שתף קטע נבחר

איראן: "מתי אמרנו שנשמיד את ישראל?"

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, טען בריאיון למגזין צרפתי כי מנהיגי איראן מעולם לא איימו בהשמדת ישראל. על איומיו של הנשיא לשעבר אחמדינג'אד הוא אמר: "הוא רק ציין שישראל תיעלם בעתיד"

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, טען כי טהרן מעולם לא איימה להשמיד את ישראל. זריף אמר את הדברים בריאיון למגזין הצרפתי "Le Point", שפורסם היום (יום א').

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"לא איימנו". זריף (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"לא איימנו". זריף(צילום: רויטרס)

"מתי אי פעם אמרנו שאנחנו הולכים להשמיד את ישראל? הביאו לי אדם אחד שהצהיר זאת. אף אחד לא אמר דברים כאלה", אמר זריף. המראיין הזכיר לזריף דברים שאמר נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד. בין היתר, בנאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם ב-2012, הוא אמר כי "אין לישראל שורשים בהיסטוריה, היא תימחק".

 

"הוא לא אמר את הדברים האלה", טען זריף. "הוא רק הזכיר את נבואתו של חומייני, שישראל לא תישאר בדברי הימים של ההיסטוריה. הוא לא אמר שהוא ישמיד אותה. הוא רק ציין שישראל, אם תשמור על המדיניות הנוכחית שלה, תיעלם בעתיד".

"לא אמר שישמיד את ישראל". אחמדינג'אד במתקו הגרעיני בנתנז (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"לא אמר שישמיד את ישראל". אחמדינג'אד במתקו הגרעיני בנתנז(צילום: AFP)

בטהרן, באירועים לאומיים שונים וגם בהפגנות, נוהגים לשרוף דגלים של ישראל ושל בעלת בריתה הגדולה ארה"ב. בין האיומים הרבים של מנהיגי איראן על ישראל, ב-2011 אמר אחמדינג'אד כי לא יהיה שקט במזרח התיכון, כל עוד ישראל ממשיכה להתקיים. "כל עוד המשטר הציוני קיים, אפילו אם על פיסת אדמה קטנה בפלסטין, האזור לא יראה רגיעה", אמר אחמדינג'אד ביום השנה ה-22 למותו של מנהיג המהפכה האיראנית.

 

כשנה לאחר מכן אמר אחמדינג'אד: "קיומו של המשטר הציוני הוא עלבון לאנושות. מעצמות המערב לא יכולות לסבול ביקורת שמוטחת במשטר הציוני. הן מרגישות מחויבות להגן עליו".

 

גם מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי, איים לא פעם בהשמדת ישראל. ב-2009 הוא כינה את ישראל "גידול סרטני", ותקף את הממשל האמריקני שממשיך ב"דרך השגויה" בתמיכתו בה. ב-2015, לקראת החתימה על הסכם הגרעין, אמר חמינאי כי לישראל אין סיבה לחשוש מההסכם כי "לא תזכו לראות את 25 השנים הבאות, ובעזרת אללה, המשטר הציוני לא יהיה קיים בעוד 25 שנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"אף אחד לא אמר דברים כאלה". זריף
צילום: רויטרס
מומלצים