שתף קטע נבחר

סקרים ראשונים: הליכוד מוביל, גנץ מתחזק

יום לאחר ההכרזה על הבחירות ויום לפני פיזור הכנסת, מצביעים סקרים על רוב יציב לליכוד שמתייצב על כ-30 מנדטים. בני גנץ מקבל בסקרים בין 10 ל-16 מנדטים. לפי אחד הסקרים, אם יחבור ללפיד, יצליחו להיצמד לליכוד. אורלי לוי-אבקסיס מקבלת בין ארבעה לשמונה מנדטים

סקרים ראשונים שפורסמו הערב (יום ג') במהדורות החדשות בטלוויזיה מצביעים על רוב יציב לליכוד, ובמקביל על עוצמתו הפוליטית של הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' בני גנץ, שעומד להצטרף למרוץ אך עדיין לא ברור באיזו מסגרת.

יאיר לפיד, בני גנץ, בנימין נתניהו ואבי גבאי  (צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)
לפיד, גנץ, נתניהו וגבאי (צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)
 

סקר מכון שריד שנערך עבור מהדורת "כאן" מצביע על כך שהליכוד בראשות בנימין נתניהו יקבל נכון להיום 30 מנדטים, יש עתיד 13, הרשימה המשותפת 13, הבית היהודי 12, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי רק 10 מנדטים, מפלגה בראשות בני גנץ מקבלת 10 מנדטים, מרצ שבעה מנדטים, יהדות התורה שבעה, כולנו בראשות משה כחלון שישה, ישראל ביתנו עם ארבעה, וכך גם המפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס וש"ס.

 

כאשר נשאלו הנסקרים מיהו לדעתך המנהיג המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, זו הייתה התשובה:

בנימין נתניהו - 37%

יאיר לפיד - 13%

בני גנץ  13%

אבי גבאי - 7%

משה כחלון - 6%

אביגדור ליברמן - 3%

 

לפי סקר חברת החדשות, הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבל נכון להיום 29 מנדטים, מפלגה בראשות בני גנץ תקבל 16 מנדטים, הרשימה המשותפת 12 מנדטים, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי 11 מנדטים, גם יש עתיד בראשות יאיר לפיד תסתפק ב-11 מנדטים, הבית היהודי בראשות נפתלי בנט עם תשעה מנדטים, יהדות התורה שבעה מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שישה מנדטים, ש"ס חמישה מנדטים, כולנו בראשות משה כחלון חמישה מנדטים וגם מרצ עם חמישה. אורלי לוי-אבקסיס עם ארבעה מנדטים.

 

אם בני גנץ יחבור למחנה הציוני תקבל המפלגה 25 מנדטים, ואילו הליכוד יתחזק ל-31 ולפיד ל-11. עוד בסקר חברת החדשות. לשאלה האם אתה רוצה שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא השיבו 52 אחוזים בשלילה ורק 34 אחוזים בחיוב.

 

סקר חדשות 10 העלה שהליכוד מתייצב על 30 מנדטים, יש עתיד 15, המחנה הציוני 12, הרשימה המשותפת 12, הבית היהודי 10, אורלי לוי-אבקסיס עוקפת את ישראל ביתנו, המפלגה שממנה פרשה, עם שמונה מנדטים לעומת שבעה לאביגדור ליברמן. גם יהדות התורה ומרצ יקבלו שבעה מנדטים, כולנו של כחלון וש"ס של דרעי עם שישה מנדטים כל אחת.

 

לפי סקר זה, אם בני גנץ יצטרף לקלחת, הוא יגרוף 15 מנדטים, הליכוד יתייצב על 27 מנדטים, יש עתיד עם 12, הרשימה המשותפת 12, המחנה הציוני תשעה, הבית היהודי תשעה, כולנו, מרצ ואורלי לוי-אבקסיס עם שישה.

 

במקרה שגנץ יחבור ללפיד, המרוץ יהפוך לצמוד בהרבה. יש עתיד תקבל במקרה כזה 26 מנדטים, הליכוד 27, המחנה הציוני תשעה, כולנו שבעה, מרצ ואורלי לוי-אבקסיס עם שישה מנדטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי
לפיד, גנץ, נתניהו וגבאי
צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי
מומלצים