שתף קטע נבחר

עמיר פלג

קלינגר שובר שיאים בצביעות / פלג בחמישי

האיש שדיבר עם ראשי קבוצות מאחורי גבם של קולגות וביזה את כבוד המקצוע, כיכב בכנס לחיזוק מעמד המאמן וקרא לאחדות. וגם: הבלוף של משה חוגג נחשף

 

המתחסד

החמאה על ראשו של קלינגר

כנס רכיכות כזה לא נראה פה מעולם. מאמנים בליגות הבכירות – שהסכימו לקבל ממעסיקיהם הנחיות מקצועיות ואף הצדיקו את התרפסותם המביכה בתקשורת – נפגשו במשרדי ההתאחדות כדי להתבכיין בצוותא על מר גורלם. בלט בנוכחותו: ניר קלינגר, שהציע לנקוט פעולות אשר יקשו על פיטורי מאמנים. רק חבל שהוא לא הזכיר את אחת החשובות שבהן: לא ליצור קשר עם בעלים מאחורי גבו של קולגה.

 

קלינגר גם קרא לחיזוק מעמד המאמן, שזה בערך כמו שאלכס גלעדי יטיף לחיזוק מעמד האישה. אבל הפספוס היה של יו"ר איגוד המאמנים, ניסים בכר. במקום להכין מצגת על התנהלותו של קלינגר לאורך השנים ולהסביר לנוכחים שכך פוגעים בכבוד המקצוע, בחר בכר להצטרף למקוננים, כיאה ליו”ר איגוד הסמרטוטים.

"הצעד הראשון הוא לשמור על המאמנים שלא יהיה קל לפטר אותם", אמר קלינגר בכנס. "אם מאמן מרגיש שהוא מתנדנד מהיום הראשון אז הביטחון שלו נפגע".

 

ניר קלינגר (איור: אופיר בגון)
ביזה את כבוד המקצוע. ניר קלינגר(איור: אופיר בגון)

 

על מאמן שמנדנד מאמצע הסיבוב הראשון על הפרת חוזה, הוא לא דיבר. "אנחנו בקשר וחברים מחוץ למגרש", הוסיף מאמן בית”ר. "אם נהיה חזית אחת ונילחם יחד על הזכויות שלנו, זה ישפר את מצב הכדורגל". אז בקשר לקשר חשוב להרחיב, וגם לגבי החברות והחזית המאוחדת. בתקופותיו במכבי שעריים ובהפועל חיפה עשה קלינגר חזית אחת דווקא עם הבעלים, שפיטרו את המאמן שהוא הביא. אך לא רק עם מעסיקיו סחבק שומר על קשר. כשטל בנין אימן בהפועל חיפה, למשל, הקולגה שלו קיים קשר עם יואב כץ בנוגע לתפקיד המנג'ר, בלי לעדכן את החבר מהחזית.

 

קצת אחר כך התנדנד גם מעמדו של אלי כהן, באותה קבוצה. "ניר התקשר אליי", סיפר אז הבעלים יואב כץ. "הוא לא התקשר לבקש את הג'וב, אולי הוא רוצה לתת עצה"... נשמה. למרות שכיהן אז כמנג'ר בשעריים מתחתית הלאומית (שם נראה אובד עצות), הוא התנדב להשיא עצה לנשיא מליגת העל. "מדובר בחוסר לויאליות”, העיד אז כהן. “בזמן שאני מאמן, מאחורי הגב שלי מאמנים מנהלים משא ומתן. למרות ששיחקנו ביחד ואנחנו מכירים הרבה שנים, קלינגר לא התקשר אליי"... בטח ניסה, אבל היה צליל תפוס.

 

ואיך נוצר הקשר בין המאמן תחת חוזה בהפועל חיפה לראשי בית"ר ירושלים, מיד אחרי פיטוריו של גיא לוזון? התעלומה מי התקשר למי עדיין בעיצומה, אבל יש קצה חוט. "לא פנינו לקלינגר", טען אז משה חוגג, "הוא כנראה קרא שאני מעריך אותו"... ואחר כך עוד מתפלאים שמעמד המאמן הופך לבדיחה, בסימן קריאה.

 

הבלופר

פרשת הסוללות של חוגג

למרות שנדחתה הצעתו לאופירה אסייג ולאיל ברקוביץ' לערוך להם סיור בכל החברות "שלו", הגיע בסוף השבוע משה חוגג לתוכניתם הכלכלית כדי לתת הצהרת הון. "יש לי למעלה מחמישים, אולי שישים, חברות שלי", אמר להם הבעלים של בית"ר ירושלים. "אתה יכול לתת לנו כמה שמות של חברות, שבנאדם שעושה גוגל יראה משה חוגג הוא הבעלים של החברה?" שאל ברקוביץ'. "בטח, בטח", ענה חוגג. "נגיד סטורדוט. זו חברה מדהימה שמטעינה בטריות בצורה מהירה. שווה לדעתי יותר ממיליארד דולר היום. אני המשקיע הראשון שם".

 

משה חוגג (צילום: עוז מועלם)
"יש לי למעלה מ-50, 60 חברות". משה חוגג(צילום: עוז מועלם)

 

נחמד, ומעניין באמת מה אומר על זה גוגל. אז ככה: מנכ"ל סטורדוט הוא ד"ר דורון מאירסדורף, שייסד את החברה יחד עם פרופ' שמעון ליצין. אליהם הצטרף פרופ' גיל רוזנמן. לצידם מכהנים בהנהלה עוד שישה אנשים, שאף אחד מהם אינו קשור לבית"ר ירושלים. סיבה טובה לפנות למייסד החברה.

