שתף קטע נבחר

לראשונה: בן 14 יאושפז בגלל התמכרות לפורטנייט

הנער, תושב אזור הצפון, יאושפז למשך שבוע לצורך הסתכלות פסיכיאטרית בצו בית משפט. זאת לאחר תלונות מצד אמו על היעדרות מבית הספר כדי לשחק ללא הפסקה והתפרצויות זעם ואיומים אובדניים. השופטת שהוציאה את הצו: "נראה שמשחק המחשב פורטנייט מנהל את חייו של הקטין באופן התמכרותי ואינו מותאם לגילו"

בית המשפט לנוער בנצרת הורה אתמול (ד') על אשפוז לצורך הסתכלות פסיכיאטרית של נער בן 14, בין היתר, על רקע התמכרותו למשחק "פורטנייט".

 

עובדת סוציאלית מטעם המחלקה לשירותים חברתיים בעפולה הסבירה בדיון בפני השופטת אילנית אימבר כי הנער נעדר באופן קבוע מבית הספר. "אחרי ביקור בית שעשיתי לפני שבוע התרשמתי מנער שנמצא כל הזמן במחשב, לילות כימים, לא היה מקולח ומוזנח", תיארה העובדת הסוציאלית והוסיפה: "האם דיווחה על התפרצויות זעם ואלימות קשה כלפיה כשאין מחשב".

 

מעדות העובדת הסוציאלית עולה כי לנער הוצע להיבדק על ידי פסיכיאטר בהסכמה, אך הוא סירב. "הייתה הפניה למיון אבל הנער סירב ללכת. הסברתי לנער שזה ייעשה או בהסכמה או בצו חירום", פירטה העובדת הסוציאלית בדיון.

 

נער משחק במחשב (צילום: shutterstock)
צורך מיידי לבחון את מצבו הנפשי לאור התפרצויות זעם ואיומים אובדניים. פורטנייט(צילום: shutterstock)

 

הנער: "מבין שכולם דואגים לי. אני משחק הרבה בפורטנייט"

האפוטרופוסית של הנער שמונתה לצורך הדיון תיארה כי "הכרתי את הקטין הבוקר ושוחחתי איתו. הוא ילד חמוד ובוגר ומבין שהוא זקוק לעזרה. שוחחתי איתו על הצורך באשפוז והוא אמר שהוא מבין ומסכים ללכת. הוא רוצה התחלה חדשה כי הוא מבין שיש בעיות. נוכח שיתוף הפעולה שלו החלטתי להסכים לבקשה".

 

הנער השתתף גם הוא בדיון ואמר: "אני מבין שכולם דואגים שאני לא הולך לבית הספר. אני משחק הרבה במשחק 'פורטנייט'".

 

השופטת אימבר קיבלה כאמור את בקשת המחלקה לשירותים חברתיים והוציאה צו אשפוז למשך שבוע לצורך הסתכלות.

 

"הבקשה מגובה בבקשתה של פסיכיאטרית מומחית בילדים ונתמכת בחוות דעתו של הפסיכיאטר המחוזי", מפרטת השופטת בהחלטתה ומוסיפה: "במעמד הדיון הקטין הביע עמדתו בחופשיות. התרשמתי מקטין אינטליגנטי המודע למצבו, ועל אף הקושי הכרוך ביציאה מביתו והעדפתו להישאר בביתו, מבין כי עליו לעבור שינוי".

 

השופטת כותבת כי אמו של הקטין תמכה בבקשה וכי "קיים צורך מיידי לבחון את מצבו הנפשי לאור התפרצויות זעם ואיומים אובדניים תוך החזקת סכין".

 

לגבי התמכרותו של הנער למשחק המחשב מפרטת השופטת כי "נראה שמשחק המחשב פורטנייט מנהל את חייו של הקטין באופן התמכרותי ואינו מותאם לגילו. לאחר ששוכנעתי כי לא קיימת חלופה בקהילה וכי מוצו כל ההליכים האפשריים במסגרת בריאות הנפש, אני נעתרת למבוקש על מנת למנוע סכנה נוספת לבריאותו של הקטין מחשש להידרדרות נוספת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
התמכרות למשחק פורטנייט
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים