שתף קטע נבחר

דיווח: הצעירה הסעודית שברחה ממשפחתה קיבלה מעמד פליט

רשת BBC מדווחת כי האו"ם אישר את מעמד הפליט של רהף בת ה-18, שנמלטה ממשפחתה שלטענתה התעללה בה ועלתה על טיסה לבנגקוק. תאילנד איימה לגרשה חזרה לסעודיה, וכעת ייתכן שאוסטרליה תעניק לה מקלט

רחף מוחמד מ' אלקונון עצורה ב תאילנד סכנת גירוש ל סעודיה (צילום: AP)
רהף מוחמד מ' אלקונון במלון בתאילנד(צילום: AP)

סוכנות הפליטים של האו"ם אישרה הבוקר (יום רביעי) את מעמד הפליט של הצעירה הסעודית שנמלטה ממשפחתה והתבצרה במלון בשדה התעופה בבנגקוק. כך מדווחת רשת BBC. על פי הדיווח, שמתבסס על מידע שהתקבל מממשלת אוסטרליה, סוכנות האו"ם ביקשה מאוסטרליה לאפשר לצעירה, רהף מוחמד מ' אלקונון, להתיישב במדינה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

סוכנות הידיעות AP דיווחה מוקדם יותר כי ממשלת אוסטרליה הבטיחה לשקול את הבקשה "אם סוכנות הפליטים של האו"ם תעניק לה מעמד פליט". בתחילת השבוע הודיעה תאילנד כי תגרש את הצעירה - למרות שאמרה שהיא חוששת שהמשפחה שלה תרצח אותה כשתחזור לסעודיה.

 

רהף בת ה-18 נעצרה בשבת בשדה התעופה בבנגקוק, לאחר שתאילנד אסרה עליה להיכנס למדינה מכיוון שהייתה ללא דרכון. רהף טוענת שאנשי השגרירויות של סעודיה וכווית תפסו אותה בשדה התעופה והחרימו לה את הדרכון, ושהיא נעצרה בבנגקוק לבקשת סעודיה. משרד החוץ הסעודי ותאילנד הכחישו את ההאשמות שלה.

 

רהף טוענת שמשפחתה התעללה בה במשך חודשים ארוכים. כאשר המשפחה נסעה לביקור בכווית היא ניצלה את ההזדמנות ועלתה על מטוס לתאילנד, עצירת ביניים בדרך לאוסטרליה – שם רצתה להגיש בקשת מקלט. לטענתה המשפחה שלה דיווחה על כך למשרד החוץ הסעודי.

רחף מוחמד מ' אלקונון עצורה ב תאילנד סכנת גירוש ל סעודיה (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

בלי בעלך אין דרכון: למה הסעודיות בורחות?

 

ביום שני היא התבצרה במשך שעות במלון בשדה התעופה שאליו נלקחה, וסירבה לאפשר לאנשי רשות ההגירה ללוות אותה לטיסה לכווית, בדרך חזרה לסעודיה. בתום שעות ארוכות נמסר כי רהף קיבלה אישור זמני להיכנס לתאילנד וכי אנשי סוכנות הפליטים של האו"ם מלווים אותה ונותנים לה הגנה.

 

בזמן שהתבצרה במלון בשדה התעופה, פרסמה רהף כמה סרטונים בטוויטר וסיפרה על מצבה הקשה. בין היתר פרסמה סרטון מחדר המלון והראתה את השולחן והמזרן שחוסמים את הדלת.

 

האחים, המשפחה שלי והשגרירות הסעודית יחכו לי בכווית", אמרה. "הם ירצחו אותי. החיים שלי בסכנה. המשפחה שלי מאיימת לרצוח אותי על הדברים הכי טריוויאליים שיש. במשך חודשים כלאו אותי בבית וניצלו אותי פיזית ורגשית. הם איימו לרצוח אותי ולמנוע ממני להמשיך ללמוד. הם לא נותנים לי לנהוג או לנסוע. מדכאים אותי. אני אוהבת את החיים ואני אוהבת לעבוד ומאוד אמביציוזית, אבל המשפחה שלי מונעת ממני לחיות".

 

מאבקה של רהף מוחמד מ' אלקונון מעורר עניין גדול בעולם, וארגוני זכויות אדם קראו לתאילנד לבטל את הגירוש ולאפשר לה להמשיך לאוסטרליה ולבקש מקלט. לפחות בינתיים נראה שהמאבק של רהף מצליח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים