שתף קטע נבחר

"רמבו" נגד הרוצח מברקן: כלב הימ"מ שהוביל את הלוחמים אל המחבל

הכלב רמבו נשלח לתוך בית במחנה הפליטים בשכם, שני צרורות נורו לעברו על ידי המחבל אשרף נעאלוה - והכוח פרץ פנימה. "הבנו שמצאנו את המחבל ואני הבנתי שרמבו כבר לא יחזור"

כלב התקיפה שאיתר את המחבל מברקן (צילום: דוברות משטרה)
"נפצע שוב קשות". הכלב רמבו עם לוחמי הימ"מ(צילום: דוברות משטרה)

"הגענו לפתח הבית במחנה הפליטים של שכם שבו חשדנו שהמחבל מתחבא. שלחתי את רמבו לסריקות, ולאחר מספר שניות נשמע צרור יריות ומיד אחריו עוד אחד. הבנו שמצאנו את המחבל ואני הבנתי שרמבו כבר לא יחזור". כך סיפר בסוף השבוע לוחם הימ"מ רס"מ א', המפעיל של הכלב רמבו, על המבצע שבסופו נסגר החשבון וחוסל המחבל הנמלט אשרף נעאלוה, שרצח את שני עובדי מפעל "אלון" באזור התעשייה ברקן זיו חג'בי וקים יחזקאל-לבנגרונד.

 

כוחות הביטחון רדפו אחרי המחבל במשך חודשים. לפני כעשרה ימים, לפנות בוקר, הם קיוו שסוף-סוף יתפסו אותו. מידע מודיעיני הצביע על בית שבו מסתתר המחבל. רמבו נכנס לסריקות. "אחרי ששמענו את הירי הבנו שהמחבל מתבצר והוא חמוש באחד מחדרי הבית", מספר רס"מ א'.

 

"התחלנו להשתמש באמצעי לחימה לעבר הבית, ופתאום ראיתי את רמבו יוצא ממנו והולך לכיווני. שיחררתי אנחת רווחה ומיד התחלתי בפינוי של רמבו לאחור, תוך שאני מבחין בפצע ירי בצוואר שלו וברסיסי ירי על גופו. בליווי פרמדיק של היחידה פיניתי אותו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן. שמחתי מאוד שהוא בחיים, אבל המחשבות היו עם הלוחמים שעזבתי רגע לפני שנכנסו לבית שבו הסתתר המחבל החמוש".

כלב התקיפה שאיתר את המחבל מברקן (צילום דוברות משטרה)
כלב התקיפה שאיתר את המחבל מברקן(צילום דוברות משטרה)

כלב התקיפה שאיתר את המחבל מברקן (צילום דוברות משטרה)
"רמבו" עם החיילים(צילום דוברות משטרה)

כלב התקיפה שאיתר את המחבל מברקן (צילום דוברות משטרה)
"רמבו" עם החיילים(צילום דוברות משטרה)
 

רמבו נכנס לחדר הניתוח, והווטרינרים החליטו להותיר בצווארו כדור 9 מ"מ מחשש שהניסיון להוציאו יפגע בו באופן קשה אף יותר. לאחר שהמחבל נורה התברר כי הנשק שאיתו פגע בכלב היה זה שעימו ביצע את הפיגוע בברקן.

 

"בזכות רמבו אותר המחבל וניצלו חיי לוחמים שיכלו להיכנס במקומו לבית ולהיפגע מירי המחבל", אומר בפסקנות רס"מ א'.

 

זו לא הפעם הראשונה שרמבו נפצע קשה. בפברואר 2016 חיפש הימ"מ את המחבל סעדי עלי אבו-חאמד, שדקר ופצע קשה מאבטח בקניון במעלה-אדומים. המידע המודיעיני הוביל את הלוחמים לכפר הפלסטיני אלעיזריה הסמוך לירושלים. רמבו נשלח לסרוק בניין שהיה בשלבי בנייה, ונעלם.

אשרף נעאלוה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המחבל )
החשבון נסגר. המחבל אשרף נעאלוה(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המחבל )

רס"ב י', שהיה אז המפעיל שלו, סיפר: "חלפו מספר דקות מבלי ששמעתי אותו והתחלנו בחיפוש בבניין כמו שמחפשים לוחם שנותק עימו הקשר. לאחר סריקות שנמשכו כחצי שעה הוא נמצא בחצר הבניין פצוע קשה עם חתך עמוק בבטן ובחזה ועם רגל מרוסקת. הוא היה בהכרה ואפילו כישכש בזנבו. מיד פינינו אותו לטיפול רפואי, מחובר לנוזלים ועל אלונקה".

 

 

רמבו עבר ניתוח מסובך שבמסגרתו הוכנסו פלטינות לרגלו ונותח החזה שלו. "לא היה ברור בכלל אם הוא ישרוד", מספר רס"ב י', "אמרו לי בבית החולים שגם אם הוא יחיה, הוא לא יוכל לחזור להיות לוחם ביחידה".

 

 אבל רמבו עבר שיקום שנמשך שנה וכלל טיפול פיזיותרפי ואימונים, עשה את הבלתי ייאמן וחזר לפעילות מבצעית. גם עכשיו הוא מתחיל בהליך שיקום, וכולם מקווים כי בסיומו יחזור לשטח.

 

 

רמבו הוא כלב מסוג מלינואה (בלגי), בן ארבע ושמונה חודשים. גם אביו משרת ביחידה ככלב תקיפה. הוא נולד בימ"מ, שם מרביעים כלבים מסוגו, החל בגיל חודשיים בהכשרה שכללה פיתוח יכולת סריקה ואיתור, מעבר מכשולים וכמובן תקיפה, ולאחר שנה וארבעה חודשים הפך לכלב תקיפה מבצעי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משטרה
כלב הימ"מ שאיתר את המחבל מברקן
צילום: דוברות משטרה
מומלצים