שתף קטע נבחר

הדרישה לוותר על האגו והפיצוץ: "רק חרא אכלתי ממנה"

"טוב שהותרו הספקות", אמרה לבני בתגובה ראשונה לאחר שגבאי הודיע על פירוק המחנה הציוני. בישיבת סיעת העבודה הוא אמר: "רק חרא אכלתי ממנה מהרגע שקיבלה את התפקיד. לא היתה כאן שום שותפות. רק נזק"

איש לא חזה את זה, גם לא ציפי לבני שישבה לצדו - אבל זהו הרקע להחלטה הדרמטית של אבי גבאי על פירוק המחנה הציוני: ביום שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על קיום בחירות ב-9 באפריל, יצא גבאי עם מסר ברור: זה אני מול נתניהו. אבל בדיוק יום אחד חלף ואז לבני הצהירה: צריך להשאיר את האגו בצד.

אבי גבאי וציפי לבני (צילום: אוהד צויגנברג)
לבני וגבאי, היום. הנתק התחיל כבר בהחלטה על הבחירות(צילום: אוהד צויגנברג)

לבני הגיבה לפיצול בטוויטר: "תודה למתקשרים, למסמסים ולתומכים. טוב שהותרו הספקות ואפשר להתמקד באתגר הלאומי החשוב שעומד לפנינו, כל המאמינים באמת בדרך - מהפך בבחירות הקרובות".

 

לאחר ההודעה על הפיצול אמר גבאי בישיבת סיעת העבודה: "רק חרא אכלתי ממנה מהרגע שהיא קיבלה את התפקיד (ראשות האופוזיציה - מ.א.). לא הייתה כאן שותפות, רק נזק. כשהיה דברים טובים היא רצה לתקשורת, בתקופות פחות טובות היא נעלמה והשאירה לנו את כל העבודה".

אבי גבאי וציפי לבני (צילום: אוהד צויגנברג)
לבני. "רק חרא אכלתי ממנה"(צילום: אוהד צויגנברג)
 

באותו נאום לפני כשבוע קראה יו"ר האופוזיציה לבני לאיחוד השורות במרכז-שמאל לקראת בחירות 2019 ואמרה: "כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך. הקמנו את המחנה הציוני שהוא בסיס מצוין לחיבורים. אני כבר ויתרתי בעבר ומוכנה לעשות זאת שוב. החיבורים האלה נדרשים כדי ליצור את הרשימה הגדולה בישראל זה מה שצריך לעשות כמהלך שלנו בבחירות הקרובות".

 

 

אבל גבאי זעם על אותם דברים. השניים ערכו ביניהם שיחה אחת, בניסיון ללבן את העניינים, אך הדבר לא צלח. לתחושתו של גבאי, לבני "באה להרוס לו", והוא חשש שלא תוותר עד שתקים גוש - גם על חשבונו. לכן הוא החליט להקדים אותה והודיע על פילוג המחנה הציוני בישיבת הסיעה, כשהיא לידו.

 

היום בשעה 15:00 היתה אמורה להתקיים פגישה בין לבני לגבאי, ובה היא התכוונה לשים על השולחן גם את אי שביעות הרצון מהקמפיין שצפוי להתרכז בפן החברתי ולא המדיני. הפגישה כמובן בוטלה והטענות על הקמפיין כבר לא יישמעו. גבאי פנה לוועדת הכנסת בבקשה לאשר את פיצול סיעות המחנה הציוני.

 

ביום ראשון פנו שבעה ח"כים ליו"ר ועדת הכנסת כדי לבדוק אפשרות ולוח זמנים לפיצול "המחנה הציוני", אך הם לא הצליחו להשיג את חתימת הח"כ השמיני. בין היתר הם פנו ללבני שתוביל את המהלך - אך היא סירבה.

 

 

"מהיום הראשון גבאי לא קיבל את עיקרון השותפות, השותפות שהביאה 24 מנדטים", אמר ח"כ יואל חסון מהתנועה, מקורבה של לבני. "התוצאות בסקרים היום הם תוצאה ישירה של הנהגת היחיד של גבאי. מתוך מצוקה של גבאי בתחום הוא הפך את המחנה הציוני למפלגת נישה ודחק את הדגל המדיני-ביטחוני. ניהול מדינה זה עסק רציני למדינאים".

 

ח"כ לאה פדידה ממפלגת העבודה הגיבה: "אני מגבה באופן מוחלט את המהלך של גבאי לפירוק השותפות עם לבני. השותפות הזו רק הסבה נזק אלקטורלי. כעת מפלגת העבודה חוזרת לבסיס הערכי והאידיאולוגי שלה תוך הבעת תמיכה מלאה של חבריה ביו"ר המפלגה, אבי גבאי".

 

"זה היה מעשה מאוד לא ראוי של גבאי, הוא השפיל את עצמו. לדעתי גבאי היה באיזה סוג של פחד וחוסר ביטחון ולכן בסופו של דבר הגיע למעשה לא ראוי בעיניי", אמר ח"כ אייל בן ראובן (התנועה). "אנחנו כרגע נצטרך לעשות את הערכת המצב שלנו. הרבה מאוד גורמים במרכז-שמאל אמרו לי יותר מפעם אחת - עם אבי גבאי לא נלך, עם לבני כן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
לבני, היום
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים