שתף קטע נבחר

מובארק: אני מבין את הפלסטינים שהורגים ישראלים

עם סיום ביקורו באיטליה הביע מובארק תמיכה בהתנהגות הפלסטינית, והסביר כי העם הפלסטיני מורעב ומיואש - וכי עם סובל יעשה הכל, אפילו מעשי טרור

נשיא מצרים חוסני מובארק, אמר בתום פגישתו הלילה עם ראש הממשלה האיטלקי, ג'וליאנו אמאטו, כי הוא מבין את כל מה שעושים הפלסטינים, כולל מעשי הרג נגד ישראלים. לדברי מובארק, מדובר בעם שהגיע למצב של יאוש. "זהו עם שמרעיבים אותו ואי אפשר לדרוש ממנו לשאת ולתת עם ישראל לפני שמספקים לו את האמצעים להמשיך ולהתקיים. אני מבין שעם שסובל כפי שסובלים הפלסטינים, יבצע הכל, אפילו פעולות הרג וטבח".

בסיוני מועמד להחליף את שר החוץ

במצרים עלה בימים האחרונים שמו של שגריר מצרים בישראל, מוחמד בסיוני, כמועמד אפשרי לתפקיד שר החוץ במקום עמרו מוסא, שצפוי להיבחר בחודש הבא לתפקיד מזכ"ל הליגה הערבית. מוסא ייכנס לתפקיד המזכ"ל בחודש מאי.
בסיוני הוחזר מישראל למצרים לפני כשלושה חודשים בצעד מחאה מצרי נגד פעולות ישראל בשטחים. למרות עברו הצבאי של בסיוני, ההערכה היא כי סיכוייו להיבחר לתפקיד קטנים מאלה של שני המועמדים האחרים - מפקד המודיעין המצרי, עומר סולימן, ושגריר מצרים באו"ם, אחמד אבו ר'ייט.

מוסא - הודח מתפקידו?

למרות שבחירתו של מוסא לתפקיד מזכ"ל הליגה הערבית נראית ודאית, ממשיך הנשיא מובארק להפגין מעורבות אישית במהלך. לאחר שצלצל לנשיא תימן וביקש ממנו להסיר את מועמדותו של שר החוץ התימני לתפקיד מזכ"ל הליגה, ממשיך מובארק להתקשר למרבית מנהיגי העולם הערבי, ולוודא כי כולם מסכימים למועמדות מוסא. מובארק פועל כך כדי למנוע הפתעה או אי נעימות של הרגע האחרון, אך יותר מכל הוא מעוניין לסתור את השמועות הגורסות כי מוסא, הידוע כנאצריסט בתפיסותיו ונהנה מפופלריות בעולם הערבי, הודח מתפקיד שר החוץ.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
עמרו מוסא. פופולרי
צילום: איי פי
מומלצים