שתף קטע נבחר

לבקשת ארדן: רשות המסים בוחנת מחדש מעמד של ארגון זכויות אדם

השר לביטחון הפנים טען כי "אמנסטי אינטרנשיונל" מקדמת חרם על ישראל בכך שקראה להחרים מוצרים מיהודה ושומרון - ודרש מרשות המסים לבטל את הפטור ממס שתורמיה מקבלים. אמנסטי: "בטוחים שההחלטה תהיה מקצועית"

רשות המסים הודיעה היום (חמישי) כי היא בוחנת מחדש את האישור שהכיר עד כה בארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" כמוסד ציבורי לצורך קבלת פטור ממס על תרומות.

 

כפי שפורסם ב-ynet, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה לאחרונה לשר האוצר משה כחלון בטענה ש"אמנסטי אינטרנשיונל" מקדם דה-לגיטימציה וחרמות נגד ישראל וצה"ל. "הארגון מנהל קמפיין רחב הקורא למדינות העולם ולחברות בינלאומיות להחרים תוצרת מיהודה ושומרון", טען ארדן.

 

גלעד ארדן  (צילום: מוטי קמחי)
גלעד ארדן (צילום: מוטי קמחי)

לוגו אמנסטי אינטרנשיונל ()
אמנסטי אינטרנשיונל

לדבריו, הארגון מאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה באמצעות ההתנחלויות וקורא לחקור גורמים ישראלים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. "בנוסף, על רקע האירועים האחרונים בגבול הרצועה הארגון פרסם בחודש אפריל הודעה הקוראת להטלת אמברגו נשק על ישראל", הסביר השר.

 

ארדן אמר לכחלון כי השתתפותו המוצהרת של אמנסטי בקמפיין החרם הופכת אותו לחלק מתנועת BDS, והסביר כי בהתאם לחוק למניעת פגיעה במדינה באמצעות חרם כחלון רשאי לשלול מהם את הטבת המס לתורמיו.

"אסור לנו לתת מתנות לארגוני חרם ודה-לגיטימציה שפוגעים בביטחון המדינה ובאזרחיה", אמר ארדן.

 

רשות המסים מסרה כי תוקף האישור שהיה עד כה לעמותה פג ב-31 דצמבר, ובעקבות מידע שהתקבל ברשות בעניין "אמנסטי אינטרנשיונל" הבקשה נבחנת בימים אלה".

 

ב"אמנסטי אינטרנשיונל ישראל" ציינו כי "בין רשות המסים ואמנסטי מתנהל דיון מתמשך וענייני. אנו סמוכים ובוטחים שהגורמים המקצועיים ברשות המסים יקבלו את ההחלטה הנכונה על סמך שיקולים מקצועיים, ולפי עקרון השוויון הקבוע בחוק כפי שהיה עד כה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים