שתף קטע נבחר

מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי התפטר מהמשטרה

ניצב יורם הלוי הודיע לשר ארדן כי הוא מתפטר מתפקידו - לאחר שלושה עשורים וחצי של שירות במשטרה. הסיבה היא ככל הנראה אכזבה מכך שלא מונה למפכ"ל, לאחר שהיה מועמד לתפקיד כבר פעמיים

יורם הלוי (צילום: יואב דודקביץ)
ניצב יורם הלוי(צילום: יואב דודקביץ)

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב יורם הלוי, הודיע הערב (יום ראשון) לשר לביטחון פנים גלעד ארדן על התפטרותו ממשטרת ישראל - לאחר שלושה עשורים וחצי של שירות. עם זאת, הלוי יישאר בתפקידו עד שימונה לו מחליף.

 

הרקע להתפטרות הוא ככל הנראה אכזבה מכך שלא מונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה, לאחר שהיה מועמד לתפקיד כבר פעמיים.

 

לאחר ההודעה על בחירתו של משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל במקום רב-ניצב רוני אלשיך, רמז הלוי כי לא יישאר במשטרה ואמר בטקס הענקת עיטורים וצל"שים כי "כנראה שבטקס הבא כבר לא אשתתף". הוא הוסיף: "המפכ"ל נבחר ואני מכבד את החלטת השר. אני מאחל למשה אדרי הצלחה. הוא חבר שלי".

 

בחודש שעבר דווח כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קיבל מכתב עם מילים קשות על מועמדיו של השר ארדן - בעיקר על הלוי. על פי הדיווח, המסמך הכיל מידע שיכול היה לפגוע במועמדים.

 

עם זאת, בדיווח אחר שפורסם, עלה כי בדיקת הפוליגרף של ניצב הלוי הייתה הבעייתית יותר משל ניצב דוד ביתן וניצב מוטי כהן.

על פי הדיווח הבדיקה העלתה התנהגות אישית בעייתית של הלוי, אך במקרה שאינו פלילי ושאירע לפני זמן רב.

 

הלוי תקף את ההדלפות מבדיקות הפוליגרף, ואמר כי הוא מאוד מקווה שאף אחד לא מנסה לטרפד את מועמדותו לתפקיד. "אני מקווה מאוד שכל הסיפורים אינם נכונים", אמר כמה ימים לאחר הפרסום והוסיף כי הדיווחים פוגעים בפרטיות המועמדים. "זה פוגע במשפחה שלהם, זה פוגע בסביבה שהם נמצאים בה, ובטח אחרי כל כך הרבה שנים בארגון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ
ניצב יורם הלוי
צילום: יואב דודקביץ
מומלצים