שתף קטע נבחר

מת הנער שטבע לפני כשבוע וחצי בירושלים

בתום עשרה ימים שבהם היה מורדם ומונשם בבית החולים, נקבע מותו של בן ה-13 שטבע בבריכת נווה ישראל בבירה. הוא נכנס יחד עם חבריו לבריכה בשעת לילה מאוחרת וטבע לנגד עיניהם

בתום עשרה ימים שבהם נלחמו הרופאים על חייו, נפטר אמש (שבת) הנער בן ה-13 שטבע לפני כשבוע וחצי בבריכת נווה ישראל ברחוב שמואל הנביא בירושלים. הנער נכנס בשעת לילה מאוחרת לבריכה יחד עם חבריו מתלמוד התורה "כנסת יהודה" - וטבע לנגד עיניהם.

בית החולים שערי צדק בירושלים (צילום: יואב דודקביץ')
ארכיון(צילום: יואב דודקביץ')

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה והצליחו להחזיר לו את הדופק. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר. בהגיעו לבית החולים הורדם והונשם ובהמשך הועבר לבית החולים הדסה עין כרם.

 

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות הטביעה, ובה נקבע כי אין חשד לפלילים.

  

לפני כשלושה חודשים נקבע מותה של הפעוטה אדל חיה ענאל, בת השלוש, שטבעה שמונה ימים לפני כן בבריכה ביתית במושב מיטב במועצה האזורית גלבוע. הילדה נמצאה בבריכה על ידי בנות הדוד שלה ונמשתה מהמים. לאחר פעולות החייאה של צוות מד"א היא פונתה לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותה.

 

באוקטובר האחרון, עם סיום עונת הרחצה בקיץ, התברר כי היא הייתה קטלנית במיוחד: 72 בני אדם טבעו למוות בחופי הים, בבריכות ובנחלים, לעומת 39 מקרי טביעה קטלניים בעונת הרחצה בשנה שעברה. הקורבן הצעיר ביותר היה תינוק כבן חצי שנה שטבע למוות בבריכה פרטית, והטובעת המבוגרת ביותר הייתה קשישה בת 88 שטבעה בים המלח.

 

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בשנת 2018 טבעו למוות 36 ילדים. לשם השוואה, בשנת 2017 טבעו למוות 17 ילדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
ארכיון
צילום: יואב דודקביץ'
מומלצים