/12/2018 16:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים