שתף קטע נבחר

היינאן סוגרת את הקו בין גוואנגז'ו לתל אביב

חברת התעופה הסינית מבטלת את הקו שפתחה רק בחודש אוגוסט, ותשיק קו חדש לעיר שנג'ן שמהווה מרכז היי טק. ברקע: כוונה של צ'יינה סאוטרן הממשלתית להפעיל קו בין גוואנזו לישראל וצניחה במספר התיירים הסינים בארץ

דרימליינד של חברת היינאן ממריא מנתב
דרימליינר של חברת היינאן ממריא מנתב"ג(צילום: דני שדה)
 

חברת התעופה היינאן איירליינס, החברה הסינית הראשונה שהחלה לטוס לישראל, סוגרת את קו הטיסות מגוואנגז'ו לתל אביב. הקו נפתח לפני ארבעה חודשים בלבד והוא ייסגר ב-20 בפברואר. במקביל, החברה תפתח ב-22 בפברואר קו טיסות ישיר בין תל אביב לעיר שנג'ן שנחשבת לאחד ממרכזי תעשיית ההיי טק הגדולים בעולם.

 

הקו החדש יופעל פעמיים בשבוע בימים שני ושישי. ל-ynet נודע כי המהלך של היינאן להחלפת הקווים הוא חלק ממאמץ אסטרטגי בהובלת הממשל המקומי להפוך את שנג'ן להאב בינלאומי של החברה שיתחרה בהונג קונג. חברת היינאן מפעילה כיום טיסות ישירות לישראל משנגחאי ומבייג'ינג, אליה טסה גם חברת אל על.

 

הטיסות משנג'אן יצאו בשעה 1:35 וינחתו בתל אביב בשעה 7:35 בבוקר בשעון החורף ו-8:35 בשעון הקיץ. מתל אביב הטיסות ייצאו בשעה 12:10 בשעון החורף ו-13:10 בשעון הקיץ וינחתו בסין בשעה 5:00 ביום שלמחרת.

 

הממשלה הסינית היא שמאשרת את פתיחות הקווים של חברות התעופה והיא אינה מתירה לשתי חברות סיניות להפעיל טיסות מתחרות על אותם הקווים. כלומר, ייתכן כי הסיבה ליציאתה של היינאן, שהיא חברה פרטית, מגוואנגז'ו, נעשתה כדי לאפשר לצ'יינה סאוטרן, חברה בבעלות ממשלתית, שלאחרונה פורסם כי ביקשה לפעול בקו זה.

שנג'ן  (צילום: shutterstock)
קו הרקיע של העיר שנג'ן (צילום: shutterstock)
 

הקווים של חברות התעופה הסיניות לישראל נפתחו לאור צפי לגידול עצום במספר התיירים הסינים שיגיעו לישראל, וכך אמנם היה לפני שנתיים. אולם בשנה האחרונה, בשל התראות מסע של ממשלת סין, חלה ירידה של 8 אחוזים במספר התיירים שהגיעו מסין לישראל. בסך הכל הגיעו לכאן 104 אלף תיירים סינים ב-2018, ובענף התעופה אומרים כי זו הייתה שנה מאוד לא טובה לטיסות בין סין לישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
דרימליינר של חברת היינאן ממריא מנתב"ג
צילום: דני שדה
מומלצים