שתף קטע נבחר

נתניהו הודיע: יריב לוין ימלא את מקום שר הקליטה

ראש הממשלה נתניהו הודיע כי שר התיירות יריב לוין יקבל על עצמו גם את תיק הקליטה בעקבות התפטרותה של סופה לנדבר מהממשלה. נתניהו נאלץ למסור את המשרד לאחר שהוגשו נגדו שתי עתירות לבג"ץ והודיע כי תיק החוץ יימסר בחודש ינואר

יריב לוין בראיון אולפן ynet (צילום: יריב כץ)
שר התיירות והקליטה. יריב לוין(צילום: יריב כץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (ראשון) כי שר התיירות יריב לוין יקבל גם את תיק הקליטה עד סוף הקדנציה - כממלא מקום שר הקליטה. מלשכתו של נתניהו נמסר כי המינוי יאושר בהצבעה טלפונים בקרב שרי הממשלה. מינוי כממלא מקום אינו דורש את אישור מליאת הכנסת. לוין ימלא את התפקיד בנוסף להמשך תפקידו כשר התיירות וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

 

השר לוין מסר בעקבות המינוי כי הוא "מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. עידוד העלייה וקליטת העולים הן משימות ציוניות ראשונות במעלה, שזוהי זכות לעסוק בהן. אעשה בזמן העומד לרשותי כל שניתן כדי להגביר את תנועת העולים ולשפר את הליכי הקליטה של העולים שכבר נמצאים עמנו בישראל. בד בבד אמשיך לפעול לקידום התיירות כשאנו קובעים בימים אלה שיא היסטורי חדש ומקבלים את התייר הארבעה מיליון".

 

נתניהו, שכיהן עד כה כמחליפה של סופה לנדבר, החליט לוותר על התיק לאחר שהוגשו שתי עתירות לבג"ץ נגד ריבוי התיקים שבאחריותו. השופטים הודיעו לנתניהו כי עליו להחזיר תשובה על הסיבה לריבוי התיקים תוך שבוע, ובעקבות כך רה"מ הודיע כי הוא יודיע הערב על זהות שר הקליטה הבא, ועל שר החוץ במהלך חודש ינואר.

 

שרת הקליטה לשעבר לנדבר, שכיהנה בתפקיד במשך שמונה וחצי שנים כמעט רצופות, נאלצה להתפטר מתפקידה בעקבות יו"ר מפלגתה אביגדור ליברמן - שהודיע על עזיבת הממשלה באמצע החודש שעבר.


פורסם לראשונה 23/12/2018 23:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים