שתף קטע נבחר

"האישה המבוגרת בהיסטוריה זייפה את גילה"

ז'אן קלמן הצרפתייה נחשבת לאדם המבוגר בהיסטוריה. היא הלכה לעולמה בשנת 1997, בגיל 122. האמנם? חוקרים רוסים אומרים שמדובר בהונאה ושהקשישה היא בכלל איבון, שגנבה את זהות אימה ומתה בגיל 99 "בלבד"

חוקרים רוסים טוענים שהאישה שנחשבת לאדם המבוגר בהיסטוריה רימתה במשך שנים, וגנבה את הזהות של אימה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

ז'אן קלמן, מהעיר ארל בצרפת, מתה בשנת 1997 בגיל 122 שנים ו-164 ימים. לפי החוקרים הרוסים מדובר בהונאה והקשישה היא בכלל איבון, הבת של ז'אן. לטענתם היא השתמשה במשך שנים בזהות אימה המנוחה כדי להתחמק מתשלום מס ירושה.

חוקרים טוענים ש ז'אן לואיז קלמן שמתה בגיל 122 זייפה את גילה (צילום: AFP)
קלמן חוגגת 120 בשנת 1995(צילום: AFP)
המתמטיקאי ניקולאי זק והגרונטולוג ואלרי נובסלוב חקרו את הביוגרפיות של קלמן ואת הראיונות איתה והתמונות שלה. הם אומרים שהראיות הנסיבתיות תומכות בתיאוריה שלהם. זק אמר ל-AFP: "הניתוח של כל המסמכים האלה הוביל אותי למסקנה שבתה של ז'אן קלמן, איבון, גנבה את הזהות של אימה".

 

לפי המסמכים הרשמיים איבון קלמן מתה ב-1934 מחלת ריאות. החוקר זק טוען שמדובר בשקר ושזו הייתה ז'אן שהלכה לעולמה, בגיל 59. לטענתו איבון האריכה ימים וחיה עד גיל 99.

חוקרים טוענים ש ז'אן לואיז קלמן שמתה בגיל 122 זייפה את גילה (צילום: AFP)
יום הולדת 121 ב-1996(צילום: AFP)
 

החוקרים אומרים שבין הראיות המפלילות יש העתק של תעודת זהות של ז'אן קלמן משנות השלושים. בתעודת הזהות הזו צבע העיניים, הגובה של ז'אן וצורת המצח שלה לא תואמת את המראה שלה בהמשך חייה.

 

"כרופא תמיד הטלתי ספקות בגיל שלה", אומר נובוסלוב, שעוסק בחקר הזקנה. "המצב של השרירים שלה היה שונה מהמצב של קשישים אחרים בגילה. היא הצליחה לשבת ללא עזרה, ולא היו לה שום סימנים שמצביעים על דמנציה". המתמטיקאי זק טוען שהעובדה שחלק מהתמונות הישנות של קלמן נשרפו מוכיחה גם כן ש"האישה המבוגרת בהיסטוריה" היא בעצם איבון, שמתה בגיל 99 "בלבד".

חוקרים טוענים ש ז'אן לואיז קלמן שמתה בגיל 122 זייפה את גילה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
  

הגרונטולוג ז'אן מארי רובין בדק את קלמן בשנות התשעים, כשנכנסה לספר השיאים של גינס. הוא אומר שמעולם לא הטיל ספק במסמכים שמעידים על גילה של הקשישה. מישל ווזל, שהיה ראש העיר ארל בזמן מותה של קלמן ב-1997, אמר שהתיאוריה של החוקרים הרוסים "בלתי אפשרית".

 

אחרי קלמן האישה המבוגרת בהיסטוריה היא שרה קנאוס האמריקנית, שמתה ב-1999 בגיל 119. בני משפחתה של קלמן סירבו להגיב לדברים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים