שתף קטע נבחר

ה"שתול" בארגוני שמאל - עובד המשרד להגנת הסביבה

הוא הגיע למפגש ארגוני שמאל, והציג את עצמו כ"תומר קרני". אלא שתמונה שהועלתה לרשת, פעם עם טשטוש פניו ופעם לא, חשפה כי מדובר בעידו שרעבי, עובד מדינה במשרד להגנת הסביבה שלכאורה עובר על איסור פעילות פוליטית. שרעבי לא הגיב, המשרד להגנת הסביבה בודק

 

עידו שרעבי שמאל ימין המשרד להגנת הסביבה משרד ל הגנת סביבה ()
עידו שרעבי. פעם מטושטש ופעם לא

בחודש אוגוסט האחרון נערך בתל אביב מפגש של "פורום הערים החופשיות" - קואליציה של כמה ארגונים שתכניהם מזוהים עם השמאל הפוליטי. אחד המשתתפים עורר את חשדם של הפעילים, ובהמשך התברר כי האיש הוא עובד מדינה בשם עידו שרעבי, ממונה היתרים לתעשייה במשרד להגנת הסביבה.

 

בחלוף שלושה חודשים הועלתה לרשת תמונה כמעט תמימה: תחת הכותרת "משהו מתבשל", נראים כמה פעילי ימין מוכרים. בקצה התמונה עומד אדם שפניו טושטשו. בארגון החברתי "הבלוק הדמוקרטי הישראלי" בדקו את הנושא, והתברר להם כי אותה תמונה הועלתה בעבר ללא טשטוש פניו של אחד המצולמים.

 

אחרי גילוי התמונה, התחילו אנשי "הבלוק" לשאול פעילים מרכזיים אם האדם שפניו טושטשו מוכר להם. במקביל נעשתה פנייה גם ל"פורום הערים החופשיות", ואז התברר כי אותו אדם נכח במפגש של קואליציית הארגונים המזוהים עם השמאל.

 

"תומר קרני" הוא למעשה עידו שרעבי 

במהלך השיחות עם אנשי "הפורום", שמוביל בין היתר מאבק אזרחי בכפייה הדתית, נודע כי המצולם הציג את עצמו במפגש כ"תומר קרני". הפעילים אף הבינו שאותו אדם מנסה להקליט אותם, ובתגובה לכך הם צילמו אותו.

 

פעילי "הבלוק" לקחו מהאיש במהלך המפגש את מספר הטלפון שלו, ואז התברר להם כי השם האמיתי שלו הוא עידו שרעבי. לדבריהם, הוא אף השיב למתקשרים אליו כי הגיעו לעידו שרעבי.

עידו שרעבי שמאל ימין המשרד להגנת הסביבה משרד ל הגנת סביבה (מתוך עמוד הפייסבוק של עידו שרעבי)
שרעבי כפי שתועד במפגש של "פורום הערים החופשיות"(מתוך עמוד הפייסבוק של עידו שרעבי)

התמונה שבה תועד שרעבי, פעם בטשטוש ופעם לא, הועלתה לרשת על ידי ארגון של פעילי ימין. לצד העלאת התמונה המדוברת נכתב כי במהלך המפגש של הפעילים נעשה "תיעוד של שיטות השמאל והקרן החדשה להשפיע על הבחירות". שרעבי, כך הבינו, נמנה עם פעילי ימין שמנסים להתחזות לאנשי שמאל ולהשתתף בפעולות שונות.

 

משתתפת במפגש של "פורום הערים החופשיות" זיהתה בדיעבד את שרעבי. היא סיפרה כי הם שוחחו ממושכות וציינה כי "תומר קרני" התעניין בעיקר בנושא השתקת הרמקולים של בית הכנסת בשכונת שפירא בתל אביב. הפעילה אף ערכה השוואה בין תמונת שרעבי שצולמה במפגש של הארגונים המזוהים עם השמאל, לבין תמונתו במפגש של פעילי הימין, וגילתה כי מדובר למעשה באותו אדם.

 

"הוא ביקש להראות איך ארגוני שמאל פוגעים בחופש הדת" 

פעיל ב"בלוק הדמוקרטי הישראלי" סיפר ל-ynet כי הבחורה ששוחחה עם שרעבי הרגישה ש"משהו לא בסדר". לדבריו, הבחורה סיפרה כי חשדה ששרעבי מנסה להקליט אותה ולמשוך אותה בלשון כדי לומר דברים שיתאימו לנרטיב שאותו הוא רצה להשיג.

 

אחד הפעילים סיפר: "הוא ניסה לדחוף לפעולה נגד בית הכנסת במטרה להחריף את היחסים המתוחים בעיר. אם הייתה מתבצעת פעולה כזאת - הוא בטח היה מוציא את החומרים כדי לנסות להראות איך ארגוני שמאל פוגעים בחופש הדת".

 

רן כהן, ממייסדי "הבלוק הדמוקרטי הישראלי", אמר: "הפעלת שתולים ומעקב אחרי אזרחים מעורבים ופעילים פוליטים הם ביטוי נוסף לאובדן השליטה של הימין בניסיונותיו לפגוע במרחב הדמוקרטי בישראל.

 

"חשוב להבין שמטרת השתולים היא לא רק לאסוף מידע בניסיון להכפיש, אלא לזרוע חוסר ביטחון, חשדנות ותחושת נרדפות בקרב כל מי שלא מתיישר עם אג'נדת הימין הקיצוני. אנחנו מתכוונים לעשות ככל הנדרש כדי להילחם במגמות אנטי דמוקרטיות בישראל".

 

ברקע הדברים יצוין כי לפי כללי התקשי"ר והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אסור לעובדי ציבור לקחת חלק בשום פעילות פוליטית.

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "איננו מכירים את הטענות וממילא איננו דנים בנושאים הקשורים בעובדי המשרד בתקשורת. המשרד להגנת הסביבה יבחן את הטענות ויפעל לפי הוראות התקשי"ר בנושא".

 

שרעבי לא הגיב לדברים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עידו שרעבי. פעם מטושטש ופעם לא
מומלצים