שתף קטע נבחר

דיווח: ה-FBI חשד שטראמפ הוא סוכן זר

חוקרי הבולשת הפדרלית חשדו שטראמפ פעל, ייתכן שללא ידיעתו, כמרגל בשירות הרוסים - אך חששו מסערה ציבורית אם הדבר ייחקר. לפי ה"ניו יורק טיימס", ימים ספורים לאחר הדחת ראש ה-FBI - החקירה נפתחה

 

עיתון ה"ניו יורק טיימס" חשף הלילה (שבת) כי הבולשת הפדרלית פתחה בחקירה סמויה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשד שפעל כסוכן זר של רוסיה נגד האינטרסים הלאומיים.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

לפי גורמי אכיפה ששוחחו עם העיתון, החקירה נפתחה ימים ספורים לאחר שטראמפ פיטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי ובצל החשש מהתנהגותו הלא-צפויה של הנשיא. לפי הדיווח, בחקירה השתתפו חוקרי האגף לסיכול ריגול נגדי שבדקו אם הנשיא פעל באופן שסיכן את ביטחון האומה, וכן נבדק אם הדבר נעשה בידיעת הנשיא או שטראמפ פעל בהשפעת הרוסים ללא ידיעתו.

 

הנשיא טראמפ וראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי (צילום: EPA, MCT) (צילום: EPA, MCT)
הנשיא טראמפ וראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי(צילום: EPA, MCT)

החשד, לפי הטיימס, התעורר בקרב בכירים ב-FBI כבר במהלך מסע הבחירות של טראמפ לנשיאות ארצות הברית. הסיבה לעיכוב החקירה עד לפיטוריו של קומי הייתה בעיקר החשש מסערה ציבורית שתתעורר. עם זאת, הביקורת החריפה של טראמפ על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות דחקה בחוקרים לפתוח בבדיקה בכל זאת.

 

החקירה נגד טראמפ נוהלה במסגרת החקירה הכללית בנוגע למעורבות הרוסית, אך לפי שעה לא ידוע אם התובע המיוחד רוברט מולר עדיין בודק את החשד נגד הנשיא.

למרות כתבי האישום שכבר הוגשו בפרשה - החוקרים לא הגישו באופן פומבי ראיות המצביעות כי טראמפ עצמו עמד בקשר עם גורמים רשמיים בקרמלין.

 

עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, אמר כי "העובדה שחקירה שנפתחה לפני שנה וחצי לא העלתה דבר רק מוכיחה שלא היה כאן שום עניין של ביטחון לאומי". עם זאת, ג'וליאני הודה כי הוא לא מעורה בפרטי החקירה שנפתחה נגד הנשיא.

 

"אם הנשיא אכן פיטר את ראש ה-FBI במטרה לעצור את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות, בהחלט מדובר בפגיעה בביטחון הלאומי", טען ג'יימס בייקר, היועץ המשפטי לשעבר של הבולשת הפדרלית, שכיהן בתפקיד עד סוף 2017. בייקר עצמו העיד בדלתיים סגורות בפני חברי הקונגרס שבדקו את התנהלות ה-FBI בחקירת המעורבות הרוסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים