שתף קטע נבחר

לקראת הניסוי: כך תיראה החללית של spaceX

היזם אילון מאסק פרסם תמונת הדמיה של ספינת החלל, שאמורה לטוס לירח ולמאדים בשנים הקרובות. "יהיו בה חלונות", הוא הבטיח. בימים האחרונים פורסמו תמונות של החללית, שנבנית בימים אלה

אילון מאסק פרסם הערב (שבת) בחשבון הטוויטר שלו איור של החללית של חברת spaceX, שאמורה להביא בני אדם לירח ולמאדים. הוא הוסיף כי בחללית יהיו גם חלונות.

 

הדמיה של Starship של מאסק (צילום: מתוך טוויטר)
הדמיה של Starship של מאסק(צילום: מתוך טוויטר)

 

הניסוי בחללית, כך על פי מאסק, יתקיים תוך ארבעה שבועות עד שמונה שבועות, אם יתגלו תקלות בלתי צפויות.

 

בימים אלה נבנית ספינת החלל של מאסק, שאמורה בין היתר לקחת מיליארדר יפני למסע סביב הירח בשנת 2023. ספינת החלל, כך על פי תמונות שפורסמו בימים האחרונים בטוויטר, נבנית במפעל בטקסס. הערב הגיב מאסק לתמונות שפורסמו. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תמונות טובות".

תמונה שפורסמה ברשת של חלקי החללית (צילום: מתוך טוויטר)
תמונה שפורסמה ברשת של חלקי החללית(צילום: מתוך טוויטר)

 

הדמיה של החללית שאמורה להגיע לירח (צילום: רויטרס)
הדמיה של החללית שאמורה להגיע לירח(צילום: רויטרס)

 

 

מאסק אמר לפני כשנה כי מערכת השיגור המדוברת, שנקראה קודם BFR - Big Falcon Rocket - תוכל לצמצם משמעותית את העלות הממוצעת של טיסות חלל אפילו עד למאדים מכיוון שמדובר במערכת שמאפשרת שימוש חוזר. "העניין של שימוש חוזר הוא כל כך בסיסי בתחום הטילים", אמר מאסק. "זו פריצת הדרך הבסיסית שצריך בתחום". 

 

 

לאחר סדרה של טיסות קצרות, מאסק מקווה שיצליח להביא משימת מטען שתנחת על מאדים ב-2022. לדברי היזם, המטרה שלו היא להקים התיישבות אנושית בכוכב הלכת האדום, והטיסות הראשונות אליו יהיו הניצנים של אותה התיישבות. "ברגע שאתה מגיע לשם, ההזדמנות היא עצומה", אמר מאסק. "אנחנו הולכים לעשות את המרב והטוב ביותר כדי להגיע לשם ואז נוודא שישנה סביבה שבה יזמים יוכלו לפרוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך טוויטר
החלק העליון של ספינת החלל
צילום: מתוך טוויטר
מומלצים