שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    יצאו בשלום: המספרים מהניצחון על בודוצ'נוסט

    האורחים היו קרובים להפתיע, אבל מכבי גילתה אופי ושוב האורחים התפרקו בדקות הסיום

    העונה של מכבי ת"א כמעט הסתיימה אתמול. הפסד לבודוצ'נוסט החלשה היה סוגר את סיפור השמינייה הראשונה כמעט סופית, אבל מכבי ידעה לגלות אופי בדקות הסיום ולחשוף את אופיים הקבוע של האורחים - התפרקות מאוחרת. בודצ'נוסט הובילה לאורך כמעט שלושה רבעים שלמים, אבל אז הגיע ג'ון דיברתולומאו, שראוי להרבה יותר הערכה ממה שהוא מקבל, ושינה את המשחק. אבל עם כל הכבוד להופעה המבולגנת, בודוצ'נוסט היא קבוצה שתגרור אותך למשחק צמוד ולקצב שלה כמו גלבוע/גליל כאן בישראל. עם הסגנון הזה, היא הצליחה לזכות בליגה האדריאטית בשנה שעברה על חשבונה של הכוכב האדום בלגרד, ולהגיע לרבע גמר היורוקאפ, שם הפסידה בשיניים לדרושפאקה שזכתה בתואר. והיא עוד הביאה חיזוק מאוד מעניין לפני כשלושה שבועות.

     

    הנה קצת מספרים מהניצחון: סוף סוף סקוטי ווילבקין קלע בדאבל פיגרס (16 נקודות) וגם סיים עם אחוזים טובים מהשדה (4/7 ל-2, 2/5 ל-3). הוא הוסיף גם ריבאונד, אסיסט, 2 חטיפות ואיבוד אחד בלבד. אם הוא ימשיך ככה, אפשר לשאוב עידוד לקראת ההמשך, אבל הבעיה היא שהוא עדיין לא הוכיח יציבות העונה. עוד גורם משמעותי לניצחון הוא טאריק בלאק. האיש הגדול חזר אחרי הפסקה ממושכת ביורוליג וסיפק את הסחורה. בקצת יותר מ-16 דקות, הוא סיים עם 12 נקודות, 7 ריבאונדים, אסיסט, חטיפה ואיבוד אחד. הוא גם סחט 5 עבירות וסיים עם המדד הטוב בקבוצה (19). לאיש הגדול יש כל כך הרבה פוטנציאל, ושחקני מכבי חייבים לנצל אותו עד תום.

     

    מכבי תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
    ג'ון דיברתולומאו(צילום: אורן אהרוני)

     

    ובואו נפרגן לאחד שבאמת מגיעות לו מחמאות ולא מקבל אותן, דיברתולומאו. הקפטן של מכבי שוב בא לעזרה, רגע לפני שמכבי הפסידה שוב, והיה האיש שגרם למהפך ברבע השלישי, כמו במשחק מול באמברג בשנה שעברה. אז הוא נמוך, ההגנה שלו לא הכי מספקת, אבל האיש מגיע עם כל הלב והנשמה לפרקט, ועם הרבה אופי. הוא סיים עם 6 נקודות בפחות מ-6 דקות והוסיף גם אסיסט. חומר למחשבה לספרופולוס לקראת צסק"א. גם הטאלנט הצעיר של מכבי, יובל זוסמן, היה משמעותי מאוד אתמול. הוא קיבל קרדיט גדול (יותר מ-22 דקות) והחזיר עם 8 נקודות באחוזים מושלמים מהשדה, 3 ריבאונדים, אסיסיט, חטיפה ואיבוד. הוא סיים עם מדד 10, ואפשר להתחיל להיות אופטימיים בנוגע לכך שסוף סוף יהיה ישראלי משמעותי ביורוליג אחרי זמן רב, ועוד בגיל 20.

     

    כשלושה שבועות, בודצ'נוסט פיטרה את מאמנה וצירפה את נוריס קול, גוגה ביטאזה וג'יימס בל. הראשון, אקס מכבי תל אביב, התקבל בברכות וכמעט שחיסל למכבי לבדו את עונת היורוליג. הוא סיים עם 25 נקודות, 6 ריבאונדים, 2 אסיסטים וחטיפה. המשחק שלו היה על גבול המושלם אם לא היה מאבד 4 כדורים.

    ביטאזה הצעיר היה אחד הגורמים המשמעותיים להפסד הכפול של ישראל לגיאורגיה במוקדמות גביע העולם. הסנטר בן ה-20 קלע 20 נקודות בממוצע בשני המשחקים הראשונים שלו בבודוצ'נוסט, אבל אתמול היה פושר מאוד עם 8 נקודות, 8 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חסימות. תהיו בטוחים שתשמעו עליו בשנים הקרובות ביורוליג. בל, אקס הפועל חולון, שבפעם האחרונה שנראה בהיכל,הפציץ 28 נקודות בדרך לניצחון היסטורי של חולון בהיכל בליגה, סיים עם 2 בלבד, אבל גם הוא שחקן עם הרבה פוטנציאל. בעונה שעברה הוא היה אחד השחקנים הטובים בדרושפאקה, ותהיו בטוחים שגם עליו עוד נשמע רבות. 

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    מכבי מול בודוצ'נוסט
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים