שתף קטע נבחר

פוטבול: דאלאס ואינדיאנפוליס עלו שלב

ה-NFL קיבל שני משחקי פתיחה חמים לפלייאוף: הקאובויז סיימו חזק משחק של ארבעה מהפכים מול סיאטל, הקולטס ניצחו בפעם השניה העונה ביוסטון וסידרו לעצמם משחק בקנזס סיטי בשבוע הבא

דאק פרסקוט דאלאס פוטבול (צילום: רויטרס)
פרסקוט בטי-י-ר-ו-ף(צילום: רויטרס)

 

פלייאוף ה-NFL נפתח הלילה (שבת), הנקודות גורדו בקושי ע"י ארבע הקבוצות שעלו על הדשא ושתיים מהן המשיכו במסע לעבר הסופרבול - דאלאס ואינדיאנפוליס. הראשונה יצאה מנצחת ממשחק ביתי הפכפך מול סיאטל, השנייה חגגה בחוץ על חשבון יוסטון.

 

דאלאס (רביעית ב-NFC) סיימה ב-22:24 על הסיהוקס (5) במשחק בו היתרון החליף צד ארבע פעמים. יכול להיות שהוא היה הולך בכיוון אחר אם סיאטל לא הייתה עקשנית כ"כ, אבל כשהקבוצה בעלת משחק הריצה הטוב בליגה לא הצליחה להשיג שום דבר על הקרקע (73 יארד), היא לא הלכה יותר על המסירות של ראסל ווילסון - אלא המשיכה לרוץ עם הראש בקיר ושילמה על כך.

 

דאק פרסקוט דאלאס בובי ואגנר סיאטל פוטבול (צילום: רויטרס)
פרסקוט מנחם בסיום את ואגנר(צילום: רויטרס)

 

ברבע הראשון, בו ווילסון ניסה למסור פעמיים בלבד, דאלאס הייתה בשליטה מסוימת, וכל מה שיצא לה מזה הוא 0:3. כאשר ווילסון קיבל אישור להתחיל לשחרר פגזים לעבר אד דיקסון וטיילר לוקט, המומנטום השתנה לגמרי וסבסטיאן יניקובסקי הפך ל-3:6 בשתי בעיטות. ריצה ל-44 יארד של זיק אליוט פתחה את המגרש והובילה לטאצ'דאון שדאק פרסקוט מסר למייקל גאלופ, ומעבר לפיגור 10:6, סיאטל חטפה מהלומה כאשר יניקובסקי מתח את שריר הירך האחורי וגמר את המשחק בניסיון לבעוט מ-57 יארד בסיום המחצית.

 

ווילסון הנהדר, בהתקפה במהלכה מסר כדור בלתי אפשרי לדאג בולדווין בדאון רביעי, סידר מהפך נוסף בריצה קצרה, אבל זה היה האיום האחרון של האורחים. בין התפיסות של אמארי קופר לחוסר היכולת של סיאטל להשיג יארדים (גם אחרי שקיי-ג'יי רייט חטף מסירה של פרסקוט לאנדזון), דאלאס תפסה שליטה מלאה. אליוט (היה מעולה עם 137 יארד) ופרסקוט השיגו שני טאצ'דאונים ברבע האחרון, והכדור המאוחר שמסר ווילסון לג'יי-די מקיסיק רק הוכיח מה היה קורה אם פיט קרול היה פחות שמרן הלילה.

 

במשחק המוקדם של הלילה, אינדיאנפוליס מהמקום השישי ב-AFC ניצחה בפעם השנייה העונה ביוסטון (3), 7:21, והפעם זה היה שווה מקום בסיבוב השני בפלייאוף, שם הקולטס יתארחו בשבוע הבא אצל הראשונה באזור, קנזס סיטי. השתיים מכירות זו את זו מעולה מה-AFC דרום, אבל דווקא סביר להניח שאינדי לא ממש זיהתה את מי שניצבה מולה. יוסטון פשוט לא הגיעה למשחק הזה, אחרי עונה נהדרת בה תפסה את ראש הבית ונראתה מוכנה לעשות דברים יפים בפלייאוף.

 

ג'יי.ג'יי וואט יוסטון (צילום: רויטרס)
הפנים של ג'יי.ג'יי וואט אומרות הכל(צילום: רויטרס)

 

אנדרו לאק אינדיאנפוליס פוטבול (צילום: רויטרס)
ומהעבר השני אנדרו לאק חוגג(צילום: רויטרס)

 

בסופו של דבר, רוב משחקי הפלייאוף מוכרעים בזכות אינטנסיביות או ניסיון, ולקולטס יש יתרון ענק בהיבט השני. בעוד דשון ווטסון הוביל את הטקסנס במשחק הפלייאוף הראשון בקריירה שלו, לאנדרו לאק יש כבר קילומטראז' מטורף. וזה ניכר על המגרש: לאק הוריד את אינדיאנפוליס להפסקה ביתרון 0:21 אחרי שמסר שני טאצ'דאונים. פרט להתקפה אחת ברבע האחרון, ווטסון והטקסנס לא היו קיימים. עד כדי כך. וזה לא שההגנה של אינדיאנפוליס הייתה ביום יוצא דופן - יוסטון שיחקה גרוע במיוחד, עם החלטות איומות וביצוע בעייתי. הקולטס נתנו לקצב המשחק להרדים אותם במחצית השנייה, ולא נראו מוטרדים במיוחד מהירידה החדה בתפוקת היארדים, אבל גם כך לא עמדו בסכנה ממשית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שחקני דאלאס חוגגים
צילום: רויטרס
מומלצים