הקו החדש יופעל פעמיים בשבוע בימים שני ושישי. ל-ynet נודע כי המהלך של היינאן להחלפת הקווים הוא חלק ממאמץ אסטרטגי בהובלת הממשל המקומי להפוך את שנג'ן להאב בינלאומי של החברה שיתחרה בהונג קונג. חברת היינאן מפעילה כיום טיסות ישירות לישראל משנגחאי ומבייג'ינג, אליה טסה גם חברת אל על.
הממשלה הסינית היא שמאשרת את פתיחות הקווים של חברות התעופה והיא אינה מתירה לשתי חברות סיניות להפעיל טיסות מתחרות על אותם הקווים. כלומר, ייתכן כי הסיבה ליציאתה של היינאן, שהיא חברה פרטית, מגוואנגז'ו, נעשתה כדי לאפשר לצ'יינה סאוטרן, חברה בבעלות ממשלתית, שלאחרונה פורסם כי ביקשה לפעול בקו זה.
הקווים של חברות התעופה הסיניות לישראל נפתחו לאור צפי לגידול עצום במספר התיירים הסינים שיגיעו לישראל, וכך אמנם היה לפני שנתיים. אולם בשנה האחרונה, בשל התראות מסע של ממשלת סין, חלה ירידה של 8 אחוזים במספר התיירים שהגיעו מסין לישראל. בסך הכל הגיעו לכאן 104 אלף תיירים סינים ב-2018, ובענף התעופה אומרים כי זו הייתה שנה מאוד לא טובה לטיסות בין סין לישראל.