שתף קטע נבחר

חשד: עמותה חרדית הוציאה ממשרד החינוך כ-1.4 מיליון שקל במרמה

המשטרה עצרה שלושה תושבי מבית שמש שניהלו מוסדות חינוך חרדיים. הם חשודים בדיווח על מספר גבוה של תלמידים ובזיוף חתימה של רואה חשבון כדי לקבל תקציב גדול יותר. משרד החינוך: "הקפאנו את התקציבים"

 

 

היום יוחלט האם להאריך את מעצר החשודים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
היום יוחלט האם להאריך את מעצר החשודים. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

לאחר שלושה חודשים של חקירה סמויה, המשטרה עצרה אתמול (שלישי) שלושה חשודים בניהול עמותה שמפעילה מוסדות חינוך חרדים, החשודים בהונאה ובהוצאה במרמה של כ-1.4 מיליון שקל מכספי משרד החינוך.

 

שלושת העצורים, תושבי בית שמש בשנות ה-20 לחייהם, חשודים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון ועבירות נוספות. הם נחקרים במשטרת ירושלים ולאחר מכן יוחלט האם לשחררם בתנאים או להביאם לבית משפט השלום להארכת מעצרם.

 

החקירה החלה כאשר באגף האכיפה במשרד החינוך התגלה חשד למרמה והונאה המבוצעים נגד המשרד, במטרה להשיג כספים למוסד חינוך המנוהל על ידי עמותה חרדית בבית שמש. עם קבלת הדיווח ממשרד החינוך, המשטרה פתחה בחקירה סמויה והצליחה לאתר עשרות מסמכים שהועברו מהעמותה למשרד, החתומים על ידי רואה חשבון שעל פי החשד מעולם לא התקשר עם העמותה וככל הנראה החשודים זייפו את חתימותיו.

 

בנוסף איתרו החוקרים תצהיר לפיו מספר התלמידים במוסד החינוכי גדול יותר לעומת אלה שלומדים בו בפועל, זאת כדי להוציא סכומי כסף גדולים עבור המוסד. במשטרה מעריכים כי בשנתיים האחרונות הצטבר הסכום לכ-1.4 מיליון שקל.

 

במשטרה ציינו היום כי "קבלת התלונה במשטרה הובילה לפתיחה בחקירה סמויה ונרחבת העוסקת בהונאה בהיקף גדול ובעבירה שעיקרה פגיעה ישירה במוסדות החינוך, בתלמידים ובכספי הציבור של משלם המיסים. במסגרת החקירה פעלו החוקרים לגיבוש תשתית ראייתית נגד החשודים המרכזיים שפעלו בדפוס פעולה מתוחכם במשך כשנתיים, וקיבלו במרמה על פי החשד כספים בסכום רב ממשרד החינוך".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "במסגרת בקרות ותהליכי אכיפה שהמשרד מבצע עלה חשד כי העמותה הגישה מסמכים מזויפים. לנוכח זאת, אגף האכיפה העביר את המידע באופן מידי למשטרת ישראל להמשך חקירה. במקביל, הקפיא המשרד את תקציבי העמותה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים