שתף קטע נבחר

עזה: תגובה חריפה למותם של ארבעה מפגינים

במקביל להלוויותיהם של ארבעת המפגינים שנהרגו אתמול ברצועת עזה, פרסם החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות הודעה חריגה ובה איום מרומז לתגובה אפשרית

בזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה משגרים הערב (שבת) איום מרומז לתגובה אפשרית שלהם למות ארבעה מפגינים בהתפרעויות אמש סמוך לגדר הביטחון עם ישראל. מניין ההרוגים הזה גבוה מכפי שהיה בשבועות האחרונים.  

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: EPA)
ההתפרעויות בגבול רצועת עזה(צילום: EPA)

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: EPA)
פינוי אחד הפצועים(צילום: EPA)
 

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: AFP)
יום של הלוויות בעזה(צילום: AFP)

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: EPA)
אחד המתפרעים בהפגנות בעזה(צילום: EPA)

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: EPA)
אלפים הפגינו בגבול רצועת עזה(צילום: EPA)

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: AFP)
בחמאס מאיימים להמשיך בהפגנות(צילום: AFP)

בהודעת חמ"ל הזרועות הצבאיות בעזה נאמר כי "בעקבות פשעי ישראל אמש נגד מפגינים לא-אלימים בצעדות השיבה שהובילו למותם של ארבעה מפגינים ולפציעתם של עשרות - החמ"ל המשותף נמצא בהתייעצויות מתמשכות. לחמ"ל תהיה עמדה ברורה בנושא מחר בנוגע להגדרת מדיניותו וכללי הפעולה שלו באשר לטיפשות הישראלית ולפשעיה נגד בני עמנו".

 

בצהריים התקיימו בעזה הלוויותיהם של ארבעת ההרוגים. באחת ההלוויות השתתף מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה שאמר כי חמאס פנה למתווכים בנושא ההסדרה בנוגע לצעדים התוקפניים של ישראל כדי שהם יטפלו בכך. הוא הבטיח שצעדות השיבה יימשכו עד להשגת כל מטרותיהן. 

 

מצה"ל נמסר אתמול כי "כ-8,000 פלסטינים התקהלו במספר מוקדים לאורך גבול הרצועה, רובם במרחק מגדר המערכת. חלקם יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו מספר מטעני חבלה שלא חצו לצד הישראלי. כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

 

בשבוע שעבר השתתפו כעשרת אלפים פלסטינים בהפרות סדר בכמה מוקדים בגבול רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי המפגינים יידו אבנים, בקבוקי תבערה ורימונים - שלא נפלו בשטח ישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ההפגנות הסוערות אמש בגבול הרצועה
צילום: EPA
מומלצים