 

שלום דורון מאירסדורף. משה חוגג הוא הבעלים של סטורדוט?

"מה זה בעלים? החברה היא חברה פרטית עם בערך 60 בעלים שונים. גם רומן אברמוביץ', גם סמסונג, גם BP (תאגיד הנפט והגז הבריטי) ועוד אחרים. כולם יכולים לקרוא לעצמם בעלים, אז מה? הוא בעל מניות".

 

לטענתו הוא המשקיע הראשון.

"הוא לא משקיע ראשון. אין משקיע ראשון. יש סיבוב. בסיבוב הזה היו הרבה משקיעים, והוא היה אחד מהם. המינוח הנכון הוא בעל מניות".

 

אז זה כמו שיש לי, נניח, מניה בטבע ואני אציע לאנשים לערוך סיור במפעל.

"נכון. זה גם לא הוא, אלא הקרן. הוא נכנס עם קרן סינגולריטים, שהוא המנהל שלה, אבל זה לא רק כסף שלו. הכסף קזחי או ווטאבר".

בקיצור, לא כל מה ש”שלו” שלו, ואם רכשתם כרטיס "בית"ריסט" (לא חשוב באיזה סבב), אתם יכולים להזמין את מי שאתם רוצים לסיור בקומפלקס של בית וגן.

 

התגרן

פונטי משתחצן, הג'ודאים מפסידים

עשרה ספורטאים שבחר הוועד האולימפי יקבלו בשנתיים הקרובות 5,000 שקל בחודש מנותן החסות, בנק הפועלים. אף אחד מהם לא ג'ודוקא. שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק וגפן פרימו דווקא היו אמורים להיכלל ברשימה, אבל יו"ר האיגוד משה פונטי, המסוכסך עם ראשי הוועד שאותם הוא רוצה להחליף, הטיל וטו. מנהל חשבונות על גבם.

 

למה הוא כזה גיבור? כי תמורת חנפנות מצידו ומצד אורן סמדג'ה, יש לו את הכספומט של משרד התרבות והספורט. יותר מ־16 מיליון שקל היה המחזור השנתי של האיגוד ב־2017, פחות רק מהכדורגל ומהכדורסל. התמיכה הממשלתית בשנה שעברה התקרבה ל-8 מיליון שקל (כולל ארגון אליפות אירופה בת"א, ולמרות אפס מדליות באליפות העולם). זה ים כסף, ולא רק בהשוואה לאיגוד השייט, שקיבל רק 219 אלף שקל.

 

מאכיל את מירי רגב לוקשים. משה פונטי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מאכיל את מירי רגב לוקשים. משה פונטי(צילום: אורן אהרוני)

 

הסידור עם שרת הרוח והצלצולים כבר מוכר. מירי רגב טסה להעניק מדליות ולקבל זמן מסך בטורנירי גראנד-פרי, והאיגוד מתוגמל בהתאם. "משגע אותם שאני מצליח להביא כסף מהשרה", עקץ המגלומן מהג'ודו את ראשי הוועד האולימפי. "להם מחלקים נזיד עדשים. אדאג לספונסרים בעצמי".

אפרופו עדשים, לפני כחודשיים פורסם ב"גלובס" כי ביקורת תברואה שנערכה אשתקד בחברת הקייטרינג בבעלותו של פונטי העניקה לו ציון נכשל, ואף המליצה להפסיק את ההתקשרות עם הקבלן. שטויות, העיקר שהשרה ממשיכה לאכול את הלוקשים שלו.

 

המאכערים

מרתון המסחרה של ת"א

בחודש הבא ייצא לדרך המרתון שיתקע את ת"א, וכמדי שנה מנסים העירייה, ספונסריה ויחצניה להשיג את המטרה העיקרית של המרוץ: להוציא מהציבור כסף ולגזור קופונים מסחריים. כך, למשל, הודיעה נותנת החסות סמסונג שהאירוע השנה "יוקדש למטרת תרומה למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח", ושימו לב לגימיק מההגדות: "הקלוריות שהמשתתפים ישרפו במרוץ יומרו לחבילות מזון שייתרמו על ידי סמסונג... אם יישרפו כ־500 אלף קלוריות, הן יומרו לאלפי מוצרי מזון אשר מכילים יחדיו 500 אלף קלוריות".

 

מרגש, מה עוד שבמצה יש בערך 150 קלוריות. רק חבל שהם לא אמרו מה מספר השקלים שיצטרך לשרוף כל משתתף, בשביל סתם לרוץ ברחובות. ולמה סמסונג לא תורמת כסף לנזקקים בלי קשר למספר הרצים וגזרתם? אהה, התשובה די פשוטה. כי החברה שלהם, לגמרי במקרה, מייצרת שעונים שמודדים שריפת קלוריות. אמנם במחקר שערכה אוניברסיטת סטנפורד ב־2017 נמצא כי שעוני הקלוריות של סמסונג מזייפים במדידה, אבל אם הם לא השתפרו מאז, בואו נקווה לטובת הנזקקים שהם מזייפים לכיוון הנכון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איור: אופיר בגון
ניר קלינגר
איור: אופיר בגון
מומלצים