שתף קטע נבחר

תיעוד מבני ברק: הגשם חדר לכיתה, המורה לימד עם מטרייה

עשרות תלמידים בבני ברק נאלצו ללמוד תחת גשם שוטף למרות התלונות מצד הנהלת המוסד על ההזנחה בתשתיות. לטענת המורים, בעירייה לא עשו דבר על אף בקשותיהם. עיריית בני ברק: "הוצאנו קבלן שיפוצים"

 

 

עשרות תלמידי תלמוד תורה "אוהלי אברהם" שבשכונת קריית הרצוג בבני ברק נאלצו ללמוד הבוקר (ה') תחת גשם כבד, שחדר מבעד לגג המבנה הרעוע.

 

במוסד החינוכי טוענים כבר תקופה ארוכה להזנחה בתשתיות הגורמת לסכנת חיים ממשית, שכן גם תשתיות החשמל עלולות להינזק מהגשמים. הרב בנימין פחימה, שלימד את בני השבע את פרשת שר המשקים ושר האופים מספר בראשית, נאלץ לעבור ביניהם כשמטרייה מוחזקת בידו האחת מעל ראשו ומגב שאיתו גרף מים מהתקרה מוחזק בידו השנייה.

 

 "מה שקורה כאן זה ממש פיקוח נפש גדול, ללמוד כך עם גג דולף וחשמל", אמר הרב פחימה, שהדגיש כי גם בחורף הקודם הוא התלונן על הנזילות. "אין מה לעשות, מצד אחד אני רוצה ללמד, אבל מצד שני התנאים בלתי אפשריים", אמר פחימה. "אני מקווה שמישהו בעירייה יתעורר".

בערבות הגשם כיתה הוצפה בבני ברק ()
שיעור תורה מתחת למטרייה
בערבות הגשם כיתה הוצפה בבני ברק ()
גורף ומלמד

מורה נוסף, אבי מלכה, אמר בשיחה עם ynet כי בשטח המתחם נמצאות ארבע כיתות שבית הספר קיבל הבטחה שיתוקנו - אולם לא נעשה דבר. "שלחנו מכתבים לעירייה, ראש העיר אברהם רובינשטיין היה כאן והזדעזע. יש הרבה הבטחות אבל לא קורה כלום. יש המון בעיות ואנחנו סובלים בשקט. אין תנאים או סביבה לימודית".

 

בתוך המתחם קיימת גם אולפנת "תפארת שרה", שם סובלות התלמידות מתנאים קשים גם הן. כך לדוגמה, 37 בנות כיתה ב' לומדות במתחם הבנים בגלל מצוקה קשה של תשתיות שמקשה על האווירה הלימודית. גם הגישה למתחם החינוכי עוברת בתוך סחף של בוץ, שהתלמידים נאלצים לקפוץ מעליו בכל פעם שמגיעים ללימודים.

 

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה כי "בית הספר משתייך לרשת חינוך המעיין התורני. בית ספר זה, כבתי הספר האחרים שברשת, מקבלים תקציב ממשרד החינוך לתחזוקתם. יחד עם זאת, בהתחשב במצבם הכלכלי הקשה של בתי ספר אלו, העירייה משתדלת לבוא לקראתם ולסייע בידם ככל הניתן".

 

בעירייה ציינו לאור הדליפה היום כי "העירייה תבוא לקראתם, ובהוראת אגף החינוך העירוני יצא קבלן שיפוצים לתיקון במקום, אך מובן שלא ניתן לבצע תיקון תוך כדי ירידת הגשמים. במתחם בית הספר ישנו אולם שנרכש על ידי העירייה לפני שנים אחדות, בגודל 122 מ"ר, והכיתה יכלה לעבור באופן זמני לאולם. חבל שבמקום לעשות זאת עשו צילומים לצורך תקשורת. ישנו תקציב שיפוצים שאושר על ידי ראש העיר בסך 400 אלף שקלים, לביצוע בשנת התקציב 2019. כמו כן ישנה תוכנית באגף החינוך העירוני לבנייה חדשה במקום, לאחר שלבית הספר הוקצה מגרש על-ידי העירייה למטרה זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרב פחימה מלמד מתחת למטרייה
מומלצים