שתף קטע נבחר

בגלל שחיתות: איראן תלתה את "סולטן הביטומן"

חמיד רזא דרמני, איש עסקים ידוע, הוצא להורג בגלל "הפצת שחיתות על פני האדמה". הוא הקים חברות קש כדי לקבל הלוואות ולקנות חומר לאספלט

איראן הוציאה אתמול (שבת) להורג את איש העסקים הנודע חמיד רזא דרמני, שנודע בכינוי "סולטן הביטומן". דרמני, בן 49, נעצר ב-2014 והורשע בהונאה, בשוחד, במעילה – ובעבירה החמורה ביותר בספר החוקים האיסלאמי של איראן: "הפצת שחיתות על פני האדמה".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

איראן סולטן הביטומן הוצאה להורג ()
"סולטן הביטומן" בבית המשפט

דרמני הועמד לדין באוגוסט, אחרי שהוגש נגדו כתב אישום שלפיו הקים רשת של חברות קש כדי לקבל באמצעותן הלוואות ענק ולרכוש 330 אלף טונות של ביטומן, חומר מבוסס-נפט המשמש באספלט ובמוצרים אחרים. החומר הזה נחשב לאחת הסחורות הרווחיות ביותר באיראן.

 

בחודש שעבר אשרר בית משפט איראני את הרשעתו של דרמני ואת עונשו, ואתמול נמסרה הודעה בטלוויזיה הממלכתית שלפיה הוא הוצא להורג. הדיווח על הוצאתו להורג של דרמני הוצג באופן דרמטי: הוא לווה בפסקול המתאים לסרטי פעולה ובסרט תיעודי על פשעיו.

עלי חמינאי (צילום: MCT)
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. קולות של מלחמה בשחיתות(צילום: MCT)

השלטונות באיראן עושים מאמץ גדול להוכיח שהם נלחמים בשחיתות, במיוחד על רקע מצבה הכלכלי העגום של המדינה. בשנה האחרונה נקלעה הכלכלה המקומית למשבר קשה, בין השאר בשל החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם טהרן ולהטיל עליה מחדש סנקציות קשות.

 

באוגוסט השנה הקימה איראן "בתי דין מהפכניים" העוסקים בעניינים הנוגעים לשחיתות. בחודשים האחרונים היא עצרה רבים החשודים במעשים מסוג זה. "הפצת שחיתות על פני האדמה" הוא הפשע החמור ביותר לפי החוק האיסלאמי של איראן, והשופטים מחויבים להטיל עונש מוות על מי שמורשע בו.

 

בחודש שעבר הוציאה איראן להורג גבר שסחר במטבעות זהב וכונה "סולטן המטבעות", וגבר נוסף שסייע לו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים