שתף קטע נבחר

ציפי לבני קוראת לאיחוד בגוש: "לשים את האגו בצד למען מהפך"

לקראת בחירות 2019, קראה יו"ר האופוזיציה לאיחוד השורות: "הדרך היחידה לנצח היא לאחד כוחות. עצם החיבור יוצר דינמיקה חדשה ותקווה. קודם המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני". ח"כ פדידה מהמחנה הציוני עקצה: "ציפי, שימי את האגו בצד ותתמכי בגבאי. עבור זה קיבלת תפקיד עם רכב ומאבטחים"

 

 

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני קוראת לאיחוד השורות במרכז-שמאל לקראת בחירות 2019: "כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך - זה יהיה המבחן. אני מאמינה שיש סיכוי למהפך. הדרך היחידה לנצח את הבחירות היא לאחד כוחות". לבני דיברה בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה והמרכז הבינתחומי בהרצליה. מחר יאושר החוק לפיזור הכנסת.

ציפי לבני  (צילום: מוטי קמחי)
ציפי לבני קוראת לאיחוד השורות בגוש המרכז-שמאל לקראת הבחירות(צילום: מוטי קמחי)
 

לדברי לבני, "עצם החיבור יוצר דינמיקה חדשה ותקווה. כל אחד ששותף לדרך ושמצהיר שטובת המדינה מול עיניו צריך גם להיות שותף לאיחודים ביננו. אפשר ליצור כאן צוות גדול יותר ומנצח. כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך. ביחד נאמר קודם המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני".

 

לבני הוסיפה: "הצעתי זאת זאת ב-2013 עשיתי זאת ב-2015. הקמנו את המחנה הציוני שהוא בסיס מצוין לחיבורים.אני כבר ויתרתי בעבר ומוכנה לעשות זאת שוב. החיבורים האלה נדרשים כדי ליצור את הרשימה הגדולה בישראל זה מה שצריך לעשות כמהלך שלנו בבחירות הקרובות".

 

בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה לבני: "נתניהו מחזיק היום את השלטון עם 20 וקצת אחוזים. זה הסיפור. בבחירות הוא לא לקח אף קול אחד מהמרכז-שמאל. הוא לא העביר קול אחד אליו. בנט עמד בכיכר רבין, ניגן 'ירושלים של זהב' והמנדטים עברו ממנו אליו".

 

ח"כ פדידה (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת) (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
ח"כ פדידה(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

ח"כ לאה פדידה מהמחנה הציוני עקצה את לבני ואמרה: "ציפי, את צודקת. חשוב שתשימי את האגו בצד ותתמכי ביו"ר המחנה הציוני. עבור זה בדיוק קיבלת את תפקיד יו"ר האופוזיציה עם רכב ומאבטחים".

 

ככל שיתקרב מועד הבחירות, יגברו הלחצים להקמת גוש בקרב מפלגות המרכז-שמאל. על הקווים מתחממים כבר שחקנים דוגמת משה (בוגי) יעלון ובני גנץ, שמתכוונים להקים מפלגות עצמאיות ומנגנון עצמאי, אולם הלחץ עליהם כרגע הוא להצטרף לפלטפורמה קיימת ולא לפצל את המצביעים בגוש.

 

אחת הבעיות בחיבורים כאלה היא הסכמות שאליהן צריך להגיע בנוגע לדמות שתעמוד בראש הגוש, כלומר מי הוא המועמד מטעמם לראשות הממשלה, ובעניין זה הגורמים ברובם חלוקים. ניסיון דומה אירע גם לפני בחירות 2015, אולם בסופו של דבר יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד העדיף להתמודד עצמאית. עם זאת, לבני כיו"ר התנועה חברה ליו"ר מפלגת העבודה דאז יצחק הרצוג בהקמת המחנה הציוני.

 

מוקדם יותר היום אמרה שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) בריאיון לאולפן ynet כי "אם יהיה גוש שמאל גדול ומפלגות יתאחדו, בוודאי שנעשה גם איחודים בימין. אין שאלה".

 

ההחלטה על הליכה לבחירות

ראשי הקואליציה הסכימו אתמול על בחירות בתחילת אפריל. באופן רשמי ההחלטה התקבלה על רקע ההבנה שקואליציית ה-61 לא תצליח להעביר את חוק הגיוס ולהסדיר את גיוסם לצה"ל - או אי גיוסם לצה"ל - של תלמידי ישיבות. לפני כן הבהירו מפלגות יש עתיד וישראל ביתנו שבניגוד להצהרותיהן בעבר, הן לא מתכוונות לתמוך בחוק מהאופוזיציה. הסיבה: הערכה שקיים דיל בין הליכוד לבין המפלגות החרדיות, שבמסגרתו כספים שבהם ייקנסו ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס - יוחזרו בדלת האחורית.

 

מעבר לסוגיית הגיוס, שזה חודשים ברור שתשפיע על עתיד הקואליציה, ההחלטה על הקדמת הבחירות מתקבלת כשהפרשות הפליליות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרבות לישורת האחרונה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כינס ממש היום לראשונה את הצוות המורחב העוסק בתיקי נתניהו לקראת ההחלטות בפרשות השונות.

  

גורמים משפטיים בכירים העריכו כי הדיונים על תיקי ראש הממשלה יימשכו כסדרם. אולם היועץ המשפטי לממשלה לא יפרסם את החלטתו ככל שהיא תתקבל סמוך למועד הבחירות. זאת כדי למנוע מראית עין של השפעת המערכת המשפטית על ההליך הדמוקרטי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ציפי לבני
צילום: מוטי קמחי
מומלצים